Τροχοί & TIR

Οι 13 σταθμοί διοδίων της Εγνατίας Οδού

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Τα έργα τελειώνουν...έρχονται τα διόδια Αν και υπολείπονται αρκετά ακόμη έργα στο παράπλευρο δίκτυο της Εγνατίας Οδού, οι εργασίες ανέγερσης των σταθμών διοδίων προχωρούν με...ικανοποιη
Sunday 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media
Οι 13 σταθμοί διοδίων της Εγνατίας Οδού
Οι 13 σταθμοί διοδίων της Εγνατίας Οδού

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

Τα έργα τελειώνουν...έρχονται τα διόδια

Αν και υπολείπονται αρκετά ακόμη έργα στο παράπλευρο δίκτυο της Εγνατίας Οδού, οι εργασίες ανέγερσης των σταθμών διοδίων προχωρούν με...ικανοποιητικούς ρυθμούς και από τον Οκτώβριο - Νοέμβριο, θα αρχίσει η σταδιακή λειτουργία τους.

Σε όλο το μήκος των 670 χλμ. του κυρίου άξονα από Ηγουμενίτσα μέχρι Αλεξανδρούπολη θα λειτουργήσουν 13 σταθμοί διοδίων και σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, το κόστος για τα βαριά φορτηγά και λεωφορεία θα είναι περί τα 0,15 ευρώ/χιλιόμετρο.

Η αρχική σκέψη για παράλληλη έναρξη λειτουργίας όλων των σταθμών έχει εγκαταλειφθεί και πλέον τα διόδια θα λειτουργήσουν σταδιακά με πρώτο σταθμό εκείνο του Πολυμύλου Κοζάνης.



Σε πρώτη φάση, η συλλογή των διοδίων θα γίνεται από χειροκίνητες λωρίδες με την καταβολή μετρητών και αργότερα έχει προγραμματιστεί να προστεθούν λωρίδες ηλεκτρονικής είσπραξης (e-pass). Επίσης, η εταιρεία προγραμματίζει την εφαρμογή ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων (τηλεδιόδια).



Με την ολοκλήρωση της λειτουργικής Εγνατίας Οδού, η απόσταση από την Ηγουμενίτσα έως την Αλεξανδρούπολη και τους Κήπους του Έβρου μειώνεται σημαντικά, καθώς τα βαριά οχήματα, θα μπορούν να κινούνται στα όρια του κόφτη με εξαίρεση φυσικά τα σημεία αυξημένης κίνησης, στις εισόδους - εξόδους των μεγάλων πόλεων και ανάλογα με τις ημέρες και ώρες.



Είναι φανερό, ότι η λειτουργία των διοδίων θα επηρεάσει το μεταφορικό κόστος, όπως συμβαίνει και με τον ΠΑΘΕ , κυρίως για τα ελληνικά αυτοκίνητα τα οποία θα παραμείνουν οι βασικοί χρήστες της Εγνατίας. Ομοίως και τα διερχόμενα τούρκικα και άλλα ασιατικής προέλευσης φορτηγά, θα υποστούν το κόστος ολόκληρης της Εγνατίας που υπολογίζεται ότι θα πλησιάζει τα 100 ευρώ μέχρι Ηγουμενίτσα ή αντίστροφα προς Αλεξανδρούπολη. Λιγότερο θα είναι το κόστος για τα βουλγάρικα τα οποία θα κινούνται χωρίς διόδια από τον Προμαχώνα μέχρι Θεσσαλονίκη στον κάθετο άξονα της Εγνατίας μέσω Σερρών. Βέβαια, η κίνηση γενικά στους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, μειώνει το κόστος σε κατανάλωση και φθορές των οχημάτων και κυρίως το χρόνο εκτέλεσης ενός δρομολογίου που και αυτό, μεταφράζεται σε χρήμα.



Σύμφωνα μάλιστα με τους διαχειριστές της Εγνατίας και το ΥΠΕΧΩΔΕ, η συμβολή του δρόμου στην εθνική οικονομία είναι κεφαλαιώδους σημασίας καθώς διέρχεται από 12 νομούς, ενώνοντας 11 μεγάλες πόλεις, 4 λιμάνια και ακόμα, το 54% της γεωργικής γης, το 41% της απασχόλησης σε βιομηχανικό - βιοτεχνικό τομέα και το 51% της εξορυκτικής δραστηριότητας της χώρας.



Στο γράφημα, απεικονίζονται με κόκκινο χρώμα οι 13 σταθμοί διοδίων της Εγνατίας Οδού καθώς και τα τμήματα για τα οποία απαιτείται άδεια ADR.

Σταθμοί Διοδίων

  1. Σελλών
  2. Ιωαννίνων
  3. Μετσόβου
  4. Γρεβενών
  5. Πολυμύλου
  6. Μαλγάρων
  7. Θεσσαλονίκης
  8. Νυμφόπετρας
  9. Παγγαίου
  10. Νέστου
  11. Ξάνθης
  12. Κομοτηνής
  13. Αλεξ/πολης
PreviousNext