Τροχοί & TIR

Nissan Navara N-Guard: Δοκιμή σε εργοτάξιο

Μια νέα, κομψή όσο και σκληροτράχηλη έκδοση του Nissan Navara, με την ονομασία N-Guard, είναι διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά, η οποία συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός life style αυτοκινήτου και εν
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/02/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Με πολλές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση είναι διαθέσιμη η έκδοση N-Guard του Nissan Navara.
Με πολλές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση είναι διαθέσιμη η έκδοση N-Guard του Nissan Navara.

Μια νέα, κομψή όσο και σκληροτράχηλη έκδοση του Nissan Navara, με την ονομασία N-Guard, είναι διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά, η οποία συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός life style αυτοκινήτου και ενός εργαλείου δουλειάς για τους επαγγελματίες. Με πολλά καινούργια χαρακτηριστικά στην εξωτερική εμφάνισή του, πλουσιότερο εσωτερικό εξοπλισμό, αυτόματο κιβώτιο και κινητήρα με 190 ίππους προκαλεί τον ιδιοκτήτη του να το οδηγήσει στα όριά του και να το δοκιμάσει, όπως και εμείς, σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Φορτώνουμε το Navara N-Guard με τον εργοταξιακό εξοπλισμό της επιχείρησης Ναουνούλη και τον μεταφέρουμε σε φράγμα του ποταμού Πηνειού.

Γρήγορο και ασφαλές

Σημείο αναφοράς για την έκδοση N-Guard αποτελεί ο 2.3 λίτρων πετρελαιοκινητήρας του στην πιο ισχυρή έκδοσή του με 190 ίππους και 450 Nm ροπής. Να αναφέρουμε ότι μέχρι πρότινος το Navara ήταν διαθέσιμο στην ελληνική αγορά μόνο με τον κινητήρα στην ισχύ των 160 ίππων, και πλέον, οι λάτρεις της ταχύτητας και των αυξημένων επιδόσεων έχουν στη διάθεσή τους ένα πιο δυνατό σύνολο.

Γρήγορη επιτάχυνση, τράβηγμα από χαμηλό εύρος στροφών, εντυπωσιακές ρεπρίζ, προσπεράσεις με ασφάλεια, υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα σε ανηφορικές διαδρομές, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που εξασφαλίζει ο κινητήρας. Να επισημάνουμε ότι τα 0-100 χλμ/ώρα επιτυγχάνονται σε 10,8 δτλ. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή, ξεκινώντας από τη Μάνδρα Αττικής με κατεύθυνση τη Θήβα, μέσω Κάζας.

Από τις πρώτες ανηφόρες γίνεται αντιληπτό ότι ο κινητήρας αρχίζει να ροπιάζει περίπου από τις 1.400 σ.α.λ και κινεί το όχημα σβέλτα. Όταν ο οδηγός αποφασίσει να το οδηγήσει γρήγορα, ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στο γκάζι, τότε οι αλλαγές των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων γίνονται περίπου στις 4.000 σ.α.λ, εκμεταλλευόμενο όλο το φάσμα της ροπής και της ιπποδύναμής του. Στην τελευταία ανηφόρα της διαδρομής, μετά την Οινόη, το αυτόματο κιβώτιο επιλέγει την τέταρτη σχέση, μεταχύτητα περίπου 75 χλμ./ώρα. Όταν στα μισά της ανηφόρας παίρνουμε το πόδι μας από το γκάζι, η ταχύτητα μειώνεται στα 63 χλμ/ώρα, οι στροφές πέφτουν στις 1.500 και μόλις πατάμε και πάλι δυνατά το γκάζι μέσα σε πέντε δευτερόλεπτα πιάνει πάλι τα 75 χλμ./ώρα χωρίς να κατεβάσει σε τρίτη.

