Τροχοί & TIR

Νέο Iveco T-Way: Επικίνδυνες αποστολές

Η Iveco παρουσιάζει τον αντικαταστάτη του θρυλικού Trakker –αποκλειστικά πολυάξονο και σχεδιασμένο με μοναδικό σκοπό τη σκληρή, εκτός δρόμου χρήση σε ακραία τερέν, το νέο T-Way φέρει αναβαθμισμένη γ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 19/06/2021 - 08:08
Κοινοποίηση στα Social Media
Το T-Way διατίθεται ως μονό φορτηγό ή τράκτορας, με κάθε πιθανό συνδυασμό μετάδοσης της κίνησης
Το T-Way διατίθεται ως μονό φορτηγό ή τράκτορας, με κάθε πιθανό συνδυασμό μετάδοσης της κίνησης

Η Iveco παρουσιάζει τον αντικαταστάτη του θρυλικού Trakker –αποκλειστικά πολυάξονο και σχεδιασμένο με μοναδικό σκοπό τη σκληρή, εκτός δρόμου χρήση σε ακραία τερέν, το νέο T-Way φέρει αναβαθμισμένη γραμμή μετάδοσης κίνησης, νέα καμπίνα, σχεδόν όλα τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και την υπόσχεση του κατασκευαστή για το «πιο ικανό εκτός δρόμου φορτηγό που φτιάχτηκε ποτέ.»

 

Με σάουντρακ από τη σειρά ταινιών «Mission Impossible» και εντυπωσιακά εφέ, έγινε η –αναγκαστικά διαδικτυακή, λόγω πανδημίας- παγκόσμια πρεμιέρα του Iveco T-Way. Το μουσικό θέμα επιλέχθηκε σύμφωνα με τους Ιταλούς γιατί, όπως στο γνωστό κινηματογραφικό έργο, έτσι και στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει απαιτητική μεταφορική εφαρμογή την οποία ο διάδοχος του Trakker να μη μπορεί να φέρει σε πέρας.

Το νέο μοντέλο, σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας, σκοπεύει να «χτίσει» πάνω στη φήμη του Trakker σε ό,τι έχει να κάνει με την παροιμιώδη αντοχή και αξιοπιστία του απερχόμενου μοντέλου, και ταυτόχρονα να ανεβάσει σημαντικά τον πήχυ σε θέματα παραγωγικότητας, εκμετάλλευσης, ασφάλειας και άνεσης οδήγησης.



 Άθραυστο

 

Το γράμμα «Τ» μπροστά από το Way προέρχεται από τη λέξη tough και αναφέρεται στο λόγο ύπαρξης της σειράς που είναι η σκληράδα και η αντοχή στις δύσκολες συνθήκες. Έγινε προσπάθεια το T-Way να αποδίδει καλύτερα από τον ανταγωνισμό σε κάθε συγκρίσιμη παράμετρο, ειδικά εκτός δρόμου.

Η στιβαρότητα και η στρεπτική ακαμψία εξασφαλίζονται χάρη στη χρήση των χαλύβδινων δοκών του Trakker –διατομής 10 χιλιοστών. Ο νέος εμπρός άξονας έχει μέγιστη ικανότητα φόρτισης 9 τόνων, και ο υποβιβασμός πλήμνης είναι στάνταρ στον πίσω άξονα για να μεγιστοποιηθεί η αντοχή. Για τους πίσω συζυγείς άξονες υπάρχει νέα, βαρέως τύπου ανάρτηση η οποία βελτιώνει τις επιδόσεις στο εργοτάξιο με μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και αυξημένη γωνία αναχώρησης. Όλες οι διαμορφώσεις και τα PTO δυναμολήπτες παίρνουν κίνηση από τους κινητήρες Cursor 13 και Cursor 9 (για πιο ελαφρές εφαρμογές, και μικρότερα μικτά βάρη). Ο 13λιτρος Cursor αποδίδει τώρα 510 hp στην πιο ισχυρή του εκδοχή, ή 10 hp περισσότερα από το Trakker.

Όλα ανεξαιρέτως τα T-Way χρησιμοποιούν το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων Hi-Tronix, με 12 ή 16 σχέσεις, το οποίο προσφέρεται με αρκετές νέες λειτουργίες (modes) ειδικά για off-road χρήση. Ανάμεσά τους, ειδικά εξελιγμένο σύστημα συγκράτησης σε ανωφέρειες, «τραμπάλα» (rocking mode), έρπυση (crawl mode) κ.ά. Για χρήση σε άσφαλτο, διατίθεται και το προγνωστικό σύστημα της Iveco Hi-Cruise. 



Εκμετάλλευση – εκδόσεις

Το απόβαρο είναι χαμηλότερο κατά 325 κιλά, σε όλες σχεδόν τις διαμορφώσεις, κυρίως χάρη στη νέα μέθοδο ανάρτησης και στήριξης των πίσω συζυγών αξόνων. Επίσης, προσφέρεται και υδροστατικό σύστημα Hi-Traction, με κατ’ επιλογήν μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς για 6x4 μονά φορτηγά και τράκτορες. 

Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, η Iveco προσφέρει σχεδόν όσα και στα S-Way με το Connectivity Box να είναι τμήμα του στάνταρ εξοπλισμού. Πέρα από τις δυνατότητες τηλεματικής που διαθέτει, έχει ενσωματωμένα τηλεδιαγνωστικά, καθώς και πλήρη ικανότητα ανίχνευσης αναγκών προληπτικής συντήρησης. Σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας υπάρχουν τα πάντα, και επιπρόσθετα ADAS με κάμποσες «προχωρημένες» δυνατότητες υποβοήθησης οδήγησης.

Το T-Way διατίθεται ως μονό φορτηγό ή τράκτορας, με κάθε πιθανό συνδυασμό μετάδοσης της κίνησης: 6x4 και 8x4 με Partial All Wheel Drive, ή 4x4, 6x6 με μόνιμη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς (τράκτορες και μονά φορτηγά), και 8x8 μονό φορτηγό. Ειδικά τα All Wheel Drive T-Way προσφέρονται σε νέες εκδόσεις μεταξονίου, στα 4 μέτρα, 4,2 και 4,5 κάτι που σημαίνει ότι, μπορούν να μεταφέρουν ειδικά φορτία χωρίς την ανάγκη μετασκευών στο σασί. Οι καμπίνες τέλος, είναι η AD (κοντή) και AT (μακριά) αμφότερες με στάνταρ ή ψηλή οροφή, και οι επιλογές στους δυναμολήπτες περιλαμβάνουν ένα νέο, υψηλής απόδοσης PTO που αποδίδει έως 2.300 Nm ροπή.

Δείτε και παλαιότερη συνέντευξη του προέδρου της Iveco εδώ .

 

PreviousNext