Τροχοί & TIR

Τα νέα τρέιλερ της KRONE

Πλήρως ανασχεδιασμένο τρέιλερ με ενισχυμένα δομικά στοιχεία, πιο ανθεκτικό πάτωμα και καθρέφτη, αλλά και έξτρα πίσω ενισχύσεις δημιουργούν ένα στιβαρό σύνολο για ασφαλείς και αποδοτικές μεταφορές. Η
από Μανώλης Αγριμανάκης | Δευτέρα 05/10/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
KRONE Mega Liner
KRONE Mega Liner

Πλήρως ανασχεδιασμένο τρέιλερ με ενισχυμένα δομικά στοιχεία, πιο ανθεκτικό πάτωμα και καθρέφτη, αλλά και έξτρα πίσω ενισχύσεις δημιουργούν ένα στιβαρό σύνολο για ασφαλείς και αποδοτικές μεταφορές.

Η έκδοση Mega στα 13.620 χιλ. μήκους έχει μέγιστο μικτό 39 τόνους (τεχνική δυνατότητα) με 12 τ. στο πέταλο και 27 τ. στους άξονες (τεχνική δυνατότητα). Το όχημα έχει απόβαρο περί τα 6.350-6.400 κιλά και δίνει ωφέλιμο περί τα 32.650 κιλά. Το εσωτερικό ύψος φτάνει στα 2.860 χιλ. και το προσβάσιμο πλάτος για φόρτωση είναι 2.480 χιλ. (2.550 χιλ. συνολικό πλάτος). Εντελώς νέα στοιχεία του Mega Liner είναι η πολύ γρήγορη απελευθέρωση του μουσαμά και το, επίσης γρήγορο, σήκωμα της οροφής με υδραυλική υποστήριξη.

Καινοτομία αποτελεί, επίσης, η ανασχεδίαση του πίσω μέρους, όπου δίνεται η δυνατότητα να επεκταθεί το πλάτος κατά 500 χιλιοστά από κάθε πλευρά -δηλαδή επέκταση κατά 1.000 χιλιοστά. Αυτό σημαίνει πως το ωφέλιμο πλάτος φόρτωσης, πίσω, φτάνει τα 3.480 χιλιοστά (από 2.480 χιλ. που είναι το κανονικό άνοιγμα). Αυτή η επέκταση του πλάτους δίνει τη δυνατότητα να φορτωθούν αντικείμενα ή συσκευασίες μεγαλύτερου μεγέθους.

Για την επέκταση αυτή, ο οδηγός ανοίγει τις πλαϊνές κουρτίνες, την οροφή και τις πίσω πόρτες, όπως φαίνεται στις φωτό, κάτω αριστερά. Μια ακόμη καινοτομία αποτελεί η τοποθέτηση στην οροφή σιδηρόδρομου με ροδέλες που επιτρέπουν το γρήγορο και ξεκούραστο άνοιγμα-μάζεμα του μουσαμά. Στη βάση, το τέντωμα του μουσαμά με τις δέστρες είναι ομοιόμορφο και να σημειωθεί πως οι πόρπες είναι όλες ατσάλινες.

Τέλος, την ασφαλή πρόσδεση του φορτίου εξασφαλίζουν οι πολλαπλές θέσεις αγκύρωσης ανά 10 εκ. εσωτερικά κατά μήκος του οχήματος.

Νέοι θάλαμοι – σειρά Cool Liner

Μια σειρά τεχνικών βελτιώσεων καθιστά τώρα πιο ανταγωνιστικούς τους θαλάμους Krone της γνωστής σειράς Cool Liner, οι οποίοι, με τον καινούριο χρόνο, θα μπορούν να συνδυάζονται με το ψυκτικό μηχάνημα Celsineo που ανέπτυξαν από κοινού η Krone και η Liebherr.

Βασικό στοιχείο του θαλάμου αποτελεί το μονοκόμματο σασί και η στιβαρότητα της κατασκευής του. Δέχεται και απορροφά τις ταλαντώσεις από αναπηδήσεις στον δρόμο χωρίς να τις μεταφέρει στο αμάξωμα. Το ίδιο συμβαίνει και με τα τραντάγματα που δέχεται καθημερινά από τον τράκτορα κατά το κοτσάρισμα.

Εξίσου ανθεκτικά είναι και τα πάνελ του θαλάμου με επίστρωση ατσαλιού εξωτερικού και εσωτερικά με κάλυψη συνθετικού πλαστικού (PVC). Η οροφή είναι όπως και το «σάντουιτς» των πλευρών, αλλά στο ταβάνι έχει ανασχεδιαστεί ο φωτισμός με περισσότερους και πιο αποδοτικούς λαμπτήρες led και υπάρχει διακόπτης στο άνοιγα της πόρτας.

Ο μπροστινός τοίχος (καθρέφτης), διατηρεί το ίδιο σάντουιτς, αλλά τα πάνελ του είναι ενισχυμένα και βιδωμένα πάνω στις άκρες του σασί. Πίσω, η δίφυλλη πόρτα πλαισιώνεται από παχύ συνθετικό για αυξημένη μόνωση και προστασία από τα συνεχή ανοίγματα-κλεισίματα. Λειτουργεί με τρεις δυνατούς μεντεσέδες σε κάθε πλευρά με γαλβανισμένα όλα τα μεταλλικά μέρη.