Στο κομμάτι της διαδρομής από την Τιθορέα μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου, με ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση, επιχειρούμε αρκετά προσπεράσματα. Αυτό που παρατηρήσαμε είναι η καλή συνεργασία του κιβωτίου με τον κινητήρα, καθώς επίσης η άμεση απόδοσή του ακόμα και στις υψηλές σχέσεις. Για παράδειγμα με την έκτη και 115 χλμ./ώρα δεν χρειάζεται να κατεβάσει σε πέμπτη, αλλά διατηρώντας την ίδια, πραγματοποιούμε τα προσπεράσματα. Βέβαια, αν ο οδηγός πατήσει πιο δυνατά το γκάζι ή κάνει kick down, τότε ακαριαία το κιβώτιο θα κατεβάσει μία ή και δύο σχέσεις.

Ένας άλλος τομέας στον οποίο το Navara εμπνέει εμπιστοσύνη είναι στην κίνησή του –με υψηλή ταχύτητα– σε επαρχιακό δρόμο με αρκετές στροφές. Στο κομμάτι από την Σπερχειάδα Φθιώτιδας μέχρι τον Τυμφρηστό το οδηγούμε αρκετά γρήγορα, παρατηρώντας ότι δεν «παίρνει» απότομες κλίσεις. Βέβαια, όσες φορές και αν το επαναλάβαμε, το ESP γίνεται αντιληπτό αποτρέποντας ανεπιθύμητες καταστάσεις.

Επίσης, να αναφέρουμε την αποτελεσματικότητα των φρένων τα οποία ανταποκρίνονται άμεσα σε φρενάρισμα πανικού χωρίς να ξεφεύγει το αυτοκίνητο από την πορεία του. Πάνω σε αυτό, να τονίσουμε ότι το όχημα εξοπλίζεται με το σύστημα Vehicle Dynamic Control το οποίο παρακολουθεί το τιμόνι και το φρενάρισμα. Εάν οι συνθήκες το απαιτούν, θα μειώσει την απόδοση του κινητήρα και ταυτόχρονα θα ασκήσει πέδηση σε συγκεκριμένους τροχούς.

Επιχειρούμε φρενάρισμα με φορτωμένη την καρότσα (περίπου 600 κιλά). Χάρη στην ηλεκτρονική κατανομή πέδησης αυξάνεται η πέδηση στους πίσω τροχούς συμβάλλοντας στη μείωση της απόστασης του φρεναρίσματος. Να σημειώσουμε ότι οι μπροστινοί τροχοί φέρουν αεριζόμενους δίσκους 296 χιλιοστών και οι πίσω ταμπούρα 295 χιλιοστών.

Στα εργοτάξια του Πηνειού

Η φόρτωση της καρότσας του Navara N-Guard περιελάμβανε εργοταξιακό εξοπλισμό και μια δεξαμενή καυσίμων (μήκους 1.350 χιλιοστών και πλάτους 1.050 χιλιοστών) για τον ανεφοδιασμό των οχημάτων της εταιρείας του Γιώργου και Σταύρου Ναουνούλη. Κινούμαστε σε χωματόδρομους, προσεγγίζοντας το φράγμα του ποταμού Πηνειού κοντά στο χωριό Γόννοι Λάρισας  και αυτό που αισθάνονται οι επιβάτες είναι η καλή ποιότητα κύλισης, χωρίς κραδασμούς στο εσωτερικό.

Ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας στα σημεία που κινούμαστε, επιλέγουμε τη λειτουργία 4Hl για τετρακίνηση και πιο σταθερό πάτημα στο δρόμο, και την 4LO η οποία προσφέρει ακόμη περισσότερη ροπή στους τροχούς. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την απόσταση του οχήματος από το έδαφος στα 224 χιλιοστά, τη γωνία προσέγγισης στις 32 μοίρες, τη γωνία αποχώρησης στις 25 μοίρες και την πλευρική του κλίση στις 49 μοίρες μετατρέπουν το Navara σε ένα εξαιρετικό εκτός δρόμου αυτοκίνητο.

