Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Πάλι τα...πήρα! Συμβαίνει καμιά φορά, μόλις θα κυκλοφορήσει το τεύχος, να χτυπήσει το τηλέφωνο και να ακούσω τα εξ αμάξης από κάποιον έξαλλο αναγνώστη, ο οποίος αφού τελειώσει τον εξάψαλμό του, θα μ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:27
Κοινοποίηση στα Social Media

Πάλι τα...πήρα!

Συμβαίνει καμιά φορά, μόλις θα κυκλοφορήσει το τεύχος, να χτυπήσει το τηλέφωνο και να ακούσω τα εξ αμάξης από κάποιον έξαλλο αναγνώστη, ο οποίος αφού τελειώσει τον εξάψαλμό του, θα μου πει από πού «τα πήρα». Γιατί, ορισμένοι αναγνώστες το θεωρούν βέβαιο, ότι για την παρουσίαση ενός αυτοκινήτου ή άλλου προϊόντος, εγώ τα παίρνω. Την τελευταία όμως φορά, μου την έπεσαν τρεις μαζί σε λιγότερο από ένα τέταρτο της ώρας. «Τα πήρες χοντρά», «δεν πρόκειται να ξαναπάρω το περιοδικό σου.......». «Πες μας τώρα, πόσα πήρες από τους δρόμους». Και καθώς αυτός ο τελευταίος συνέχισε να μου τα σέρνει, κατάλαβα τι εννοούσε. ‘Ότι τα πήρα τάχα από τις κοινοπραξίες, τους παραχωρησιούχους που εκμεταλλεύονται τα διόδια. Και αυτό επειδή έγραψα την είδηση, ότι η Αρχή Προσωπικών Δεδομένων έδωσε την έγκριση στο υπ. Μεταφορών να διαβιβάζει τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στη πινακίδα του φορτηγού που περνάει τα διόδια χωρίς να πληρώνει, προκειμένου να τα απαιτήσουν δικαστικά οι κοινοπραξίες. Για τους παραπάνω, προφανώς προσυνεννοημένους αναγνώστες, το δημοσίευμα του Τ.Τ. του προηγούμενου τεύχους δεν ήταν είδηση. Το κατασκεύασα από το μυαλό μου, έναντι χρημάτων, με σκοπό να τρομοκρατήσω το κίνημα «δεν πληρώνω» και τους αυτοκινητιστές που δεν πληρώνουν και «καλά κάνουν και δεν πληρώνουν», όπως μου είπαν.

Δεν θάβουμε ειδήσεις

Δεν πρόκειται φυσικά να δώσω συνέχεια, αλλά με την ευκαιρία, να ξεκαθαρίσω για μια ακόμη φορά, ότι στα 24 χρόνια που κυκλοφορεί τούτο το περιοδικό, τα έσοδα του ήταν πάντα η κυκλοφορία και οι διαφημίσεις του. Ακόμη, δεν είναι δυνατόν να σταματήσει να λέει τα πράγματα με το όνομά τους, ακριβώς γιατί είναι αδέσμευτο και ανεξάρτητο. Υποστηρίζει πάνω από δυο δεκαετίες τον Κλάδο των Μεταφορών, δεν έχει πάρει ποτέ κρατική διαφήμιση, ή επιδότηση, ή επιχορήγηση, όμως έχει ως αρχή (είναι και αρχή της Δημοκρατίας) να φιλοξενεί και τις δύο απόψεις δηλαδή και αυτή που είναι αντίθετη, έστω και αν δεν αρέσει. Φυσικά, ουδέποτε πέρασε από το μυαλό μας εδώ στο περιοδικό, να «θάψουμε» την όποια είδηση, αρέσει δεν αρέσει, αφού για αυτή την είδηση βγάζουμε τούτο το περιοδικό και γι' αυτήν αγωνιζόμαστε. Από την άλλη πλευρά, γνωρίζετε πολύ καλά, ότι φιλοξενούμε κάθε άποψη και επιστολή που θα λάβουμε είτε μας αρέσει είτε όχι το περιεχόμενό της.

Η θέση μας

Επί της ουσίας, τώρα, να επαναλάβουμε ότι η θέση του περιοδικού για τα διόδια, είναι η διεκδίκηση μειωμένου τέλους για τα φορτηγά ΔΧ, διεύρυνση του δικτύου των παράπλευρων δρόμων για την ελεύθερη κυκλοφορία των οχημάτων από και προς τις ίδιες κατευθύνσεις με αυτές των αυτοκινητόδρομων και κάρτες ελεύθερης διακίνησης των κατοίκων που «εγκλωβίζονται» από τα διόδια σε τοπικό επίπεδο.

