Επιπλέον 18 ώρες έκτος της Ε.Ε. αποδέχτηκαν και συμφώνησαν τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τις ώρες οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών. Πρόκειται για τις χώρες (με αλφαβητική σειρά) Αλβανία, Ανδόρα, Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Λευκορωσία, Βοσνία, Ερζεγοβίνη, Κροατία, Καζακστάν, Λιχτενστάιν, Fyrom, Μολδαβία, Ρωσία, Σερβία και Μαυροβούνιο, Τουρκία, Τουρκμενιστάν, Ουκρανία και Ουζμπεκιστάν.
Όπως προκύπτει μεταξύ των χωρών βρίσκονται και όμορες με την Ελλάδα, όπως η Αλβανία, τα Σκόπια και η Τουρκία από τις οποίες διέρχονται ελληνικά φορτηγά, αλλά εισέρχονται και στη χώρα μας. Αυτό σημαίνει, ότι θα πρέπει οι ελληνικές αρχές (Μικτά Κλιμάκια) να προχωρούν σε συστηματικούς ελέγχους των ξένων φορτηγών για το θέμα των ωραρίων. Γιατί, δεν είναι μόνο η ασφάλεια, είναι και θέμα ανταγωνισμού.