Τροχοί & TIR

Στα βουνά με το Nissan Navara N-Guard

Θέλω ένα όχημα για τα χωράφια και ταυτόχρονα για τις οικογενειακές εκδρομές. Ένα αυτοκίνητο που θα ξεπερνάει κάθε εμπόδιο εκτός δρόμου και θα με μεταφέρει με ασφάλεια στο εθνικό δίκτυο. Τι να επιλέξ
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 01/03/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Nissan Navara N-Guard αποτελεί μια Value for money επιλογή προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στον ιδιοκτήτη του, όπως οικονομικό και δυναμικό κινητήρα, άνεση για πέντε επιβάτες, εξαιρετική ποιότητα κύλισης, πέντε χρόνια εγγύηση και μια ελκυστική τιμή από 37.040 ευρώ.
Το Nissan Navara N-Guard αποτελεί μια Value for money επιλογή προσφέροντας πολλαπλά οφέλη στον ιδιοκτήτη του, όπως οικονομικό και δυναμικό κινητήρα, άνεση για πέντε επιβάτες, εξαιρετική ποιότητα κύλισης, πέντε χρόνια εγγύηση και μια ελκυστική τιμή από 37.040 ευρώ.

Θέλω ένα όχημα για τα χωράφια και ταυτόχρονα για τις οικογενειακές εκδρομές. Ένα αυτοκίνητο που θα ξεπερνάει κάθε εμπόδιο εκτός δρόμου και θα με μεταφέρει με ασφάλεια στο εθνικό δίκτυο. Τι να επιλέξω; Η απάντηση είναι σαφής. Ένα καινούργιο pick up, το οποίο μετατρέπεται σε πραγματικό πολυεργαλείο, καταφέρνοντας, να συνδυάζει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά τα οποία το κάνουν ιδανικό για πληθώρα εφαρμογών. Μια τέτοια περίπτωση οχήματος αποτελεί το Nissan Navara και συγκεκριμένα η πλουσιότερη έκδοσή του, η N-Guard, η οποία συνεχίζει με επιτυχία την εμπορική της πορεία στη χώρα μας. Άλλωστε, προσφέρει στον υποψήφιο αγοραστή του αυτά που πραγματικά θέλει.

Μια lifestyle εκδοχή, με σκληροτράχηλο χαρακτήρα. Για να αιτιολογήσουμε όμως την απάντησή μας σχετικά με την επιλογήτου pick up, θα οδηγήσουμε το Navara μέχρι το Περτούλι Τρικάλων και εν συνεχεία θα μεταφέρουμε στις όχθες του Πηνειού τον εξοπλισμό και μια μηχανή της ομάδας EndurAloga Larissa, κρίνοντας τα πάντα γύρω από την κατασκευή του, τα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης και τις επιδόσεις του. Ακολουθήστε μας…

Σε προκαλεί να το θαυμάσεις!

Οι σχεδιαστές της έκδοσης N-Guard δημιούργησαν ένα σύνολο που μόνο θετικές κριτικές εισπράττει. Κάναμε κάτι απλό για να το διαπιστώσουμε. Αφήσαμε το Navara έξω από μια κεντρική καφετέρια της Λάρισας και παρατηρούσαμε τα βλέμματα όσων το έβλεπαν, κυρίως ιδιοκτητών pick up. Όλοι το κοιτούσαν με ενθουσιασμό ενώ κάποιοι ήθελαν να το φωτογραφίσουν με τα κινητά τους τηλέφωνα. Η επιλογή της Λάρισας για φωτογράφιση ενός pick up μόνο τυχαία δεν μπορεί να είναι, καθώς εκεί χτυπάει ο παλμός του αγροτικού κόσμου, οπότε είναι οι πρώτοι και άμεσα ενδιαφερόμενοι αγοραστές. Τα στοιχεία που κάνουν ξεχωριστή και πιο σπορ την εμφάνιση της συγκεκριμένης έκδοσης είναι οι ζάντες αλουμινίου Black Monotone 18 ιντσών και οι μαύρες αποχρώσεις στις λαβές των θυρών, στα καλύμματα των καθρεφτών, στον πίσω προφυλακτήρα και στα πλαϊνά σκαλοπάτια. Επίσης η μπροστινή μαύρη μάσκα και τα μαύρα τελειώματα στα φώτα ομίχλης ολοκληρώνουν το δυναμισμό και τη διαφορετικότητα στην εμφάνιση του N-Guard.