Έλεος πια...

Πολλά και άκρως λυπηρά τα πρόσφατα ατυχήματα με εμπλοκή φορτηγών αυτοκινήτων. Να θυμίσω το τραγικό θάνατο συνάδελφου αυτοκινητιστή, ο οποίος στάθμευσε το φορτηγό του στον αυτοκινητόδρομο και κατέβηκε κάτι να ελέγξει με αποτέλεσμα να βρει φρικτό θάνατο καθώς παρασύρθηκε από ένα και κατόπιν από περισσότερα ΙΧ αυτοκίνητα. Να θυμίσω το βυτιοφόρο που μετέφερε προπάνιο και έπεσε πάνω σε γέφυρα. Να θυμίσω τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις νταλικών που δίπλωσαν στο πρώτο χιόνι, στην πρώτη στροφή του δρόμου, να θυμίσω το φορτηγό που πέρασε αφύλακτη σιδηροδρομική γραμμή κάθετα, το φορτηγού που έπεσε σε καλώδια της ΔΕΗ έχοντας υπερυψωμένο φορτίο (στα Κάτω Λεχώνια) κ.ά.
Έλεος πια...Μιλάμε για ατυχήματα που δεν θα ‘πρεπε να έχουν συμβεί, για ατυχήματα με την απόλυτη ευθύνη να βαραίνει τους οδηγούς. Γιατί, όπως επανειλημμένα έχουμε γράψει, δεν υπάρχει «κακιά ώρα», δεν υπάρχει χιόνι στο δρόμο. Υπάρχει μόνο οδηγός που πρέπει να γνωρίζει την κάθε στιγμή πώς να κουμαντάρει το όχημα. Πώς να προβλέπει τον κίνδυνο και να προνοεί για την αντιμετώπισή του, όταν και αν εμφανιστεί. Μυαλό πρώτα, διαίσθηση του κινδύνου και λήψη προληπτικών μέτρων για την αντιμετώπισή του, είτε είναι κόψιμο της ταχύτητας με σωστό τρόπο, είτε είναι τιμόνι, είτε αλυσίδες στα λάστιχα κ.α. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι στο εξωτερικό, η επιλογή οδηγού, είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, για την οποία έχουμε αναφερθεί. Και, πάντως, προέχει η σχολαστική εφαρμογή του ΚΟΚ.

Το Euro 6 έρχεται και ζητά αλλαγές

Νωρίτερα, όπως αναμένονταν έκαναν την εμφάνισή τους οι κινητήρες , euro 6. Oι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να εξοπλίζουν με αυτούς τα αυτοκίνητα που θα παράγουν από την 1 του Γενάρη του 2013, αλλά λόγω ανταγωνισμού, θα «φορεθούν» συντομότερα. Τα καινούργια φορτηγά «Euro 6», θα είναι ακριβότερα εξαιτίας αυτής της τεχνολογίας, η οποία θα επιβαρύνει επίσης με αρκετά κιλά το απόβαρο, αν και οι κατασκευαστές έχουν στο μεταξύ ξεκινήσει ένα άλλο αγώνα για τη μείωση του απόβαρου, κυρίως με τη χρήση νέων κραμάτων μετάλλων και περισσότερου αλουμινίου. Ωστόσο, τη μεγάλη μάχη τη δίνει ο σύνδεσμος τους, ο ACEA (σύνδεσμος ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων) στις Βρυξέλλες σε μια προσπάθεια να περάσει μια τροποποίηση παλαιότερης οδηγίας (του 1999 για την ευρωβινιέτα). Αυτή προβλέπει την επιβολή τελών με τη μορφή διοδίων, προκειμένου να περιοριστεί η ρύπανση της ατμόσφαιρας και τα κράτη μέλη να αποκτούν πόρους για τη βελτίωση των οδικών υποδομών, πάλι για τον ίδιο σκοπό. Αργότερα, αποφασίστηκε τα τέλη να επιβάλλονται στη λογική του «ο ρυπαίνων πληρώνει» και πάνω σ΄ αυτό ζητείται τώρα από τον ACEA και το λόμπυ του «ο μη ρυπαίνων να μη πληρώνει». Με την προτεινόμενη τροποποίηση της οδηγίας, τα νεότερα πράσινα φορτηγά να έχουν απαλλαγή από τα διόδια για τέσσερα χρόνια. Συγκεκριμένα, προτείνεται τα «εύρω 5 να έχουν απαλλαγή διοδίων μέχρι 31 - 12 - 2013, δηλαδή 4 χρόνια από τότε που ξεκίνησε για τους κατασκευαστές η τοποθέτηση μηχανών «εύρω 5» και για τα «εύρω 6» η απαλλαγή να φτάνει μέχρι 31 - 12 - 2017, πάλι τέσσερα χρόνια μετά την υποχρεωτική τοποθέτηση των «εύρω 6». Ακόμα προτείνεται η οριστική και χωρίς χρονικό περιορισμό εξαίρεση από τα διόδια των υβριδικών και των ηλεκτρικών φορτηγών. Όπως γίνεται αντιληπτό, στόχος των κατασκευαστών, είναι να καταστήσουν πιο ελκυστικά τα καινούργια πράσινα φορτηγά, να δίνουν ένα οικονομικό πλεονέκτημα στον πελάτη, προκειμένου να κάνει σύντομα απόσβεση του μεγαλύτερου ποσού που θα χρειαστεί για την απόκτησή τους.

