Ο κύβος ερρίφθη
Το TRUCK FESTIVAL 2011, θα γίνει και θα αφήσει εποχή, έστω και αν δεν θα περιλαμβάνει αγώνες φορτηγών, οι οποίοι θα διεξαχθούν σε άλλο τόπο και χρόνο.
Μετά από δύο αναβολές, ο κόσμος του φορτηγού, ο δικός μας κόσμος, θα ξαναζήσει στιγμές μοναδικές, μέσα σε μια ανεπανάληπτη ατμόσφαιρα, που μόνο το Truck Festival μπορεί και δημιουργεί. Νέοι, πρωτότυποι διαγωνισμοί, άνετοι χώροι προβολής για τα φτιαγμένα φορτηγά με έξοδο σε πίστα παρέλασης, πανέμορφα καλλιστεία για τη «Miss Truck Festival 2011", ένα μοναδικό Τruck wash, χορευτικά shows, ζωντανό μουσικό πρόγραμμα, αφθονία μεζέδων και μπίρας, υπόσχονται ένα αξέχαστο τριήμερο για τους αυτοκινητιστές και τις οικογένειές τους και στο σημείο αυτό να προσθέσουμε ότι φέτος θα λειτουργεί πίστα μοντελιστών και παιδότοπος με πολλές φορτηγο-εκπλήξεις για τους μικρούς μας φίλους.
Παράλληλα, και αυτό γίνεται για πρώτη φορά, θα λειτουργήσει έκθεση με πλούσιο φωτογραφικό υλικό ενός ολόκληρου αιώνα που θα αναδεικνύει την καταλυτική, αλλά άγνωστη μέχρι σήμερα, συνεισφορά του φορτηγού και του λεωφορείου στην ανάπτυξη του νεότερου ελληνικού κράτους, φωτογραφικά στιγμιότυπα των πρώτων Ελλήνων αυτοκινητιστών που με τα οχήματά τους συνέδεσαν πόλεις με χωριά και τους πολίτες αυτής της χώρας μεταξύ τους. Την ίδια ώρα σε video wall θα προβάλλονται φορτηγά σε διάφορες σύγχρονες μεταφορές ανά τον κόσμο, μεταφορικά στιγμιότυπα και, βέβαια αγώνες φορτηγών, από το φετινό ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.
Η έκθεση επαγγελματικών αυτοκινήτων
Όπως και στις προηγούμενες διοργανώσεις, το καλωσόρισμα των επισκεπτών, θα γίνεται από τους εκθέτες που με τη σειρά τους θα έχουν να επιδείξουν τα νέα φορτηγά, τις ρυμούλκες τους και όλα τα συναφή με το φορτηγό και τις Μεταφορές προϊόντα. Μάλιστα για πρώτη φορά φέτος, ο χώρος του Truck Festival θα είναι ενιαίος, (αφού δεν θα υπάρχει ο διαχωρισμός της πίστας) που σημαίνει ότι οι επισκέπτες θα έχουν την άνεση να παραμένουν στα εκθέματα όσο χρόνο επιθυμούν και να επανέρχονται σε αυτά διατηρώντας την επαφή με τους εκθέτες για την πληρέστερη ενημέρωσή τους. Παρά την κρίση, εκτίμησή μας είναι, ότι ο εκθεσιακός χώρος θα καλυφθεί πλήρως και ελπίζουμε να μη λείπει από αυτόν κανένα καινούργιο φορτηγό «νέας εσοδείας».
Ο ακριβής χρόνος και τόπος θα ανακοινωθεί σύντομα, μόλις θα έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση, αλλά φυσικά, μιλάμε για το συνήθη χρόνο, που είναι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτώβρη.
Η άλλη διάσταση
Το φετινό Truck Festival, μπαίνει φίλοι αναγνώστες σε μια νέα διάσταση, αυτή που επιβάλουν οι καιροί. Μετά το περυσινό δραματικό καλοκαίρι που τόσο πολύ έβλαψε τον Κλάδο, δεδομένης και της ανυπαρξίας οποιουδήποτε φορέα ικανού να αναλάβει πρωτοβουλίες θετικές και εποικοδομητικές, το φορτηγό βιώνει σήμερα μια από τις δυσκολότερες εποχές. Πέρα, από την κρίση, πλήττεται δυστυχώς και από άλλους παράγοντες που δεν είναι της στιγμής να τους αναφέρουμε. Εμείς, πήραμε την απόφαση να προχωρήσουμε αναλογιζόμενοι ότι πρέπει να «ανεβάσουμε» το φορτηγό, να το επικοινωνήσουμε σωστά, να καταδείξουμε στον πολίτη και στην Κοινή Γνώμη τη συμβολή του και να στείλουμε σε όλους τους αυτοκινητιστές μήνυμα αδελφοσύνης, ενότητας και επαγγελματικής αλληλεγγύης. Θέλουμε το φετινό Truck Festival να δώσει συνέχεια στον επιτυχημένο θεσμό που δημιούργησε και ταυτόχρονα να σηματοδοτήσει ένα νέο ξεκίνημα για τη βελτίωση της Μεταφοράς που θα έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο της Μεταφοράς, τον κάθε ασχολούμενο επαγγελματικά με αυτή, γιατί πιστεύουμε στον άνθρωπο και στις δυνατότητές του, στην ενότητά και στον επαγγελματισμό του.
