Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση έχει περιέλθει το φορτηγό αυτοκίνητο. Καύσιμα, adblue, λάδια, ελαστικά, επίναυλοι έχουν υπερδιπλασιάσει το μεταφορικό κόστος προκαλώντας σοκ στους αυτοκινητιστές, στι
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 16/04/2022 - 12:33
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Σημείωμα του Εκδότη

Σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση έχει περιέλθει το φορτηγό αυτοκίνητο. Καύσιμα, adblue, λάδια, ελαστικά, επίναυλοι έχουν υπερδιπλασιάσει το μεταφορικό κόστος προκαλώντας σοκ στους αυτοκινητιστές, στις Μεταφορικές και στους ιδιοκτήτες των στόλων.

Ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε να επιδοτήσει το πετρέλαιο κίνησης δίδοντας την επιδότηση στους ιδιοκτήτες των διυλιστηρίων κανέναν δεν πείθει ότι τα δώδεκα αυτά λεπτά/λίτρο θα φτάσουν στην αντλία και ότι η αναγραφόμενη τιμή θα περιλαμβάνει μείωση κατά το ποσόν αυτής της επιδότησης.

Σε άλλες χώρες της ΕΕ, δίδεται κατά μήνα επιδότηση ανά φορτηγό, 750 ευρώ για ν' αναφέρουμε την περίπτωση της Γαλλίας, ή και της Ελλάδας στην περίπτωση των ταξί που θα λάβουν αποζημίωση ειδικού σκοπού 200 ευρώ τον Απρίλιο.

Στάση Μεταφοράς, στάση εμπορίου

Σε κάθε περίπτωση, επιδοτήσεις αυτού του τύπου, αποτελούν αμελητέες ενισχύσεις για τους επαγγελματίες της Μεταφοράς - το γνωρίζουμε όλοι - και το πρόβλημα επιβίωσής τους παραμένει υπαρκτό. Καθόλου τυχαίο το γεγονός, ότι πολλές μεταφορικές εταιρείες της Ευρώπης, έχουν επιλέξει την ακινητοποίηση μεγάλου μέρους των φορτηγών τους και εκτελούν μεταφορικές υπηρεσίες μόνο σε πελάτες οι οποίοι αποδέχθηκαν την αναπροσαρμογή του κομίστρου.

Στο σημείο αυτό, πρέπει να επισημάνουμε ότι αρκετές εμπορικές, εισαγωγικές, μεταποιητικές και άλλες επιχειρήσεις, αναγνωρίζουν την τεράστια αυτή αύξηση του μεταφορικού κόστους, κατανοούν το αίτημα της Μεταφορικής για αναπροσαρμογή του κομίστρου, πλην όμως δεν δύνανται να το επωμιστούν, θεωρώντας ότι αυτό δεν μετακυλίεται στο προϊόν ή αν θα το μετακυλήσουν, θα υποστούν τις συνέπειες της αγοράς.

Συνυπολογίζοντας λοιπόν το ήδη αυξημένο κόστος του προϊόντος (λόγω πρώτων υλών κ.τ.λ.) και την επιπλέον επιβάρυνσή του με τα μεταφορικά, αποφασίζουν "στάση εμπορίου", δηλαδή να μη διακινήσουν, να μην προμηθευτούν, να μην εμπορευτούν, να μην εφοδιάσουν.

Το φαινόμενο αυτό, εφόσον πάρει διαστάσεις - κάτι που δεν αποκλείεται - μοιραία, θα προκαλέσει έμφραγμα στην αγορά, με δραματικές συνέπειες για τους πολίτες, και την κοινωνία. Η ουσιαστική ενίσχυση του πετρελαίου κίνησης με τρόπο ελεγχόμενο και αποτελεσματικό, καθώς και η επιβολή πλαφόν στο adblue, είναι μέτρα προτεραιότητας και άμεσης εφαρμογής για την αποφυγή κοινωνικών αναταραχών και πολιτικών αναταράξεων. 

PreviousNext