Συνεχίστηκε και τον Ιούλιο η πτώση στις πωλήσεις των επαγγελματικών οχημάτων, ενώ δυσμενέστερα θα είναι τα στατιστικά τον άλλο μήνα με τις ελάχιστες αυγουστιάτικες ταξινομήσεις. Οι κατηγορίες που αντιστέκονται στην κρίση είναι αυτές των ελαφρών επαγγελματικών μέχρι 3,5 τόνους με μόνο 15,2% πτώση, καθώς και τα ελαφρά - μεσαία μεταχειρισμένα 3,5 - 8 τόνων που μάλιστα σημείωσαν άνοδο έστω και οριακή.
Επιχειρηματίες του Κλάδου, πάντως, στοχοποιούν και τις τράπεζες ως υπαίτιες της μεγάλης πτώσης των αυτοκινήτων λόγω της μη χορήγησης δανείων ή leasing.
Ειδικότερα όμως για τα φορτηγά δημοσίας, η κύρια αιτία που πάγωσε την αγορά τους, είναι η συνεχιζόμενη πτώση του μεταφορικού έργου και οι εξελίξεις με το περιβόητο άνοιγμα του επαγγέλματος.
Ελπίδες για τους εισαγωγείς ελαφρών επαγγελματικών δίνει η φημολογία περί επικείμενης άρσης της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης για τα κάτω των 4 τόνων οχήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ορισμένα μάλιστα στελέχη της αγοράς διατείνονται ότι έχουν πληροφορίες για σχετική εξαγγελία από τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ.
Σε επίπεδο εταιρειών, οι τζίροι είναι απελπιστικά μειωμένοι με αποτέλεσμα να συντηρούνται τα σενάρια για κλείσιμο και άλλων εκθέσεων, ιδιαίτερα στο λεκανοπέδιο, αλλά και στα νησιά. Ανάλογη δυσάρεστη εξέλιξη αποτελεί η μείωση προσωπικού (διάβαζε απολύσεις), φαινόμενο που δυστυχώς θα πάρει μεγαλύτερες διαστάσεις ως το τέλος του χρόνου.