AdBlue για...όλους

O ερχομός της τεχνολογίας «Euro 6», φέρνει οριστικά και το τέλος της γνωστής «διαμάχης» κατασκευαστών, αντιπροσώπων και πωλητών σχετικά με τα πλεονεκτήματα της μιας ή της άλλης μεθόδου, δηλαδή με το πρόσθετο AdBlue ή χωρίς αυτό, αλλά με ανακύκλωση των καυσαερίων. Για τον απλό λόγο ότι τα «Euro 6» απαιτούν την ύπαρξη και των δύο τεχνολογιών και ακόμα χρειάζονται φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων, όπως αναλυτικά θα διαβάσετε στο σχετικό ρεπορτάζ.
Προς το παρόν, αυτό που μπορούμε να διαβλέψουμε είναι ότι το μελλοντικό αυτοκίνητο, θα είναι μεν καθαρό, αλλά ταυτόχρονα ακριβό, φορτωμένο ηλεκτρονικά και σύγχρονη τεχνολογία, που σημαίνει ότι πουθενά ο ιδιοκτήτης του δεν θα μπορεί να βάζει το χέρι του.

Logistics: «Τι, πώς και γιατί;»

Στη σελίδα 58, δημοσιεύεται μια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του υπουργείου για τη σύνταξη μελέτης «για τη βελτίωση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών και των υπηρεσιών Logistics».
Εύχομαι καλή επιτυχία στον υποψήφιο μελετητή, ο οποίος θα πρέπει να ξεκινήσει από το μηδέν, από το τι είναι εφοδιαστική, το πλαίσιο λειτουργίας της, ποιοι και με ποια προσόντα επιχειρούν στα Logistics, να προσδιορίσει τις προϋποθέσεις εισόδου στο επάγγελμα κ.ά., όπως θα διαβάσετε στο σχετικό δημοσίευμα.
Δηλαδή, μέχρι τώρα η πολιτική ηγεσία του υπ. ΥποΜεΔι έπλεκε εγκώμια για τα Logistics, εκφωνούσε πανηγυρικούς και διθυράμβους προς τους εκπροσώπους της εφοδιαστικής, οραματίζονταν την Ελλάδα ως παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο χάρη στα Logistics, έταζε τη δημιουργία υποδομών για την ανάπτυξη των Logistics και...τώρα ψάχνεται να ενημερωθεί τι είναι Logistics, πώς λειτουργούν, τι προσφέρουν και ποιοι δραστηριοποιούνται στο χώρο της εφοδιαστικής. Σε λίγο, όταν με το καλό παραλάβουν τη μελέτη, το πρώτο που θα διαπιστώσουν είναι ότι το 80% των Logistics είναι Μεταφορά και το υπόλοιπο 20% το σύνολο των λοιπών υπηρεσιών. Αυτό δηλαδή που έχουμε επανειλημμένα γράψει, μήπως και ο κ. Γενικός θυμηθεί σε καμιά από τις επόμενες ομιλίες του, ότι υπάρχουν και οι Μεταφορείς.

