Τροχοί & TIR

Αντιμετώπιση προβλημάτων αστικών διανομών (Last Mile) στη Θεσσαλονίκη

Ως «τελευταίο μίλι» (last mile) ορίζεται ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας, δηλαδή η παράδοση από το τελευταίο σημείο τήρησης αποθέματος στον τελικό καταναλωτή.
Παρασκευή 10/05/2024 - 18:00
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Με τη δημιουργία Αστικών Κέντρων Ενοποίησης Εμπορευμάτων (USS), τον καθορισμό Ζωνών Στάθμευσης για Παραδόσεις και τις Λωρίδες Πολλαπλών Χρήσεων, θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν τα οξυμένα προβλήματα στα Logistics που εντοπίζονται στο «τελευταίο μίλι» στη Θεσσαλονίκη, επισήμανε o πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics Βόρειας Ελλάδας, Δημήτρης Τσιτσάμης, στην τοποθέτησή του στο συνέδριο που διοργανώθηκε πρόσφατα στο πλαίσιο της 1ης Logistics & Transports Thessaloniki EXPO, της έκθεσης που διοργανώθηκε ταυτόχρονα με την Freskon στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης ως και τις 13/4. 

Υπογραμμίζεται ότι στην ορολογία του εφοδιαστικού κύκλου, ως «τελευταίο μίλι» (last mile) ορίζεται ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας, ήτοι η παράδοση από το τελευταίο σημείο τήρησης αποθέματος στον τελικό καταναλωτή. 

Κατά τον ίδιο, η αυξανόμενη κυκλοφορία, οι εκπομπές ρύπων και η πίεση στις υποδομές που παρατηρούνται στη Θεσσαλονίκη απαιτούν επείγουσα δράση, ενώ απαραίτητη είναι κατά τον ίδιο η μελέτη, αξιολόγηση και εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών για μείωση περιβαλλοντικού αντίκτυπου αστικών δραστηριοτήτων. Επιπλέον, κατά τον ίδιο απαιτούνται βελτίωση ποιότητας ζωής μέσω βιώσιμων πρακτικών, συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για επίτευξη των στόχων και ενημέρωση και ενεργή συμμετοχή των πολιτών για ευρύτερη αποδοχή και συμμόρφωση με τα μέτρα που θα ληφθούν ή και λαμβάνονται. 

Αναφερόμενος στα Αστικά Κέντρα Ενοποίησης Εμπορευμάτων (ΑΚΕΕ), τόνισε ότι περιλαμβάνουν την προσωρινή αποθήκευση, ομαδοποίηση ανά προορισμό (ΤΚ) και διανομή στην πόλη των παραληφθέντων εμπορευμάτων και συμπλήρωσε ότι τα ΑΚΕΕ θα συμβάλλουν καθοριστικά στην καλύτερη χρήση των μεταφορικών μέσων, στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στην πόλη και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος καθώς και στη βελτίωση του χρόνου μεταφοράς για την ομαδοποίηση. Βέβαια, όπως έσπευσε να προσθέσει, για να γίνουν πραγματικότητα αυτά τα ΑΚΕΕ απαιτούνται συνέργειες με τους προμηθευτές και εκπόνηση των αντίστοιχων μελετών για τη χωροθέτηση και διαστασιολόγηση. 

Αναφερόμενος στις καθορισμένες ζώνες στάθμευσης για παραδόσεις, ο κ. Τσιτσάμης τόνισε ότι βελτιώνουν την πρόσβαση των οχημάτων παράδοσης και εξασφαλίζουν μικρότερη όχληση στην κυκλοφορία κατά τις παραδόσεις, όμως όπως πρόσθεσε, δημιουργούν αυξημένη ζήτηση χώρων στάθμευσης, που εκτιμάται ότι δεν μπορεί να καλυφθεί. 

Σχετικά με τις Λωρίδες Πολλαπλών Χρήσεων, ανέφερε ότι στην ισπανική πόλη της Μπαρτσελόνα έχουν δημιουργηθεί λωρίδες κυκλοφορίας που έχουν πολλαπλές χρήσεις, ανάλογα με την ώρα και σημείωσε ότι για την επιτυχία της εφαρμογής του μέτρου αυτού, είναι σημαντική η εντατική αστυνόμευση. 

Μιλώντας για την κατασκευή του FlyOver στη Θεσσαλονίκη, ο ίδιος σημείωσε ότι αποτελεί ένα αναμφίβολα σημαντικό αναπτυξιακό έργο για την πόλη που στοχεύει στη βελτίωση της κυκλοφοριακής ροής και την αναβάθμιση των υποδομών της πόλης, ωστόσο όπως πρόσθεσε καθίσταται όμως «πιεστική η ανάγκη για υλοποίηση έκτακτων μέτρων που θα συνδράμουν στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου». 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

PreviousNext