Η πρότασή μας για τους αγώνες
Για τη μη ταυτόχρονη διεξαγωγή των αγώνων, οφείλουμε μια απάντηση τόσο στους διαγωνιζόμενους πιλότους και μηχανικούς, όσο φυσικά και στους φίλους των αγώνων. Δυστυχώς το πρόβλημα είναι η έλλειψη πίστας που θα δέχονταν αγώνες φορτηγών. Η μόνη κατάλληλη πίστα που δεν μας έχει απαντήσει αρνητικά, αλλά ούτε και θετικά, είναι αυτή της Τρίπολης, που ανήκει στην Πολεμική Αεροπορία και στην οποία όμως απαγορεύεται κάθε εκδήλωση την περίοδο της πυρασφάλειας, δηλαδή από Απρίλιο μέχρι 30 του Οκτώβρη, ενώ οι πρώτες βδομάδες του Νοέμβρη είναι κλεισμένες από το αγωνιστικό πρόγραμμα των διαφόρων λεσχών. Γνωρίζουμε επίσης ότι οι αγωνιζόμενοι βρίσκονται στην αναζήτηση και στην εξέταση άλλων χώρων πέρα των οργανωμένων πιστών. Εμείς είμαστε στη διάθεσή τους να τους παράσχουμε κάθε βοήθεια υλική και ηθική, να καταθέσουμε την εμπειρία μας, ιδιαίτερα στον τομέα των διαφόρων προμηθευτών των υλικών και φυσικά να τους παράσχουμε τη μέγιστη δυνατή προβολή και επικοινωνία των αγώνων μέσα από τα περιοδικά μας και όχι μόνο. Το μόνο που δεν μπορούμε να αναλάβουμε, είναι την ευθύνη των αγώνων, εφόσον αυτοί δεν θα πραγματοποιηθούν εντός οργανωμένης πίστας.
«Μπάρμπας στην Κορώνη»
Αλλάζουμε θέμα και πάμε στην Ο.Φ.Α.Ε. την Ομοσπονδία των διεθνομεταφορέων και στο έγγραφο που δημοσιεύουμε στη σελίδα 80 το οποίο αν και επίσημο, αν και προβαίνει σε συγκεκριμένες αναφορές για σοβαρές παραλείψεις της Διοίκησης και θα έπρεπε αν όχι ο εισαγγελέας, τουλάχιστον η Επιθεώρηση του υπ. Οικονομικών να έχει επέμβει, τίποτε από αυτά δεν συνέβη, προφανώς γιατί υπάρχει «μπάρμπας στην Κορώνη» κατά το λαϊκώς λεγόμενο. ΄Ετσι, σε λίγους μήνες ο κ. Κενανίδης συμπληρώνει την πρώτη του θητεία και δεν αποκλείεται να την ανανεώσει, αφού και στην πρώτη του θητεία με τις ψήφους των κ.κ. προέδρων των σωματείων εκλέχτηκε. «Πάντα άξιος», αλλά επειδή πρέπει και οι διεθνομεταφορείς αναγνώστες μας να έχουν μια ιδέα περί της διοικήσεως και διοίκηση δεν είναι μόνο ο κ. Κενανίδης, αλλά ολόκληρο το Δ.Σ. της Ο.Φ.Α.Ε. τους πληροφορούμε ότι και ο φετινός ισολογισμός (χρήσης 2010), έκλεισε με ζημίες. Αξίζει όμως να αναφέρουμε ότι τα έσοδα από τα δελτία TIR και τις εγγυήσεις έφτασαν τα 798.748 ευρώ, με κόστος 526.962 ευρώ. Δηλαδή από την αγορά και πώληση των TIR και των εγγυήσεων προκύπτει έσοδο 271.786 ευρώ, αλλά...οι αμοιβές προσωπικού ανήλθαν στα 225.113 ευρώ, της Θεσσαλονίκης επιπλέον 105.099,23 και της Κατερίνης 17.870. Τα έξοδα για ταξίδια ήταν 123.687 ευρώ, οι αμοιβές των μελών του ΔΣ 75.000, οι αμοιβές και παροχές προς τρίτους 76.605.48 ευρώ κ.