Mορφή χιονοστιβάδας παίρνουν πλέον οι εξελίξεις στον Κλάδο των Οδικών Μεταφορών με μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, τροποποιήσεων προγενέστερων νόμων και νεότερων αποφάσεων που συνεχώς μεταβάλλουν το πλαίσιο λειτουργίας των μεταφορικών επιχειρήσεων.
Οι «ναυαγοσώστες»
Στις εξελίξεις αυτές είναι καταφανής πλέον η εύνοια του υπουργείου ΥποΜεΔι προς οποιοδήποτε φορέα συναφή προς τις μεταφορές, εκτός των οδικών μεταφορών και των αυτοκινητιστών, οι οποίοι προσπαθούν να επιβιώσουν στον ωκεανό που τους πέταξε ο Ν. 3887/10. Εκεί, στα βαθιά νερά. Όπου καταφτάνουν ως ναυαγοσώστες, διαμεταφορείς, ξένες εταιρείες, έμποροι και επιχειρηματίες, οι οποίοι προκειμένου να πετάξουν ένα σωσίβιο σωτηρίας (διάβαζε κάποιο συμβόλαιο μεταφοράς) στους κινδυνεύοντες να πνιγούν (από χρέη) ζητούν «την κεφαλή τους επί πίνακι» δηλαδή τα οχήματά τους να δουλεύουν μόνο με δικούς τους όρους και τους ίδιους τους αυτοκινητιστές να απασχολούνται σαν υπάλληλοι στο τιμόνι του φορτηγού τους.
Γη και Ύδωρ στους γύρω από το αυτοκίνητο
Αποδιοπομπαίοι τράγοι οι μεταφορείς από παντού. Ακόμη και από επιτροπές που σχετίζονται άμεσα με την οδική μεταφορά. Η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου ΥποΜεΔι, μετά τα γεγονότα του Αυγούστου, περιθωριοποίησε εντελώς τον Κλάδο, προσφέροντας γη και ύδωρ στους γύρω από το αυτοκίνητο, σ' αυτούς που με διάφορους βαρύγδουπους και μοντέρνους τίτλους προσδιορίζουν την ιδιότητά τους, επαγγελματική και επιστημονική και οι οποίοι, όπου βρεθούν και όπου σταθούν, καταφέρονται με τα χειρότερα λόγια για τους αυτοκινητιστές, σαν οι τελευταίοι να αποτελούν μια άλλη δευτερεύουσα και απαξιωμένη επαγγελματική τάξη.
Για πρώτη φορά, φίλοι αναγνώστες, ο Κλάδος των Αυτοκινητιστών ΦΔΧ βιώνει μια τόσο δύσκολη περίοδο. Από τη μία η εκδικητική (εξαιτίας των γεγονότων) στάση του υπουργείου ΥποΜεΔι ενάντια στους οδικούς μεταφορείς, (διάβαζε ομιλία Χάρη Τσιόκα στη σελ. 26), από την άλλη η γενικότερη κρίση που μαστίζει την οικονομία πλήττοντας με αναδουλειά το φορτηγό.
Απέναντι σ' αυτά, ο μεταφορέας είναι ανύπαρκτος.
Ο συνδικαλισμός του χάθηκε, όπως χάθηκε και ο πρώην πρόεδρός του (ο κ. Τζωρτζάτος), αλλά οι δυσμενείς συνέπειες των χειρισμών του, θα σημαδεύουν για πολύ καιρό τον Κλάδο. Εύχομαι με την ευκαιρία, στον νέο πρόεδρο του ΠΣΧΕΜ, τον κ. Σκουληκίδη, καλή επιτυχία και προκοπή στο έργο του.
Οι δυνατότητες υπάρχουν
Από την στιγμή που ο Ν.3887 ψηφίστηκε και έγινε νόμος του κράτους, ο υπογράφων, σ' αυτή την στήλη δήλωνε, ότι η νέα κατάσταση είναι πλέον μονόδρομος και πρέπει αναγκαστικά αυτόν να ακολουθήσουμε. Η κριτική έγινε, ο κ. Ρέππας ανέλαβε τις πολιτικές του ευθύνες, όπως και η κυβέρνηση που υπηρετεί.
