Τροχοί & TIR

Μεγάλη Συγκριτική Δοκιμή: Το Pick-Up της Χρονιάς 2013

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Νοεμβρίου που κυκλοφορεί συμμετέχουμε στη διαδικασία επιλογής του κορυφαίου Pick-Up για το 2013, κρίνουμε τα στοιχεία εκμετάλλευσης, την εργονομία και οδηγούμε το σύνολο των νέων μοντέλων στην πίστα του Millbrook, σε δύσβατα τερέν όπου εξελίσσονται τετρακίνητα μοντέλα, και στην πιο ακραία σε καταπονήσεις για κινητήρα και πλαίσιο ασφάλτινη διαδρομή της Ευρώπης.
από Βασίλης Δαραμούσκας, | Πέμπτη 01/11/2012 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Νοεμβρίου που κυκλοφορεί συμμετέχουμε στη διαδικασία επιλογής του κορυφαίου Pick-Up για το 2013, κρίνουμε τα στοιχεία εκμετάλλευσης, την εργονομία και οδηγούμε το σύνολο των νέων μοντέλων στην πίστα του Millbrook, σε δύσβατα τερέν όπου εξελίσσονται τετρακίνητα μοντέλα, και στην πιο ακραία σε καταπονήσεις για κινητήρα και πλαίσιο ασφάλτινη διαδρομή της Ευρώπης.

Η διεθνής επιτροπή κρίσης για το ελαφρύ ημιφορτηγό της χρονιάς (Pick-Up) είναι ο πιο πρόσφατος θεσμός του ευρωπαϊκού ειδικού Τύπου και η χώρα μας εκπροσωπείται σε αυτόν από το περιοδικό Τροχοί & TIR. Ανά διετία, δημοσιογράφοι από τα κορυφαία περιοδικά επαγγελματικών οχημάτων της Ευρώπης, διοργανώνουν μία μεγάλη συγκριτική δοκιμή από την οποία, έπειτα από σειρά σκληρών οδηγικών δοκιμασιών και μετρήσεων, προκύπτει το «Pick-Up της Χρονιάς». Φέτος, έλαβε χώρα σε μία από τις πλέον ιστορικές πίστες της ηπείρου μας, το περίφημο Millbrook Proving Ground, με διοργανωτές τους συναδέλφους μας του αγγλικού περιοδικού Commercial Motor.

Για τον τίτλο του 2013 υπήρχαν έξι διεκδικητές, και ο νικητής θα ανακοινωθεί στην έκθεση Fleet Transport Expo, στις 5 Νοεμβρίου στο Δουβλίνο. Μέχρι τότε, υπάρχει εμπάργκο για την ανακοίνωση του νικητή και η σειρά παράθεσης των οχημάτων που βλέπετε εδώ, είναι τυχαία. Τα αυτοκίνητα κρίθηκαν σε ένα μεγάλο εύρος ικανοτήτων και στοιχείων εκμετάλλευσης (αναλυτικά στον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που δημοσιεύεται στο τεύχος που κυκλοφορεί) στη διάρκεια ενός εξοντωτικού διημέρου. Πέρα από τα συνήθη –εργονομία, φινίρισμα, ωφέλιμος όγκος καμπίνας, μέγεθος καρότσας, ωφέλιμο και αρκετά ακόμη- μεγάλη έμφαση δόθηκε στη γενικότερη παραγωγικότητα των οχημάτων και την απόδοσή τους σε κάθε είδος επιφάνειας οδοστρώματος.

Στο όριο με διπλοκάμπινα

Η ιστορική πίστα της General Motors, 75 χιλιόμετρα έξω από το Λονδίνο, είναι από τα πλέον εμβληματικά σημεία δοκιμών και εξέλιξης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ούτε λίγο ούτε πολύ, αποτελείται από 55 χιλιόμετρα περιφραγμένων δρόμων. Για να μας επιτραπεί να οδηγήσουμε, παρακολουθήσαμε πολύωρο σεμινάριο κυρίως σχετικά με θέματα που έχουν να κάνουν με τους κανόνες ασφαλείας στην πίστα. Σίγουρα πάντως, άξιζε τον κόπο καθώς, όσα χρόνια κάνουμε αυτή τη δουλειά, για πρώτη φορά επιτράπηκε σε δημοσιογράφους να οδηγήσουν χωρίς τη συνοδεία εκπαιδευτών σε εκτός δρόμου τερέν με παρόμοιο βαθμό δυσκολίας.

Τα αυτοκίνητα κρίθηκαν λοιπόν, εκτός δρόμου –στα όρια των γωνιών προσέγγισης, ράμπας, ανατροπής και αναχώρησης που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές- σε μικτές συνθήκες και σε μία από τις πιο δύσκολες ασφάλτινες διαδρομές της Ευρώπης. Με την ονομασία «Hill Route» διαθέτει τις μεγαλύτερες σε κλίση ανωφέρειες και κατωφέρειες που υπάρχουν, με φουρκέτες με ανάποδες κλίσεις, μέχρι ανωμαλίες που σκοπό έχουν να δώσουν τη δυνατότητα για άλμα, ακόμη και με μικρές ταχύτητες.

Όλα τα αυτοκίνητα, είχαν ανά πάσα στιγμή δύο επιβάτες και την καρότσα φορτωμένη στο μισό του ωφέλιμου. Αντιλαμβάνεστε ότι, το να περνάς το περίφημο «ski-jump» με κάτι λιγότερο από 3 τόνους μικτό και μία απειλητική αριστερή στροφή να ακολουθεί αμέσως μετά απαιτεί γερά νεύρα. Ειδικά από τη στιγμή που οι Άγγλοι μας πληροφόρησαν πως, συχνά γυρίζονται σκηνές από κινηματογραφικά συνεργεία με ανατροπή/τουμπάρισμα αυτοκινήτου στο ίδιο ακριβώς σημείο.

Συμπερασματικά, και προτού περάσουμε στην αναλυτική καταγραφή των οδηγικών μας εντυπώσεων μπορούμε να ξεχωρίσουμε κάποιες «σταθερές» της δοκιμής. Πρώτα, την αποτελεσματικότητα της τετρακίνησης όλων των συμμετοχών. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ η εκτός δρόμου πίστα υπερκαλύπτει τις ανάγκες ακόμη και σχετικής αγωνιστικής διοργάνωσης, όλα τα αυτοκίνητα –με μία (δικαιολογημένη) εξαίρεση- τη διέσχιζαν ασταμάτητα χωρίς να ακινητοποιηθεί κανένα, σε καμία περίπτωση. Ακόμη και το Ssangyong με «μόλις» 200 χιλιοστά ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, ποδιές, διακοσμητικά σπόιλερ και άλλα στοιχεία που σε έκαναν να «φυλάγεσαι» και 100% ασφάλτινα ελαστικά πέρασε από παντού. Κι έπειτα, τη δραματική, ως προς την έκτασή της, αλλαγή προς το πλουσιότερο σε θέματα εξοπλισμού ασφάλειας και άνεσης στα Pick-Up που αγγίζει πλέον τις προδιαγραφές ακριβών επιβατικών.

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Νοεμβρίου που κυκλοφορεί συγκρίνουμε και ψηφίζουμε το καλύτερο Pick Up μεταξύ των: Fiat STrada, Ford Ranger, Isuzu D-Max, VW Amarok, Great Wall Steed και Ssangyong Korando (Actyon) Sports.

 

Φωτογραφίες: Tom Lee

PreviousNext