Σε αδράνεια τα Μικτά Κλιμάκια

Λόγω «Καλλικράτη» και νέων Περιφερειών, αδράνησε η λειτουργία των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου, είτε γιατί δεν υπάρχει το προσωπικό, είτε γιατί δεν έχει ακόμη καθοριστεί ο αριθμός των Κλιμακίων σε κάθε Περιφέρεια.
Γεγονός είναι ότι οι έλεγχοι έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο και η παράνομη μεταφορά οργιάζει κυρίως από φορτηγά ΙΧ και από φορτηγά με πινακίδες γειτονικών χωρών. Με την ευκαιρία πάντως, θέλουμε να συγχαρούμε το Σωματείο Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων ΔΧ Νομού Θεσσαλονίκης και τον πρόεδρό του Τζίμη Παντελίδη για την οργάνωση σεμιναρίου υπό την αιγίδα της Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τον εντεταλμένο Περιφερειακό σύμβουλο Διεύθυνσης Μεταφορών κ. Μπάμιατζη Αντώνιο, για τους συμμετέχοντες στα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου Φορτηγών Αυτοκινήτων.

Μικτά Κλιμάκια και εγκληματικότητα

Με την ευκαιρία όμως, θα θίξω για δεύτερη φορά, το πρόβλημα των Μικτών Κλιμακίων Ελέγχου σε σχέση με το αυξημένο κύμα εγκληματικότητας που μαστίζει τη χώρα μας. Τα μέλη των Μικτών Κλιμακίων είναι αυτά που βρίσκονται περισσότερο εκτεθειμένα απέναντι στο οργανωμένο έγκλημα, καθώς ένας συνήθης έλεγχος οχήματος μπορεί να αποβεί μοιραίος, αν σε αυτό επιβαίνουν οπλισμένοι κακοποιοί. Σε διεθνές επίπεδο, έχουν τεθεί συγκεκριμένοι κανόνες για τον τρόπο ελέγχου ειδικά των φορτηγών από τα όργανα ελέγχου, όπως αυτά ονομάζονται σε κάθε χώρα.
Να σημειώσω περιληπτικά ότι πριν από τον έλεγχο των εγγράφων, πριν από τον έλεγχο του φορτίου και πριν από τον τεχνικό έλεγχο του φορτηγού, ακολουθείται η διαδικασία ειδοποίησης για στοπ του επερχόμενου προς έλεγχο φορτηγού, ο τρόπος υπόδειξης του σημείου στάθμευσης, ο τρόπος της προσέγγισης των μελών του Κλιμακίου και της πρώτης επαφής με το πλήρωμα της καμπίνας του φορτηγού. Πρόκειται για συγκεκριμένους κανόνες 13 ενεργειών που ακολουθούνται με σκοπό την ελαχιστοποίηση του κινδύνου απρόσμενης ένοπλης επίθεσης ή άλλης μορφής σύγκρουσης. Έχει άραγε σκεφτεί η πολιτεία αυτούς τους κινδύνους που εκτίθενται τα Μικτά Κλιμάκια; Τους γνωρίζει;

Και με... βούρδουλα

Σε μια αλλαγή αεροπλάνου στη Ρώμη, κάθισα να πιω έναν καφέ στο αεροδρόμιο και να φάω κάτι. Πήρα τον δίσκο, πήρα τον εσπρέσο μου και πήρα και ένα μπριός για να μην το πιω σκέτο. Έφτασα στο ταμείο και πλήρωσα: Δύο ευρώ και πέντε λεπτά. Τη φωτοτυπία της απόδειξης την αφιερώνω στους εκμεταλλευτές των αντίστοιχων μαγαζιών στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Να γιατί, μερικοί μιλάνε για «Τρόικα και με βούρδουλα».

Ένας ακόμη χρόνος δύο γενιές αναγνωστών

Με το τεύχος αυτό, περάσαμε σε έναν ακόμη επόμενο χρόνο, τον 24ο από της εκδόσεως του ΤΡΟΧΟΙ & TIR. Σταθερά προσηλωμένοι στη «διακήρυξή» του πρώτου τεύχος, συνεχίζουμε τις προσπάθειές μας για την αναβάθμιση της Μεταφοράς, την προαγωγή του Μεταφορέα, την προβολή του έργου που επιτελεί, την παρουσίαση των σύγχρονων μεταφορικών μέσων και της Αγοράς των Φορτηγών και των Λεωφορείων στην Ελλάδα. Κινητήριος δύναμη σ' αυτή την προσπάθειά μας, είστε φυσικά εσείς, οι αναγνώστες του Τ&Τ, είτε ανήκετε στην πρώτη γενιά του '80, είτε στη δεύτερη του 2010. Σας ευχαριστώ θερμά.


Καλό δρόμο...

PreviousNext