Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων: Οι εξελίξεις που θα φέρουν χαμόγελα

Αν και οι ταξινομήσεις του Ιανουαρίου, δεν είναι ενδεικτικές της πορείας του έτους, αφού αφορούν σε πωλήσεις της περασμένης χρονιάς, εντούτοις οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι επόμενοι μήνες
από Θάλεια Αγριμανάκη | Κυριακή 01/03/2020 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά και προέρχονται από την ΕΛΣΤΑΤ, το ΣΕΑΑ και από πηγές της αγοράς
Τα στοιχεία είναι ενδεικτικά και προέρχονται από την ΕΛΣΤΑΤ, το ΣΕΑΑ και από πηγές της αγοράς

Αν και οι ταξινομήσεις του Ιανουαρίου, δεν είναι ενδεικτικές της πορείας του έτους, αφού αφορούν σε πωλήσεις της περασμένης χρονιάς, εντούτοις οι παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι οι επόμενοι μήνες θα φέρουν χαμόγελα στους εισαγωγείς και διανομείς επαγγελματικών αυτοκινήτων.

Το παραπάνω οφείλεται στην ταχεία ανάπτυξη των επιχειρήσεων ανακύκλωσης, διαχείρισης απορριμμάτων, αλλά και των πολλών Δήμων, οι οποίοι περιμένουν μέσα στη χρονιά, χρηματοδοτήσεις από διάφορα αναπτυξιακά και περιβαλλοντικά προγράμματα προκειμένου να προχωρήσουν στην προκήρυξη των σχετικών διαγωνισμών για την προμήθεια διαφόρων τύπων φορτηγών και λεωφορείων.

Παρακολουθώντας κανείς το promitheus.gov.gr παρατηρεί ότι σε μηνιαία βάση εμφανίζονται τώρα συχνότερα οι διακηρύξεις των δήμων και των δημόσιων Οργανισμών για προμήθειες οχημάτων οι οποίες εκπροσωπούν ένα σεβαστό μερίδιο των ταξινομήσεων. Αλλά και ο ευρύτερος ιδιωτικός τομέας των μεγάλων εμπορικών επιχειρήσεων και εταιρειών logistics με εμφανή πλέον τα σημάδια ανάκαμψης, αναμένεται να επενδύσει για την ανανέωση ή και διεύρυνση του στόλου των οχημάτων αναζητώντας λύσεις αυξημένης αποδοτικότητας, αλλά και φιλικότερες προς το περιβάλλον.

Ένας επίσης βασικός παράγοντας που θα επηρεάσει δραματικά την πορεία αυτών των πωλήσεων (ιδιωτικού τομέα) θα αποτελέσει η επικείμενη έναρξη των εργασιών στην παραλιακή, καθώς πρόσφατα κρίθηκε ότι η πρώτη φάση, αυτή των κατεδαφίσεων, είναι ελεύθερη νομικών θεμάτων για την πλειονότητα των κατεδαφιστέων κτισμάτων και «όγκων», όπως αναφέρονται, που σημαίνει απασχόληση σε σύντομο χρόνο, μεγάλου αριθμού φορτηγών με ανατροπή για τη μετακίνηση των εκσκαπτικών υλικών, ενώ άμεσα θα δοθεί συνέχεια και για πλήθος άλλων εργοταξιακών φορτηγών (μπετονιέρες, πρέσσες, υδροφόρες κ.α.) παράλληλα βέβαια με τη λειτουργία πλήθους μηχανημάτων έργων.

Στο σημείο αυτό, απομένει να δούμε αν οι κοινοπραξίες των εργολάβων θα αρκεστούν στα οχήματα (και ΜΕ) που θα συγκεντρώσουν ή αν θα προβούν σε νέες αγορές ή αν θα συμπράξουν με αυτοκινητιστές ΦΔΧ και μεταφορικές επιχειρήσεις. Για την τελευταία περίπτωση της συμμετοχής δηλαδή φορτηγών ΔΧ, ενδιαφέρον θα έχει να δούμε κατά πόσο θα ενεργοποιηθεί ο νέος θεσμός της μίσθωσης που προβλέπει leasing και για βαρέα ανάριθμα οχήματα και ρυμουλκούμενα για δημόσια χρήση.

PreviousNext