Να ανοίξουμε την πόρτα να δούμε το εσωτερικό, μας ρωτούσαν, κυρίως αγρότες του Θεσσαλικού κάμπου, όταν σταματούσαμε στα στέκια τους με το Navara. Οι περισσότεροι δήλωναν εντυπωσιασμένοι. Τι πραγματικά όμως τους τράβηξε την προσοχή; Όλα ξεκινούν από την πρώτη ματιά, όταν αυτήν πέφτει στα δερμάτινα καθίσματα, στο υποβραχιόνιο θυρών με τις κίτρινες ραφές και στα πλευρικά αυτοκόλλητα και πατάκια με λογότυπο Navara. Αν θέλουμε μάλιστα να χρησιμοποιήσουμε και ποδοσφαιρικούς όρους, τότε, το γκολ έχει μπει από τα αποδυτήρια. Το στοιχείο όμως που κερδίζει τις θετικότερες εντυπώσεις και κάνει τη διαφορά από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού είναι η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη φιμέ ηλιοροφή του. Το εσωτερικό γίνεται πιο ευήλιο και τους καλοκαιρινούς μήνες διοχετεύει στην καμπίνα των επιβατών δροσερό αέρα. Όσον αφορά τις υπόλοιπες παροχές οι επιβάτες έχουν αυτά που χρειάζονται, θύρες usb, mp3player, το βασικότερο όλων όμως, φαρδιά και άνετα καθίσματα. Ακόμη, οι θήκες στις πόρτες είναι εύκολα προσβάσιμες για την τοποθέτηση διάφορων μικροαντικειμένων και μπουκαλιών νερού και για επιπλέον χώρο διατίθεται το ντουλάπι του συνοδηγού.

Είναι ευκολοδήγητο στο κέντρο της πόλης;

Μια συνηθισμένη ερώτηση αναγνωστών αφορά τη λειτουργικότητα ενός pick up σε συνθήκες πόλης, αν και κατά πόσο είναι δυνατή η χρήση του εκεί. Η απάντησή μας είναι ναι, ότι μπορεί να κυκλοφορήσει με άνεση ακόμη και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Πού το στηρίζουμε όμως αυτό; Καταρχάς οι γωνίες του καπό προσφέρουν στον οδηγό άριστο οπτικό πεδίο, υπολογίζοντας με ακρίβεια την απόσταση από το μπροστινό όχημα και από τα διπλανά.

Ένα άλλο στοιχείο είναι το καλό κόψιμο του τιμονιού. Κόβει πολύ και με ευκολία, χωρίς να καταπονούνται τα χέρια του οδηγού μετά από πολύωρη χρήση. Επίσης, με την οθόνη Intelligent Around View Monitor, η οποία εφοδιάζεται με τέσσερις κάμερες, δίνει θέαση 360ο του αυτοκινήτου εμφανίζοντας με απόλυτη ευκρίνεια όλη την περιοχή πίσω από το αυτοκίνητο, βοηθώντας έτσι τον οδηγό στο παρκάρισμα ακόμη και σε στενά σημεία.