Ο θάλαμος (τύπος SDR 27 eL4-5) έχει εσωτερικό μήκος 13.310 χιλ., εσωτερικό πλάτος 2.460 χιλ. και εσωτερικό ύψος 2.630 χιλ. Μικτό βάρος (τεχνικά δυνατό) 39 τόνοι, απόβαρο χωρίς το μηχανάκι περί τα 7.620 kg, το οποίο φτάνει τα 8.360 kg με το βάρος της ψυκτικής μονάδας και της δεξαμενής της.

Το βάρος στο πέταλο είναι 12 τόνοι και στους άξονες 27 τ. Το ύψος για το κοτσάρισμα του θαλάμου, άφορτου, είναι 1.150 χιλ. Ενδιαφέρον, τέλος, παρουσιάζει και η έκδοση Cool Liner Pharma με πιστοποίηση για μεταφορά φαρμακευτικών προϊόντων. Αυτό σημαίνει ότι ο θάλαμος ενσωματώνει τις τεχνικές απαιτήσεις που ορίζονται γενικότερα για την αποθήκευση και μεταφορά φαρμάκων. Μεταξύ αυτών πρέπει να συνυπάρχει ένα σύστημα τηλεματικής, υψηλής ακρίβειας για τη συνεχή παρακολούθηση της θερμοκρασίας, κάτι που επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση περισσότερων καταγραφέων δεδομένων, σε διάφορα σημεία εσωτερικά του αμαξώματος, ώστε να ελέγχεται η διατήρηση της θερμοκρασίας σε όλο το μήκος και πλάτος του θαλάμου.

Εδώ να σημειωθεί ότι η Krone έχει τη δυνατότητα διαμερισματοποίησης του θαλάμου για πολλαπλές θερμοκρασίες, χάρη στα μηχανάκια που διαθέτουν οι γνωστοί κατασκευαστές, όπως είναι το Thermo King SLXe 400 ή το SLXe Spectrum ή το Vector 1950 T της Carrier.

Όπως αναφέρθηκε, από τον Ιανουάριο η Krone θα διαθέτει και το δικό της μηχανάκι, το Celsineo, το οποίο έχει ολοκληρώσει με επιτυχία όλο τον κύκλο δοκιμών, τοποθετημένο σε θαλάμους που λειτουργούν σε διαφορετικές χώρες με μεγάλες θερμοκρασιακές διαφορές.

Box Liner eLTU70 για μεταφορές κοντέινερ

Από τα πιο ενδιαφέροντα νέα προϊόντα της Krone είναι το καινούριο τρέιλερ για μεταφορές κοντέινερ το eLTU70, το οποίο μπορεί να αναλάβει κουτιά όλων των μεγεθών και με δυνατότητα κατανομής του φορτίου στον δεύτερο και τρίτο άξονα του τράκτορα.

Συγκεκριμένα, το eLTU70 διαμορφώνει το σασί για 20άρια κουτιά που έρχονται να καθίσουν και να κλειδώσουν στο πίσω άκρο του σασί, το οποίο δεν χρειάζεται να τραβήξει πίσω την επέκτασή του. Έτσι, διευκολύνεται η φόρτωση του κοντέινερ, ο συρμός είναι πιο μαζεμένος και το φορτίο πέφτει κυρίως στους τρεις άξονες του τρέιλερ, αφήνει όμως ένα μέρος του βάρους του να πέσει και στο πέταλο (βλέπε πίνακα), ώστε να διατηρείται βελτιωμένη η οδική συμπεριφορά του συρμού.

Με το τράβηγμα της μπροστινής επέκτασης, το σασί είναι έτοιμο να δεχτεί 45άρι κοντέινερ ή δύο 20άρια, χωρίς κανένα πρόβλημα στα κλειδιά, τα οποία αναδιπλώνονται και μετακινούνται στα σημεία που κλειδώνουν τα κουτιά είτε είναι μεγάλα είτε είναι δύο μικρά.

Καινοτομία εξαιρετικά χρήσιμη για τους οδηγούς που απασχολούνται στις μεταφορές κοντέινερ κάθε μεγέθους περιλαμβανομένων και εκείνων των 30 ποδών, είναι η ρόδα που δείχνει πού πρέπει να κουμπώσει η επέκταση του σασί ανάλογα με το κοντέινερ (ή τα κοντέινερ) που θα μεταφέρει, ώστε και τα κλειδιά να έλθουν στις ανάλογες θέσεις.

Το eLTU70 δέχεται 14 τόνους για το πέταλο, 27 τόνους στους τρεις άξονες, έχει τεχνική ικανότητα 41 τόνων μικτού βάρους, απόβαρο 4.750 κιλά και ωφέλιμο (τεχνικά δυνατό) 36 τόνους. Τα ποδαρικά δέχονται βάρος 24 τόνων (2x12). Το ύψος ζεύξης στο πέταλο είναι 1.100 χιλ. (άφορτο).

Για τους μεταφορείς κοντέινερ ενδιαφέρον παρουσιάζει ο παρακάτω πίνακας που δείχνει πώς κατανέμονται τα φορτία πάνω σε ένα τρέιλερ eLTU70 ανάλογα με το κουτί.

PreviousNext