Ξεχωριστές αισθητικές παρεμβάσεις

Πρώτα απ’ όλα να επισημάνουμε ότι η έκδοση N-Guard είναι διαθέσιμη σε τρία χρώματα. Σε μαύρο μεταλλικό, λευκό και σκούρο γκρι χρώμα (όχημα δοκιμής). Από εκεί και πέρα οι διαφοροποιήσεις με το συμβατικό μοντέλο περιλαμβάνουν τη χρήση μαύρου χρώματος σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου, όπως στις λαβές των θυρών, στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, στον πίσω προφυλακτήρα, στην μπροστινή μάσκα και στα πλαϊνά σκαλοπάτια. Επιπρόσθετα, τα μοναδικά πλαϊνά γραφικάNissan τονίζουν ακόμη περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Η δυναμική του εμφάνιση ολοκληρώνεται από τις ζάντες αλουμινίου Black Monotone 18 ιντσών. Να υπενθυμίσουμε επίσης ότι ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να προσθέσει γνήσια αξεσουάρ Nissan, όπως κοτσαδόρο και σχάρα μεταφοράς ποδηλάτων.

Εσωτερικό πέντε αστέρων!

Ποιοτικά ανώτερη με ασύγκριτο στυλ είναι η καμπίνα στην οποία μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα τέσσερις επιβάτες πλέον του οδηγού. Από τις έντονες διαφορές σε σχέση με τις κλασικές εκδόσεις επισημαίνουμε τις κίτρινες ραφές στα δερμάτινα καθίσματα καθώς και τα ειδικά πατάκια στα οποία αναγράφεται το σήμα Navara.

Την εικόνα στο εσωτερικό αναβαθμίζει η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη φιμέ ηλιοροφή η οποία προσφέρει αρκετό φως όταν είναι ανοιχτή. Στην κεντρική οθόνη είναι τοποθετημένη η οθόνη αφής 7 ιντσών μέσω της οποίας γίνεται ο χειρισμός του ηχοσυστήματος, του gps και του τηλεφώνου αν συνδεθεί με το Bluetooth. Στη διάθεσή τους οι επιβάτες έχουν τρεις παροχές 12v, φως ανάγνωσης, θήκη γυαλιών, ποτηροθήκες και θύρες usb για τη φόρτιση των ηλεκτρικών συσκευών.

Στο δια ταύτα, η νέα έκδοση N-Guard αποτελεί την καλύτερη εκδοχή του Nissan Navara συνδυάζοντας τις χάρες ενός πολιτισμένου εντός δρόμου αυτοκινήτου, με ένα εκτός δρόμου δυνατού pick up, έτοιμο να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο. Με κόστος από 37.040 ευρώ αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία των pick up. Αναμφίβολα, σημείο αναφοράς αποτελεί ο 2.3 λίτρων κινητήρας του με τους 190 ίππους, ο οποίος σίγουρα θα ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό οδηγό.

Στην καρότσα του pick-up μεταφέραμε τη δεξαμενή πετρελαίου για τον ανεφοδιασμό των οχημάτων της εταιρείας Ναουνούλη.

Στο ίδιο τεύχος #370

Ο χειρισμός του κατ’ επιλογήν συστήματος τετρακίνησης γίνεται μέσω διακόπτη στο ταμπλό, όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο ή όταν κινείται με ταχύτητα έως και 10 χλμ./ώρα.
Η πλατφόρμα  χαμηλής φόρτωσης Goldhofer VENTUM έχει ύψος φόρτωσης 1.250 χλστ. και διαθέτει ένα τηλεσκοπικό μηχανισμό με πέντε «συρτάρια», που του επιτρέπει να επεκτείνεται σε μήκος από τα αρχικά 13,5 μέτρα, μέχρι και τα 72 μέτρα.
Το τελευταίο απόκτημα της Frago Cargo από το Βόλο. Το Iveco Eurocargo εκτελεί μεταφορές σε όλη την Ελλάδα. Σύντομα πρόκειται να κοτσάρει και ρυμούλκα.
PreviousNext