Τροχοί & TIR

Στους ηλεκτρικούς δρόμους η Solaris

Με ένα ειδικά μετασκευασμένο ηλεκτρικό λεωφορείο θα συμμετάσχει η Solaris στον πειραματικό ηλεκτρικό δρόμο που θα κατασκευάσει η Σουηδία στις αρχές του επόμενου έτους στη Λουντ. Λόγος γίνεται για το
Τρίτη 26/11/2019 - 11:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Με ένα ειδικά μετασκευασμένο ηλεκτρικό λεωφορείο θα συμμετάσχει η Solaris στον πειραματικό ηλεκτρικό δρόμο που θα κατασκευάσει η Σουηδία στις αρχές του επόμενου έτους στη Λουντ.

Λόγος γίνεται για το εγχείρημα «EVolution Road» το οποίο θα κοστίσει 9 εκ. ευρώ και θα δοκιμάζεται για μία περίοδο τριών χρόνων. Ο ενός χιλιομέτρου δρόμος θα φέρει ηλεκτρικές ράγες μήκους ενός μέτρου και θα αναγνωρίζει πότε προσεγγίζει ένα ηλεκτρικό όχημα προκειμένου να φορτίσει αυτόματα τις μπαταρίες του, μέσω ενός δέκτη που θα είναι τοποθετημένος στο κάτω τμήμα του κάθε οχήματος.

Αρχικά, ο εν λόγω δρόμος θα φορτίζει επαγωγικά μόνο τα λεωφορεία, ενώ στη συνέχεια του πιλοτικού προγράμματος θα συνεργάζεται και με τα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα, των οποίων οι μπαταρίες θα φορτίζονται τόσο εν κινήσει όσο και κατά τη διάρκεια που αυτά είναι σταματημένα.

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των λύσεων όπως ο ηλεκτρικός δρόμος της Σουηδίας, είναι πως απαλλάσσει τους κατασκευαστές από το άγχος της αυτονομίας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να τοποθετούν μικρότερες μπαταρίες στα οχήματά τους, οι οποίες όχι μόνο είναι φθηνότερες αλλά και ελαφρύτερες, ένα μείζονος σημασίας ζήτημα στα επαγγελματικά οχήματα, όπου το ζητούμενο είναι το ωφέλιμο φορτίο στις μεταφορές προϊόντων και η χωρητικότητα επιβατών στις μεταφορές προσώπων. Επιπλέον, συνδράμει στη μείωση του χρόνου που απαιτείται για κάθε δρομολόγιο, καθώς δεν υπάρχει η ανάγκη για τακτικές στάσεις για φόρτιση των μπαταριών.

Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός πως μία εγκατάσταση σαν αυτή που σχεδιάζεται στη Σουηδία προκαλεί ελάχιστη παρέμβαση στην υπάρχουσα αστική υποδομή, καθώς δεν χρειάζονται πηνία ή συρματόσχοινα, αλλά ούτε και προστατευτικές πλευρικές μπάρες για να αποφεύγονται οι πιθανές συγκρούσεις με τους φορτιστές παντογράφου. Σημειώνεται, τέλος, πως στα σχέδια των Αρχών της σκανδιναβικής χώρας είναι οι χρεώσεις για τη χρήση του ηλεκτρικού δρόμου να γίνονται αυτόματα χάρη στην ασύρματη επικοινωνία μεταξύ του οχήματος και του δρόμου.

PreviousNext