α. οπότε η εμφάνιση της ζημιάς ήταν αναπόφευκτη. Εμείς δεν μπορούμε φυσικά να κρίνουμε την ορθότητα ή μη των παραπάνω αμοιβών - αυτό είναι υποχρέωση της Επιθεώρησης του υπ. Οικονομικών - αλλά θα επαναφέρουμε το βασικό ερώτημά μας προς το υπουργείο Οικονομικών, αν έχει το δικαίωμα ένα συνδικαλιστικό όργανο να διαχειρίζεται τα δελτία TIR και τις εγγυήσεις των μεταφορέων, δηλαδή να υπάρχει αυτή η συνδιαχείριση, όταν η σύμβαση μεταξύ της Ο.Φ.Α.Ε. και της IRU, προβλέπει τη σαφή μεταξύ τους διάκριση. Αν πάλι η Ο.Φ.Α.Ε. λειτούργησε μόνο σαν «πρακτορείο» διάθεσης των ΤΙR τότε, είναι δυνατόν να εμφανίζει συνολικά έξοδα 1.469.667, όταν το κόστος αγοράς των δελτίων και των εγγυήσεων είναι 526.967 ευρώ;
Το βασικό ερώτημα
Πέρα όμως από τα παραπάνω, για τον Έλληνα αυτοκινητιστή, το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι η συνεισφορά της Ο.Φ.Α.Ε. προς τον Κλάδο. Πέρα από τα ταξίδια, τις αμοιβές και τις δημόσιες σχέσεις, τι προσφέρει στον αυτοκινητιστή; Ποιο είναι το έργο που έχει να παρουσιάσει; Και οι όποιες ενέργειές της βοήθησαν, ή μήπως τελικά έβλαψαν τον αυτοκινητιστή; Φυσικά, το ίδιο βασικό ερώτημα, τίθεται και για τις άλλες ομοσπονδίες και σωματεία της χώρας, των οποίων η δραστηριότητά τους περιορίζεται κυρίως στην, κατά τα άλλα προσοδοφόρα, διαχείριση των ηλεκτρονικών σημάτων και των βεβαιώσεων στα πλαίσια της γνωστής «βιομηχανίας» που έχει στηθεί με τις ευλογίες του υπουργείου, αλλά σε βάρος των αυτοκινητιστών.
Εμείς, θα χαρούμε πολύ να δημοσιεύσουμε τις αντιρρήσεις των προέδρων των συνδικαλιστικών φορέων πάνω σ' αυτά που γράφουμε και να φιλοξενήσουμε το όποιο θετικό έργο έχουν να προβάλλουν. Το περιμένουμε...
Στα μαλακά ο Μαντέλης
Ένοχος κρίθηκε ο πρώην υπουργός Μεταφορών Τάσος Μαντέλης για τα 300.000 ευρώ που πήρε από τη siemens και η ποινή που του επεβλήθηκε ήταν 36 μήνες με αναστολή. Εμείς μόνο να σημειώσουμε, ότι ο νόμος Καστανίδη για ποινές μέχρι 3 ετών δίνει αναστολή, μέχρι η υπόθεση να εκδικαστεί σε δεύτερο βαθμό. Είπατε τίποτα;
Άλλου είδους Φάκελος
Μέχρι πριν λίγες μέρες ξέραμε όλοι τους αμαρτωλούς φακέλους του υπ. Μεταφορών. Τους φακέλους με τις μαϊμού άδειες, τους φακέλους με τις καυσιμάδηκες, τους φακέλους που περίσσεψαν από την απογραφή, τους φακέλους που καήκανε, τους φακέλους που χαθήκανε κ.α. Πριν λίγες μέρες, το υπ. ΥπΜεΔι, όπως λέγεται τώρα, απέκτησε ακόμη ένα φάκελο: Των «μαϊμού» αιμοδοτών. Των υπαλλήλων εκείνων της ΕΘΕΛ, οι οποίοι την τελευταία τουλάχιστον 5ετία, εμφάνιζαν πλαστά πιστοποιητικά, ότι τάχα έδιναν αίμα προκειμένου να πάρουν την προβλεπόμενη άδεια από την υπηρεσία τους. Τι άλλο θα δούμε...
