Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz V-Class Λιμουζίνα για 8+1

Όταν η άνεση συναντά την πολυτέλεια και η οδήγηση μετατρέπεται σε πάθος, τότε σίγουρα βρίσκεστε στο εσωτερικό μιας Mercedes-Benz V-Class BlueTEC Extra Long Avantgarde, είτε πίσω από το τιμόνι της, ε
από Παύλος Μαυρομύτης | Πέμπτη 01/02/2018 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Όταν η άνεση συναντά την πολυτέλεια και η οδήγηση μετατρέπεται σε πάθος, τότε σίγουρα βρίσκεστε στο εσωτερικό μιας Mercedes-Benz V-Class BlueTEC Extra Long Avantgarde, είτε πίσω από το τιμόνι της, είτε ως επιβάτης στις υπόλοιπες αναπαυτικές θέσεις της. Αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς, με ποιοτικά χαρακτηριστικά και αξεπέραστη τεχνολογία, το οκταθέσιο της γερμανικής εταιρείας εγγυάται αξέχαστες και ασφαλείς μετακινήσεις, απευθυνόμενο κυρίως σε ιδιοκτήτες πολυτελών ξενοδοχείων και τουριστικών γραφείων, προσβλέποντας σε V.I.P μεταφορές επιβατών. Πηγαίνοντας το ταξίδι σε άλλη διάσταση, το οδηγούμε από την Αθήνα στο Πήλιο, καταγράφοντας σημαντικά στοιχεία για την απόδοση, την οδική συμπεριφορά, την κατανάλωση και τα δυνατά σημεία του.

Αίσθηση υπεροχής στο δρόμο

Αυτό που απολαμβάνουν οι επιβάτες, εκτός από την απεριόριστη θέα προς τα έξω, και το άνετο εσωτερικό, είναι ένα ήσυχο ταξίδι. Οι εξωτερικοί θόρυβοι από τα ελαστικά ή από τα αεροδυναμικά στοιχεία είναι σχεδόν ανύπαρκτοι ακόμη σε υψηλές ταχύτητες. Επιπρόσθετα, δεν περνούν κραδασμοί στο εσωτερικό του οχήματος ακόμη και σε επαρχιακό οδικό δίκτυο με πολλές λακκούβες.

Σε αυτό συντελεί η εξαιρετικής απόδοσης ανάρτηση (Agility Control) με σύστημα επιλεκτικής απόσβεσης το οποίο προσαρμόζει τη δύναμη της απόσβεσης στις οδικές συνθήκες με την καλύτερη πάντα σταθεροποίηση του οχήματος.

Στο καθαρά οδηγικό κομμάτι ο βασικότερος σύμμαχος του οδηγού για ξεκούραστο ταξίδι είναι το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus με επτά σχέσεις που διατηρούν τις στροφές του κινητήρα χαμηλά σε κάθε κατάσταση οδήγησης. Με το διακόπτη Dynamic Select ο οδηγός επιλέγει μεταξύ τριών διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, παρεμβαίνοντας στη συμπεριφορά αλλαγής ταχυτήτων και της διαχείρισης του κινητήρα. Ανάλογα με το πού κινείται το όχημα, υποστηρίζεται ένας άνετος, ένας πιο σπορ και νας βελτιστοποιημένης κατανάλωσης τρόπος οδήγησης.

Στο πρόγραμμα οδήγησης Comfort επιτυγχάνονται παράλληλα γρήγορες αλλαγές και οικονομία στα καύσιμα. Με το πρόγραμμα Sport η συμπεριφορά του οχήματος είναι πιο δυναμική με δυνατές ρεπρίζ τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, με σαφώς πιο αυξημένη κατανάλωση. Για παράδειγμα, κινηθήκαμε από την Πορταριά μέχρι τα Χάνια Πηλίου με το συγκεκριμένο πρόγραμμα διατηρώντας στο κιβώτιο την τρίτη και τέταρτη σχέση από τις 2.000 σ.α.λ μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. χωρίς να κάνει περιττές αλλαγές. Επιπλέον, σε κάθε απότομο πάτημα του γκαζιού ή kickdown, κατεβάζει αστραπιαία μία ή περισσότερες σχέσεις στο κιβώτιο και ο κινητήρας αποκρίνεται άμεσα. Στην ανηφόρα της Μελούνας κινηθήκαμε με 90 χλμ. κάναμε kickdown, το κιβώτιο κατέβασε δυο σχέσεις, από την έβδομη στην πέμπτη και σε δώδεκα δευτερόλεπτα έφτασε τα 120 χλμ.

Με το πρόγραμμα οδήγησης Economy το οποίο χρησιμοποιήσαμε στον αυτοκινητόδρομο, η V-Class παρουσιάζει οδική συμπεριφορά με βελτιστοποιημένη κατανάλωση καυσίμου και η μέγιστη διαθέσιμη ροπή στρέψης του κινητήρα είναι μειωμένη. Οι αλλαγές γίνονται περίπου στις 1.550-1.650 σ.α.λ, χωρίς να ασκεί μεγάλη πίεση ο οδηγός στο γκάζι , ο δείκτης του στροφόμετρου πέφτει ομαλά στις 1.250 σ.α.λ και ξαναφορτώνει. Βέβαια, με τη λειτουργία kickdown το αυτόματο κιβώτιο μεταβαίνει απευθείας στο πρόγραμμα οδήγησης Comfort.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το cruise control εκτός της ιδιότητάς του να διατηρεί σταθερή ταχύτητα στις ευθείες λειτουργεί ακριβώς με τον ίδιο τρόπο σε μεγάλες κατηφόρες και σας δίνουμε το εξής παράδειγμα: Στη Μελούνα, από τη Λάρισα προς την Ελασσόνα, ενεργοποιήσαμε το σύστημα στα 70 χλμ. και μόλις πιάσαμε την κατηφόρα, η οποία είναι παρατεταμένη και με μεγάλη κλίση, διατήρησε σταθερή την ταχύτητα, απλά, κατεβάζοντας σχέσεις στο κιβώτιο για να φρενάρει τον κινητήρα. Τέλος, σημαντική είναι η ένδειξη Eco στην οθόνη η οποία επιβραβεύει την οικονομική συμπεριφορά του οδηγού και συμβάλλει στην υιοθέτηση ενός αποδοτικότερου τρόπου οδήγησης.

Συστήματα μέγιστης ασφάλειας

Κατεβαίνοντας το Πήλιο αποφασίζουμε να οδηγήσουμε τη Mercedes V-Class στα όριά του για να δούμε σε πλήρη λειτουργία τα συστήματα ασφαλούς οδήγησης, τα οποία είναι πολύ σημαντικά για τη μετακίνηση του οχήματος. Σε ολισθηρό οδόστρωμα, κυρίως εξαιτίας του πάγου, το ABS ενεργοποιήθηκε ακόμη και όταν πιέσαμε ελαφρά το πεντάλ, φρενάροντας το όχημα αποτελεσματικά. Το σύστημα BAS (σύστημα υποβοήθησης πέδησης) ενεργοποιήθηκε όσες φορές πατήσαμε γρήγορα το πεντάλ του φρένου αυξάνοντας αυτόματα την πίεση των φρένων και μειώνοντας παράλληλα την απόσταση πέδησης. Τέλος, στην πρώτη στροφή του χωριού Πορταριά το σύστημα ESP (ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας) αναγνώρισε ότι το όχημα παρέκκλινε της επιθυμητής πορείας, επιβραδύνοντας άμεσα τον πίσω δεξιό τροχό.

Σπορ εμφάνιση

Το Mercedes V-Class δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις στο ευρύ-επαγγελματικό-κοινό όσον αφορά την εμφάνισή του. Άλλωστε, αυτή τη φορά η κριτική άνηκε στους ίδιους, όταν παρκάραμε το πολυτελέστατο όχημα στο πάρκινγκ απέναντι από την Ακρόπολη στην Αθήνα, καθώς αρκετοί από αυτούς πλησίασαν το μαύρο όχημα με επιφωνήματα θαυμασμού σχετικά με τη σχεδίασή του. Πώς να μην είναι άλλωστε όταν η εμπρός όψη κλέβει την__ παράσταση χάρη στα κομψά φωτιστικά σώματα, την αυξημένων

διαστάσεων μάσκα και το μοντέρνο προφυλακτήρα του; Επιπλέον, το χρώμα του, Obsidian Black Metallic, οι 18άρες ζάντες και οι μεγάλες πλαϊνές επιφάνειες συμπληρώνουν το παζλ της σπορ και δυναμικής του εμφάνισης. Φυσικά, το τελείωμα του πίσω μέρους με τα κάθετα φωτιστικά σώματα και η προσθήκη χρωμίου κάτω από το παρμπρίζ ολοκληρώνουν τη δυναμική παρουσία του μαύρου αστεριού.

Φινετσάτο εσωτερικό

Ανοίγοντας τις πίσω πόρτες αυτόματα, είτε με το πάτημα των κουμπιών από την κεντρική κονσόλα, είτε με το άγγιγμα της χειρολαβής, η εικόνα του εσωτερικού μαγεύει. Η αίσθηση και η μυρωδιά του δέρματος Nappa αποτελούν το πιο ευχάριστο καλωσόρισμα. Αναφορικά με τη διάταξη των καθισμάτων τονίζουμε ότι η δεύτερη και τρίτη σειρά φέρουν από τρία καθίσματα, ενώ η πρώτη δυο το οποίο πρακτικά σημαίνει μεγαλύτερο χώρο ανάμεσα στο κάθισμα οδηγού-συνοδηγού, όπου μπορεί να τοποθετηθεί ένα μικρό ψυγείο και επιπλέον εξασφαλίζεται καλύτερη ορατότητα των πίσω επιβατών προς τα εμπρός καθώς και ευκολία μετακίνησης από την μπροστινή στη μεσαία σειρά. Να τονίσουμε πως οι σειρές των καθισμάτων μπορούν να μετακινηθούν προς τα εμπρός και προς τα πίσω, από τις τοποθετημένες στο δάπεδο ράγες. Για τους επιβάτες της δεύτερης όσο και της τρίτης σειράς των καθισμάτων εξασφαλίζονται πολλά εκατοστά ελεύθερου χώρου για τα πόδια και τους ώμους τους, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους ατομικούς φωτισμούς, ακροφύσια κλιματισμού, πρίζες 12v και ποτηροθήκες. Επιπλέον, τα δυο τελευταία παράθυρα είναι ανοιγόμενα, με κουμπιά χειρισμού τόσο από τον οδηγό όσο και από τους πίσω επιβάτες.

Γενικότερα, οι οκτώ επιβαίνοντες απολαμβάνουν το πακέτο Avantgarde το οποίο εκτός των άλλων περιλαμβάνει και επένδυση οροφής, μοκέτα, χειρολαβές, πακέτα βελούδινα και φιμέ τζάμια τα οποία φιλτράρουν αποτελεσματικά τις ακτίνες του ήλιου. Αρκετά διευρυμένη είναι και η μπαγκαζιέρα του οχήματος χωρητικότητας 1.420 λίτρων η οποία χωρίζεται με μια εταζέρα σε δύο επίπεδα.

Χώρος οδήγησης

O οδηγός της Mercedes V-Class έχει στη διάθεσή του έναν εξελιγμένο χώρο οδήγησης, από άποψη εργονομίας και αισθητικής, κατασκευασμένο με προσοχή τόσο στη λεπτομέρεια όσο και από την επιλογή ποιοτικών υλικών. Στην ουσία, το ταμπλό είναι χωρισμένο σε τρία επίπεδα, στο κάτω με πλαστικό χρώματος μπεζ, στο μεσαίο με διακόσμηση ξύλου μελιάς και στο επάνω με δερμάτινη επένδυση, τα οποία πλαισιώνονται με αλουμίνιο. Στο κέντρο βρίσκεται τοποθετημένο το Mercedes-Benz Touch App μέσω του οποίου ο οδηγός έχει πρόσβαση στο Navigation, στο ράδιο, στα Media, στο τηλέφωνο και στις λειτουργίες του οχήματος με σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση καθώς και για τον οικονομικότερο τρόπο οδήγησής του. Το δερμάτινο τιμόνι φέρει κουμπιά για το χειρισμό του τηλεφώνου, του ηχοσυστήματος και του υπολογιστή ταξιδιού, και ρυθμίζεται μέσα-έξω και πάνω-κάτω.

Συνοψίζοντας θα απαντήσουμε στο ερώτημα που μας έθεσαν οι επαγγελματίες του χώρου στη συνάντησή μας στην Ακρόπολη και κατ’ επέκταση στους αναγνώστες, εάν και κατά πόσο είναι συμφέρουσα η επιλογή της Mercedes V-Class. Η απάντηση είναι ναι, για πολλούς και διάφορους λόγους τους οποίους συνοψίζοντας, θα αναφέρουμε την ασφάλεια και το ξεκούραστο ταξίδι που προσφέρει στους επιβάτες, τόσο από την επάρκεια χώρων όσο και από την ποιότητα κύλισής του, καθώς επίσης για την ευκολία χειρισμού του από τον οδηγό στο κέντρο της πόλης κατά την προσέγγιση στενών σημείων και φυσικά στον αυτοκινητόδρομο. Τελειώνοντας, να τονίσουμε πως η V-Class, ως ένα premium όχημα, έρχεται να αναβαθμίσει σημαντικά το κύρος και την παρουσία της ιδιοκτήτριας εταιρείας.

Στο ίδιο τεύχος #358

Διαβάστε επίσης

PreviousNext