Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων: Περιμένοντας διαγωνισμούς και κίνητρα

Μερική έστω συγκράτηση της φετινής πτώσης των ταξινομήσεων εμφάνισε ο περασμένος Μάρτιος, χωρίς βέβαια να μεταβάλλει τη γενικότερη εικόνα του πρώτου τριμήνου που επιμένει να διατηρεί το πάγωμα στην
από Θάλεια Αγριμανάκη | Τετάρτη 01/05/2019 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
H Mercedes-Benz κυριαρχεί στις πωλήσεις των βαρέων φορτηγών, ενώ η MAN έχει την πρωτιά στα μεσαία, χάρη στις ανεβασμένες πωλήσεις των ΤGM και ΤGL κατά το Μάρτιο.
H Mercedes-Benz κυριαρχεί στις πωλήσεις των βαρέων φορτηγών, ενώ η MAN έχει την πρωτιά στα μεσαία, χάρη στις ανεβασμένες πωλήσεις των ΤGM και ΤGL κατά το Μάρτιο.

Μερική έστω συγκράτηση της φετινής πτώσης των ταξινομήσεων εμφάνισε ο περασμένος Μάρτιος, χωρίς βέβαια να μεταβάλλει τη γενικότερη εικόνα του πρώτου τριμήνου που επιμένει να διατηρεί το πάγωμα στην αγορά των φορτηγών αυτοκινήτων όλων των κατηγοριών, πάντα με την εξαίρεση των λεωφορείων που παραμένουν με θετικό πρόσημο.

Ελπίδες για σοβαρή ανάκαμψη δεν διαφαίνονται, καθώς ο ιδιωτικός τομέας κρατεί στάση αναμονής εξαιτίας του οικονομικού κλίματος που δεν εννοεί να βελτιωθεί (παρά μόνο στα χαρτιά). Ενδεικτικό στοιχείο, θεωρούμε τη μείωση των ταξινομήσεων στα ελαφρά επαγγελματικά, ακριβώς γιατί αυτά εφράζουν σε μεγαλύτερο βαθμό την πραγματική οικονομία, καθώς η ζήτησή τους ταυτίζεται με την πορεία του εμπορίου και της αγοράς γενικότερα.

Αναφορικά τώρα με την εξέλιξη των μεσαίων – βαρέων φορτηγών κατά τους επόμενους μήνες, αυτή θα εξαρτηθεί κατά κύριο λόγο από τους διαγωνισμούς και τις προμήθειες του Δημόσιου τομέα, του Δήμου της Αθήνας, αλλά και όσων άλλων διαγωνισμών θα ακολουθήσουν από τις Περιφέρειες της χώρας.

Από την πλευρά του, ο ιδιωτικός τομέας περιμένει να δει ουσιώδη κίνητρα, όπως τη θεσμοθέτηση υψηλού ποσοστού απόσβεσης π.χ. 18% για την αγορά φορτηγών σύγχρονης τεχνολογίας με παράλληλη μείωση των τελών κυκλοφορίας και των διοδίων. Αυτές οι μειώσεις τελών και διοδίων θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα δραστικές στην περίπτωση των ΦΔΧ, τα οποία λόγω της ευρωπαϊκής νομοθεσίας (de minimis) αποκλείονται από κάθε ουσιαστική επιδότηση τη στιγμή μάλιστα που ο συγκεκριμένος κλάδος των ΦΔΧ στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από τα υπέργηρα φορτηγά του με μέση ηλικία τα 18 χρόνια και με ό,τι δυσμενές αυτό συνεπάγεται.

Επιστρέφοντας στους πίνακες, με μια γρήγορη ματιά στις μάρκες, βλέπουμε τη Mercedes-Benz να κυριαρχεί στις πωλήσεις των βαρέων φορτηγών, ενώ η MAN έχει την πρωτιά στα μεσαία, χάρη στις ανεβασμένες πωλήσεις των ΤGM και ΤGL κατά το Μάρτιο. Στα ελαφρά επαγγελματικά, η Toyota, επανεμφανίζεται στην πρώτη θέση μετά από αρκετά χρόνια κυριαρχίας της Ford, η οποία, πάντως ελπίζει να δει και πάλι τις ταξινομήσεις της να οδεύουν προς την κορυφή, καθώς αναμένεται σύντομα να ξεκινήσει η διάθεση των νέων της μοντέλων. Στα λεωφορεία, η Mercedes-Benz με αιχμή τα minibus βρίσκεται μακράν στη πρώτη θέση, ακολουθούμενη από MAN και ΝEOPLAN, αλλά με σημαντικά οφέλη για την αντιπροσωπεία, καθώς πρόκειται για μεγάλα τουριστικά, «πενηντάρια» λεωφορεία.

PreviousNext