Τροχοί & TIR

Συνέντευξη: Eric Laforge, Διευθυντής Ευρώπης για τα LCV της Stellantis

T&T: Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών LCV παραμένει πολύ μικρό, γύρω στο 2% στην Ευρώπη, εσείς όμως εξελίσσετε συνέχεια νέα μοντέλα. Θεωρείτε πως είναι εμπορικά βιώσιμα; Ειδικά από τη στιγμή που
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 22/05/2022 - 11:47
Κοινοποίηση στα Social Media
Eric Laforge

T&T: Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών LCV παραμένει πολύ μικρό, γύρω στο 2% στην Ευρώπη, εσείς όμως εξελίσσετε συνέχεια νέα μοντέλα. Θεωρείτε πως είναι εμπορικά βιώσιμα; Ειδικά από τη στιγμή που είναι πολύ ακριβά για τον μέσο επαγγελματία;

E.L.: Απερίφραστα ναι. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών LCV διπλασιάζονται κάθε χρόνο, οπότε υπάρχει πολλή δυναμική. Θεωρούμε ότι μέχρι το 2028 πάνω από το 80% των ελαφρών επαγγελματικών θα είναι είτε ηλεκτρικά, είτε θα έχουν κάποιας μορφής υβριδικό σύστημα. Υπάρχουν ορισμένες αγορές όπως οι σκανδιναβικές χώρες όπου οι ταξινομήσεις είναι πολλαπλάσιες από την υπόλοιπη Ε.Ε., αλλά θα δούμε αλλαγές παντού. Σε αυτό που έχετε δίκιο είναι το θέμα κόστους για έναν τυπικό επαγγελματία ή μία μικρή επιχείρηση –αυτή τη στιγμή οι πελάτες μας που αγοράζουν ηλεκτρικά LCV έχουν μεγάλους έως πολύ μεγάλους στόλους. Και πάλι όμως, αν είσαι υδραυλικός στο Παρίσι, σε δύο τρία χρόνια αν δεν έχεις ηλεκτρικό van δεν θα μπορείς να δουλέψεις μέσα στον πράσινο δακτύλιο.

T&T: Θα υπάρξει εκδοχή fuel cell του Scudo;

E.L.: Όπως γνωρίζετε, φέτος πουλάμε κανονικά στο δίκτυό μας, την fuel cell εκδοχή των μεσαίων van της Stellantis σε Γερμανία (Opel) και Γαλλία (Peugeot, Citroen). Προσωρινά, δεν θα αλλάξει κάτι, και ο λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι, οικονομικά κίνητρα για να επενδύσει κάποιος σε –σαφώς ακριβότερο από ηλεκτρικό- ελαφρύ επαγγελματικό με κυψέλες καυσίμου δίνονται μόνο σε αυτές τις δύο χώρες. Αν υπάρξουν οι συνθήκες και σε άλλες χώρες, ναι, προφανώς η Fiat Professional θα κινηθεί, αρχικά μόνο για πελάτες με μεγάλους στόλους οχημάτων.

T&T: Θα υπάρξει τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης για ηλεκτρικά LCV στην Ιταλία;

E.L.: Η Stellantis δεν δουλεύει έχοντας κατά νου εθνικά κριτή- ρια. Δουλεύουμε όλοι μαζί, είτε στο Ρίσελσχαϊμ, είτε στο Μιραφιόρι ή τη Βραζιλία. Θα έλεγα μάλιστα πως δεν υπάρχει πλέον ούτε ένα μοντέλο που να μπορώ να σας πω ότι φτιάχτηκε αποκλειστικά σε κάποια συγκεκριμένη χώρα.

T&T: Στη διάρκεια της παρουσίασης αναφέρατε συχνά τη στενή σχέση της Fiat Professional με τους επαγγελματίες πελάτες σας. Πώς σκοπεύετε να διαφοροποιηθείτε τώρα που, ως μέλος του γκρουπ Stellantis προσφέρετε οχήματα που μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική;

E.L.: Στα ελαφρά επαγγελματικά προφανώς και οι πελάτες εκτιμούν την αποδοτικότητα, την εκμετάλλευση και την μακροζωία των οχημάτων, αλλά εξίσου σημαντική είναι και η οργάνω    ση που τα υποστηρίζει. Μην ξεχνάτε το μέγεθος του δικτύου Fiat Professional –ένας στους τέσσερις αντιπροσώπους μας είναι πιστοποιημένος να πουλάει και να συντηρεί επαγγελματικά οχήματα. Ξέρουμε πολύ καλά πόσο σημαντικό είναι ο επαγγελματίας να γνωρίζει ότι έχει κάπου να απευθυνθεί. Έχουμε σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε επίπεδο υπηρεσιών, το οποίο σκοπεύουμε να ενισχύσουμε περαιτέρω.

T&T: Θα υπάρξει επόμενη γενιά Fiorino;

E.L.: Θα συνεχίσουμε να πουλάμε για κάποια χρόνια το υπάρχον μοντέλο, και αξίζει να αναφέρω πως το μερίδιο αγοράς του μεγαλώνει σε πολλές περιοχές. Πολωνία και Ιταλία λ.χ., διαθέτουν τεράστιο «πάρκο» Fiorino.

T&T: Το Doblo είναι το παλαιότερο μέλος της γκάμας;

E.L.: Αυτό ισχύει, και παρόλο που είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οχήματα που παρουσιάσαμε ποτέ, και μετά τις περσινές αναβαθμίσεις (νέος πετρελαιοκινητήρας 1,6 λίτρων), ήρθε η στιγμή να προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο –μέσα στο 2022.

T&T: Θα υπάρξει νέος πετρελαιοκινητήρας Fiat ή θα εξελίσσετε τα υπάρχοντα μηχανικά σύνολα μέχρι να απαγορευτούν ολοκληρωτικά;

E.L.: Όλοι μας οι κινητήρες εξελίσσονται συνεχώς για να υπερκαλύπτουν τις νέες αντιρρυπαντικές νόρμες, ξέρουμε όμως πως στο απώτερο μέλλον θα εκλείψουν.

T&T: Έχει νόημα ένα plug-in υβριδικό van;

E.L.: Όχι. Αυξάνεις το βάρος προσθέτοντας μεγάλη μπαταρία στον συμβατικό κινητήρα και μειώνεις ωφέλιμο φορτίο. Εξάλλου, σε μερικά χρόνια θα απαγορευτούν κι αυτά από τα κέντρα των πόλεων.

T&T: Παρουσιάσατε συστήμα υποβοήθησης οδήγησης ADAS 2 για το Ducato τα οποία περιλαμβάνουν και κάποιες τεχνολογίες σε παγκόσμια πρεμιέρα. Θα τα δούμε και στα μικρότερα μοντέλα της γκάμας;

E.L.: Τα λανσάρουμε πρώτα στη ναυαρχίδα της Fiat Professional, αλλά ναι, μελλοντικά θα τα δείτε και σε μικρότερα από πλευράς διαστάσεων μοντέλα. 

PreviousNext