Από εδώ και πέρα, ανέφερα και επαναλαμβάνω προς κάθε κατεύθυνση, για να σωθεί ο αυτοκινητιστής απαιτείται άμεση, έγκαιρη και σωστή προσαρμογή. Χρειάζεται να αρπάξει ό,τι θετικό προσφέρει ο νέος νόμος, να στηριχτεί στις δικές του δυνάμεις και να προχωρήσει στην ίδρυση εταιρείας. Μην ξεχνάτε, ότι ακόμη και μόνος του μπορεί να ιδρύσει Ε.Π.Ε. ή Α.Ε.
Αναμένονται κίνητρα
Σήμερα, η στήλη και ο υπογράφων, προσθέτει ένα ακόμη λόγο για να κινηθείτε προς εταιρείες: Πρόκειται για τα αναμενόμενα κίνητρα. Όχι αυτά που έχουν να κάνουν με υποδομή και εγκαταστάσεις, άλλα αυτά που προορίζονται για αντικατάσταση παλαιών οχημάτων με καινούργια «πράσινα». Έτσι, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μας, ο υπουργός Ανάπτυξης, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, έχει προβλέψει κονδύλια ύψους 120 εκ. ευρώ προς αυτό τον σκοπό και το ύψος της επιδότησης θα είναι ιδιαίτερα ελκυστικό.
Πρέπει επίσης να επισημάνω, ότι ο Ν. 3887 θα σηματοδοτεί για πολλά χρόνια τις εξελίξεις στο χώρο των οδικών Μεταφορών.
Με απλά λόγια, οι αποφάσεις που θα εκδίδονται στο μέλλον θα έχουν σαν βάση τον Ν. 3887 και θα αφορούν στις εταιρείες που θα έχουν συσταθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του.
Ακέφαλος ο Κλάδος
Το μεγαλύτερο ωστόσο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Κλάδος, είναι το γεγονός ότι βρίσκεται ακέφαλος από ηγέτη. Εννοώ από έναν δικό του φορέα είτε λέγεται Ομοσπονδία, είτε Ένωση, είτε όπως αλλιώς. Γιατί, σημασία έχει ποιοι θα τον αποτελούν. Και είμαι ξεκάθαρος: Ο Κλάδος έχει ανάγκη πλέον από τεχνοκράτες. Ανθρώπους με εμπειρία και επιστημονική κατάρτιση που θα είναι σε θέση να οδηγήσουν τους αυτοκινητιστές στον σκληρό δρόμο του ανταγωνισμού. Να τους βοηθήσει να γίνουν ανταγωνιστικοί απέναντι στις απαιτήσεις της αγοράς.
Χρειάζεται ακόμη ανθρώπους ικανούς να αναδείξουν το έργο και την σπουδαιότητα του μεταφορέα, να βελτιώσουν την επαγγελματική του εικόνα και να είναι σε θέση να επικοινωνούν σωστά για να μην στρέφουν εναντίον του Κλάδου την Κοινή Γνώμη. Γιατί, τον Κλάδο αποτελούν στη συντριπτική τους πλειονότητα άνθρωποι με αρχές και αγάπη γι' αυτό που κάνουν. Άνθρωποι κοινωνικοί με αισθήματα, όπως αυτοί που εμφανίζονται στις σελίδες 30-31 του τεύχους Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί.
Το βέβαιο πάντως είναι, ότι το ΤΡΟΧΟΙ & TIR και η εταιρεία ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΡΙΜΑΝΑΚΗ Α.Ε. θα συνεχίσουν να σας ενημερώνουν με κάθε τρόπο, είτε με έκτακτα σεμινάρια, είτε με επίκαιρες εκδόσεις, όπως το βιβλίο που θα κυκλοφορήσει στις 8 Δεκεμβρίου (βλέπε σελίδα 20 του τεύχους Δεκεμβρίου που κυκλοφορεί) και το οποίο αποτελεί το πρώτο μιας σειράς χρήσιμων βιβλίων για τις Οδικές Μεταφορές που θα εκδοθούν μέσα στο 2011.
Καλή δύναμη και καλό δρόμο.