Στον δρόμο για το Περτούλι Τρικάλων

Το Nissan Navara με τον κινητήρα των 2.3 λίτρων, τους 190 ίππους και τα 450 Nm ροπής σε προκαλεί ανά πάσα στιγμή, ας μας επιτραπεί η έκφραση, να του δώσεις να καταλάβει. Αρκεί να στηθείς στα φανάρια και μόλις ανάψει ο πράσινος σηματοδότης, να πατήσεις τέρμα το γκάζι. Οι αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων απλά σε συναρπάζουν και σε κολλάνε πίσω στο κάθισμα, σε κάθε βίαιο πάτημα του γκαζιού. Ό, τι θέλει ο οδηγός του το χαρίζει απλόχερα το Navara. Γρήγορες αλλαγές στο κιβώτιο και άμεση απόκριση του κινητήρα σε ένα ευρύ φάσμα στροφών. Η ροπή και οι γρήγορες ρεπρίζ είναι αντιληπτές σε όλες τις σχέσεις, από την πρώτη μέχρι και την έβδομη. Σε μόλις οκτώ δευτερόλεπτα ανεβάζει ταχύτητα από τα 50 χλμ/ώρα στα 100 χλμ/ ώρα ενώ τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11.2 δευτερόλεπτα. Αυτό που μας άρεσε είναι η ποιότητα του ταξιδιού με περιορισμένους αεροδυναμικούς θορύβους και εξαιρετική κύλιση χάρη στην πίσω ανάρτηση πέντε σημείων. Σημαντικό γεγονός επίσης ότι με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ/ώρα στον αυτοκινητόδρομο η κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 8.5 λίτρα/100 χλμ.

Ο φετινός χειμώνας δεν ήταν ιδανικός για ορεινές εξορμήσεις, εξαιτίας της χαμηλής χιονοκάλυψης στο μεγαλύτερο μέρος των βουνών μας. Ωστόσο, αυτό δεν μας εμπόδισε να ανέβουμε στο Περτούλι Τρικάλων με το Navara και να δημιουργήσουμε νέους δρόμους, σε απάτητα και αχαρτογράφητα μέρη. Έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στις εκτός δρόμου δυνατότητές του κινηθήκαμε παντού με ασφάλεια και ευκολία χωρίς να αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα. Μπαίνοντας στα περτουλιώτικα λιβάδια με χιόνι στο οδόστρωμα, επιλέγουμε την τετρακίνηση αλλάζοντας τον περιστροφικό διακόπτη από τη θέση 2WD στη 4 Η η οποία μπορεί να γίνει εν κινήσει σε ταχύτητες κάτω από τα 100 χλμ/ώρα. Η τετρακίνηση ενδείκνυται για οδήγηση σε σκληρούς, λασπωμένους ή καλυμμένους με χιόνι δρόμους. Ο χωματόδρομος που ακολουθούμε γίνεται απότομα ανηφορικός με πολλή λάσπη και γι αυτό το λόγο επιλέγουμε τη λειτουργία 4LO καθώς απαιτείται μέγιστη ισχύς και πρόσφυση σε χαμηλές ταχύτητες. Να αναφέρουμε επίσης ότι εάν επιλεγεί η θέση 4LΟ, το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (E.S.P) απενεργοποιείται. Υπερεκτιμώντας τις δυνατότητές μας και οδηγώντας σε δρόμο που δεν είχαμε άμεση εικόνα της κατάστασης του οδοστρώματος, βούλιαξε η πίσω δεξιά ρόδα μέσα σε αρκετά εκατοστά λάσπης. Το μόνο που χρειάζεται σε τέτοιες περιπτώσεις είναι ηρεμία από την πλευρά του οδηγού και η ενεργοποίηση του συστήματος κλειδώματος πίσω διαφορικού.

Αυτό επιτρέπει στον αριστερό και δεξιό τροχό να περιστρέφονται ως μια μονάδα, διευκολύνοντας έτσι το αυτοκίνητο να ξεκολλήσει από το σημείο. Επιπρόσθετα, κάποια δυναμικά χαρακτηριστικά του pick up όπως η γωνία προσέγγισης στις 31ο, η γωνία αναχώρησης στις 29ο, η απόσταση από το έδαφος στα 219 χιλιοστά και το βάθος βύθισης στα 600 χιλιοστά το καθιστούν ικανό να ξεπεράσει κάθε δυσκολία που θα συναντήσει στο πέρασμά του.

