Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Θέμα πρώτο και κύριο Σημαντικά θέματα θα απασχολήσουν το αμέσως προσεχές διάστημα τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών όπως επιγραμματικά αναφέρθηκαν στη Βουλή από τον κ. Κώστα Καρα
από Μανώλης Αγριμανάκης | Πέμπτη 01/08/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Θέμα πρώτο και κύριο

Σημαντικά θέματα θα απασχολήσουν το αμέσως προσεχές διάστημα τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών όπως επιγραμματικά αναφέρθηκαν στη Βουλή από τον κ. Κώστα Καραμανλή και αφορούσαν κυρίως έργα υποδομών με έμφαση στην ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων, αλλά και τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, την ενίσχυση των συνδυασμένων μεταφορών, της εφοδιαστικής αλυσίδας κ.α. Η νέα πολιτική ηγεσία θα πρέπει επίσης να αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου, από κοινού με τα συναρμόδια υπουργεία, να δοθεί λύση στο χρόνιο αίτημα για ανανέωση του στόλου των πεπαλαιωμένων και ρυπογόνων φορτηγών –θέμα καθόλου εύκολο, λόγω των περιορισμών της Κοινοτικής νομοθεσίας (για τα ΦΔΧ), όχι όμως και για το σύνολο των γηρασμένων επαγγελματικών αυτοκινήτων, τα οποία λόγω καυσίμου (πετρέλαιο) και παλιάς τεχνολογίας ρυπαίνουν τις πόλεις σε ανεπίτρεπτα υψηλά επίπεδα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία του πληθυσμού.

Για το κρίσιμο αυτό θέμα, έχουν κατατεθεί προτάσεις βασιζόμενες είτε στην παροχή κινήτρων, είτε στη θέσπιση αντικινήτρων ή στο συνδυασμό και των δύο αυτών επιλογών. Η επανεξέτασή τους από τη νέα ηγεσία του υπουργείου με θετική διάθεση θα μπορούσε να οδηγήσει στη λύση του προβλήματος. Ένα πρόβλημα εθνικών διαστάσεων λόγω των σοβαρών επιπτώσεων στην υγεία των πολιτών, στην οδική ασφάλεια, αλλά ακόμη και στην ανταγωνιστικότητα των μεταφερόμενων προϊόντων εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης καυσίμου (και ρύπων) και της μειωμένης γενικότερα παραγωγικότητας αυτών των υπέργηρων οχημάτων.

Σε ιδιώτες τα ΜΣΕ

Δεύτερο, αλλά εξίσου σημαντικό θέμα που θα πρέπει να απασχολήσει τον υφυπουργό Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, είναι η ελλιπής εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας σε σχέση με το έργο και τη λειτουργία των φορτηγών και ιδιαίτερα των αλλοδαπών, εξαιτίας της απουσίας των Μικτών Συνεργείων Ελέγχου στους δρόμους, λόγω αδυναμίας συγκρότησής τους, αδυναμίας εκπαίδευσης των στελεχών, ελλείψεων σε τεχνικά μέσα, καθώς και μιας σειράς άλλων αρνητικών παραγόντων που δεν είναι του παρόντος να αναφερθούν. Επειδή όμως αυτές οι χρόνιες αδυναμίες δεν είναι εύκολο να ξεπεραστούν –έχουν γίνει άλλωστε αρκετές προσπάθειες στο παρελθόν– η στήλη τούτη και ο υπογράφων, κρίνει σκόπιμο να επαναφέρει την πρόταση της ανάθεσης της σύστασης και λειτουργίας των ΜΣΕ σε ιδιώτες, όπως συμβαίνει και με τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, το δε κράτος να περιορίζεται στον έλεγχο αυτών των ΜΣΕ δειγματοληπτικά ανά Περιφέρεια.

Η υλοποίηση του μέτρου αυτού θεωρούμε ότι θα βάλει τάξη στην καθημερινή αναρχία της Μεταφοράς, όπου χιλιάδες φορτηγά κάθε κατηγορίας εκτελούν φορτώσεις, μεταφορές και παραδόσεις παραβαίνοντας τους νόμους και τους κανονισμούς.

Κλείνοντας θέλουμε να ευχηθούμε καλή επιτυχία στο έργο των κ.κ. Καραμανλή και Κεφαλογιάννη να συγχαρούμε τους επανεκλεγέντες βουλευτές κ.κ. Ευρυπίδη Στυλιανίδη και Μιχάλη Παπαδόπουλο, οι οποίοι στο παρελθόν ως υπουργοί Μεταφορών προσέφεραν σημαντικό έργο και, τέλος, να επαναλάβουμε την πάγια θέση του περιοδικού μας για καλοπροαίρετη κριτική, αλλά και κατάθεση εποικοδομητικών κατά την άποψή μας προτάσεων, ως αποτέλεσμα της εμπειρίας μας στο χώρο –διανύουμε το 32ο έτος από της εκδόσεως του Τ.Τ.– με γνώμονα πάντοτε τη βελτίωση των Μεταφορών Εμπορευματικών και Επιβατικών.

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext