Τροχοί & TIR

Ειδική μεταφορά με το πρώτο heavy-duty MAN TGX νέας γενιάς

Συνδυασμός «σύρε-σπρώξε» με μήκος 51,4 μέτρα και μικτό βάρος 374 τόνων. Ένας 4άξονος τράκτορας MAN TGX 41.640 νέας γενιάς, τέθηκε πρόσφατα επικεφαλής ενός συνδυασμού οχημάτων που μετέφερε φορτίο 233
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Τρίτη 13/04/2021 - 07:00
Κοινοποίηση στα Social Media
 Επικεφαλής του «push-pull» συνδυασμού οχημάτων, ήταν ο νέος τράκτορας TGX 41.640 με τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα D3876, 15,2 λίτρων με ισχύ 640 HP και ροπή 3.000 Nm
Επικεφαλής του «push-pull» συνδυασμού οχημάτων, ήταν ο νέος τράκτορας TGX 41.640 με τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα D3876, 15,2 λίτρων με ισχύ 640 HP και ροπή 3.000 Nm

Συνδυασμός «σύρε-σπρώξε» με μήκος 51,4 μέτρα και μικτό βάρος 374 τόνων.

Ένας 4άξονος τράκτορας MAN TGX 41.640 νέας γενιάς, τέθηκε πρόσφατα επικεφαλής ενός συνδυασμού οχημάτων που μετέφερε φορτίο 233 τόνων. Το εν λόγω φορτηγό συνιστά και όχημα επίδειξης και είναι μέρος του γνωστού θεσμού «MAN Trucknology Roadshow», καθώς αποτελεί την πρώτη heavy-duty έκδοση του νέου MAN TGX που συμμετείχε σε μια ειδική μεταφορά.

Συγκεκριμένα, το κομβόι έπρεπε να μεταφέρει μια γραμμή συγκόλλησης σωλήνων, από το Lebach στο γερμανικό κρατίδιο Saarland, στο λιμάνι Saarlouis του ποταμού Saar, όπου και μεταφορτώθηκε σε ένα πλοίο. Την απαιτητική δουλειά ανέλαβε η μεταφορική W. Mayer GmbH & Co. KG από το Zweibrücken, η οποία χρησιμοποίησε συνολικά πέντε βαρέως τύπου τράκτορες της MAN για τον σκοπό αυτό. Επικεφαλής βέβαια του «push-pull» συνδυασμού οχημάτων, ήταν ο νέος τράκτορας TGX 41.640 με τον 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα D3876, 15,2 λίτρων με ισχύ 640 HP και ροπή 3.000 Nm, η οποία αποδίδεται σε ένα χαμηλό εύρος στροφών μεταξύ 900-1.300 σ.α.λ.

Όπως ενδείκνυται για τράκτορες βαρέων και ειδικών μεταφορών, το μηχανόφρενο είναι πανίσχυρο και με το turboEVBec φτάνει την ισχύ των 630 KW (855 HP) ή 340 KW (460 HP) με EVBec (χωρίς τούρμπο). Καθώς η μπαταριοθήκη και τα καζανάκια βρίσκονται πιο πίσω, αφήνουν χώρο για δεξαμενές πετρελαίου μέχρι 1.380 λίτρα, ενδιαφέρον στοιχείο αν αναλογιστεί κανείς ότι εκτελώντας μια ειδική μεταφορά, είναι σχεδόν αδύνατο να προσεγγίσεις πρατήριο για φουλάρισμα.

Το φορτίο βάρους 233 τόνων, μεταφέρθηκε σε μια πλατφόρμα χαμηλής φόρτωσης 20 αξόνων, με 2+2 τροχούς σε κάθε άξονα. Ο συνδυασμός ώθησης-έλξης (push-pull) που βγήκε στον δρόμο, είχε ύψος πάνω από 7,3 μέτρα, πλάτος 5,3 μέτρα, συνολικό μήκος 51,4 μέτρα και μικτό βάρος 374 τόνων.

Μετά από ένα ταξίδι σχεδόν πέντε ωρών, τα MAN παρέδωσαν το φορτίο τους με ασφάλεια στη νότια αποβάθρα του Saarlouis. Στο λιμάνι, ο Christian Lahm, τεχνικός διευθυντής της μεταφορικής W. Mayer συνόψισε την κατάσταση ως εξής: «Το νέο MAN τα πήγε καλά. Ήμασταν ήδη εντυπωσιασμένοι με τους προκατόχους των MAN με τους V10 και V8 κινητήρες. Το σασί και η τεχνολογία της γραμμής κίνησης συνεργάζονται πολύ καλά στο νέο MAN. Κάποια στιγμή θα πρέπει να αντικαταστήσουμε τα οχήματά μας, και όταν το κάνουμε, το νέο μοντέλο με τον κινητήρα D38 μας έχει ήδη κάνει πολύ καλή εντύπωση».

Το νέο heavy-Duty TGX φέρει ενισχυμένους πίσω άξονες, 12άρι σασμάν και το προηγμένο cruise control MAN EfficientCruise, που συνεργάζεται με ένα τελευταίας γενιάς GPS, το οποίο γνωρίζει το γεωγραφικό ανάγλυφο του δρόμου (ανηφόρες, κατηφόρες κ.λπ.) και ανάλογα προσαρμόζει την ταχύτητα, επιτυγχάνοντας τη βέλτιστη λειτουργία του κινητήρα και την οικονομία στο καύσιμο. «Όλα αυτά ίσως είναι γνωστά στους μεταφορείς, αυτό που είναι καινούργιο σε αυτό το όχημα, είναι το πρόσφατα διαμορφωμένο λογισμικό και ο Heavy Duty προγραμματισμός», σημείωσε από την πλευρά του ο υπεύθυνος για τα ειδικά οχήματα της MAN Truck & Bus Γερμανίας, Rainer Beyer, ο οποίος δεν παρέλειψε να συμπληρώσει πως: «Δεν απαιτούνται πολύ σημαντικές τροποποιήσεις στον τομέα των φορτηγών βαρέων μεταφορών, καθώς πλαίσια, σασί και αποστάσεις αξόνων παραμένουν ως έχουν».

PreviousNext