Μεταφέροντας μηχανή

Ο Γιώργος Αγγέλης από τη Λάρισα, μέλος της ομάδας EndurAloga Larissa, είχε μια καταπληκτική ιδέα. Να φορτώσουμε τη μηχανή και τον εξοπλισμό του και να τον μεταφέρουμε σε μια τοποθεσία δίπλα από τον Πηνειό ποταμό. Το κατώφλι φόρτωσης στα 815 χιλιοστά μας βοήθησε στο εύκολο φόρτωμα της μηχανής, από δυο άτομα, και την τοποθέτησή της στην καρότσα η οποία έχει μήκος στο πάτωμα 1.578 χιλιοστά. Το πλάτος της είναι 1.560 χιλιοστά το οποίο περιορίζεται μεταξύ των θόλων στα 1.130 χιλιοστά. Ο χώρος φόρτωσης καλύπτεται στο επάνω μέρος του με συρόμενο κάλυμμα το οποίο κλειδώνει και έτσι εξασφαλίζεται η ασφαλής μεταφορά των εμπορευμάτων.

Ασφάλεια

Η ασφάλεια έχει τον πρώτο λόγο στο Nissan Navara. Διαθέτει επτά αερόσακους, μπροστινούς πλευρικούς στα μπροστινά καθίσματα, αερόσακους κουρτινών πλευρικής κρούσης για όλους τους επιβάτες και αερόσακο γόνατου οδηγού. Το σύστημα Vehicle Dynamic Control παρακολουθεί το τιμόνι και το φρενάρισμα βοηθώντας το όχημα να παραμείνει στην πορεία του, ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν στο οδόστρωμα (γλίτσα, πάγος).

Παράλληλα αν χρειαστεί, μπορεί να μειώσει την απόδοση του κινητήρα και να ασκήσει πέδηση σε συγκεκριμένους τροχούς. Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (Traction Control) ανιχνεύει πότε ο κινητήριος τροχός αρχίζει να ολισθαίνει, μειώνοντας την ισχύ του κινητήρα ή φρενάροντας τους τροχούς για να αποκαταστήσει την πρόσφυση. Χάρη στο προηγμένο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων (ABS) διακόπτεται το κλείδωμα των τροχών, εάν ο οδηγός φρενάρει απότομα. Με το σύστημα ηλεκτρονικής κατανομής πέδησης αυξάνεται η ισχύς της πέδησης στους πίσω τροχούς συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της απόστασης του φρεναρίσματος. Ακόμη το σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης προειδοποιεί τον οδηγό για το ενδεχόμενο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα και αυξάνει αυτόματα την ισχύ πέδησης των φρένων, αν διαπιστώσει ότι ο οδηγός δεν έχει φρενάρει αρκετά.

Στο δια ταύτα το Nissan Navara N-Guard αποτελεί ιδανική επιλογή για πολλούς λόγους, όπως την πρακτικότητά του, την άνεση που εξασφαλίζει στους επιβάτες του, τη life style εκδοχή του, τον οικονομικό και αποδοτικό κινητήρα του, τα πέντε χρόνια εγγύησης και φυσικά την ελκυστική τιμή του από 37.040 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

Η μεγάλη πρεμιέρα της Θεσσαλονίκης: νέο Volvo FH16 780, το ισχυρότερο φορτηγό παραγωγής του κόσμου με 3.800 Nm ροπής

ford

Το ID. Buzz Cargo εξοπλίζεται με πολλά συστήματα ασφαλείας, όπως το A.C.C (αυτόματη ρύθμιση απόστασης), το Lane Assist (υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), και το Front Assist (σύστημα υποβοήθησης πέδησης ανάγκης).

Η αυτονομία κίνησης για συρμούς  40 τόνων φτάνει μέχρι τα 350 χιλιόμετρα, με μέση ταχύτητα κίνησης τα 80 χλμ./ώρα.

fuso

Η εμπρόσθια ανάρτηση είναι με τρία παραβολικά ελατήρια και η πίσω με οκτώ αερόφουσκες δεύτερης γενιάς.

PreviousNext