Κλοπές φορτηγών
Σε έξαρση βρίσκονται πάλι οι κλοπές φορτηγών και ρυμουλκουμένων με θύματα αυτοκινητιστές, αλλά και ιδιώτες ιδιοκτήτες επαγγελματικών αυτοκινήτων. Ακόμα και οι ανακοινώσεις για κλοπές στις τελευταίες σελίδες του περιοδικού αυξήθηκαν δραματικά, φέρνοντας σε απόγνωση ή και στην επαγγελματική τους καταστροφή τους ανθρώπους που ζούσαν από το φορτηγό. Κάνουμε έκκληση στους αναγνώστες που βλέπουν τις φωτό των κλεμμένων να τα κρατούν, όσο μπορούν, στη μνήμη τους μήπως και κάτι ανακαλύψουν και ειδοποιήσουν τον παθόντα. Στο μεταξύ η προσοχή όλων μας πρέπει να είναι τεταμένη και να μην αφήνουμε ούτε στιγμή από τα μάτια μας το φορτηγό, γιατί, δεν μας έφταναν οι λαθρομετανάστες, γέμισε ο τόπος και από «ποντικούς» που στο «άψε-σβήσε» αρπάζουν φανάρια, καθρέφτες, ρεζέρβες και αν μπουκάρουν στην καμπίνα δεν αφήνουν ούτε το ...τιμόνι.
Δεν την προλαβαίνουμε
Σε έξαρση βρίσκεται όμως και η τιμή του πετρελαίου που συνεχώς ανεβαίνει και δεν προλαβαίνουμε να την παρακολουθούμε. Για να προλάβουμε την έκδοση, πρέπει να πάρουμε τη μέση τιμή γύρω από τις 25 του μήνα, οπότε, αν κάποιος διαβάσει το περιοδικό δέκα μέρες αργότερα η τιμή έχει διαφοροποιηθεί, φυσικά προς τα πάνω. Δίκιο, λοπόν, είχε ο αναγνώστης από το Κιάτο που μας παραπονέθηκε ότι η τιμή του πετρελαίου στα πρατήρια, ήταν μεγαλύτερη από αυτή που γράψαμε. Με την ευκαιρία, πάντως, να επισημάνουμε ότι καθημερινά παρατηρούνται αποκλίσεις στις τιμές από τη μια περιοχή στην άλλη, και είναι καλό οι αυτοκινητιστές να ενημερώνονται μεταξύ τους, είτε με το CB, είτε με τα κινητά τηλέφωνα για τις φθηνότερες αντλίες κατά περιοχή.
Αλλού ξεκίνησε η μείωση...
Ωστόσο η μείωση ξεκίνησε, λίγο έξω από τα σύνορά μας. Η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ, αποφάσισε τη μείωση του ειδικού φόρου καυσίμων προκειμένου να μειωθεί η τιμή η οποία είχε αυξηθεί εξαιτίας των διεθνών τιμών του αργού. Η μείωση έγινε στις 15 του Απρίλη και ήταν 4 δηνάρια για τη βενζίνη και 2 δηνάρια για το πετρέλαιο και θα ισχύει μέχρι τέλος του Αυγούστου. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Ζόραν Στάβρεσκι, το μέτρο θα ζημιώσει τον προϋπολογισμό κατά 10 εκ ευρώ, αλλά «γίνεται για την προστασία του καταναλωτή», όπως ακριβώς δήλωσε. Εμείς εδώ πάντως, τελούμε υπό την υψηλή προστασία του κ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος μας «φροντίζει» κανονικότατα με τα νέα μέτρα που κάθε τρεις μήνες παίρνει...
Καιρός για σέρβις
Πλούσιο σε ύλη το τεύχος που κρατάτε. Όπως θα παρατηρήσετε, όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές είναι έτοιμοι να λανσάρουν τα νέα φορτηγά euro 6 στους αμέσως επόμενους μήνες, περίπου ενάμιση χρόνο νωρίτερα από την πρώτη του Γενάρη 2013 που είναι η υποχρεωτική από την ΕΕ ημερομηνία. Να λοιπόν που και ο ανταγωνισμός βρίσκεται σε έξαρση, το μόνο καλό για τον καταναλωτή. Πέρα όμως από τα καινούργια αυτοκίνητα, που για μας είναι ακόμη ακριβοθώρητα, ας μην περάσουν απαρατήρητες οι διαφημίσεις που δημοσιεύονται με τις ενδεικτικές τιμές ορισμένων ανταλλακτικών και σέρβις που θεωρούμε ότι είναι αρκετά χαμηλές, όπως σε πολύ καλές τιμές βρίσκονται και τα περισσότερα προϊόντα στις διαφημίσεις της ενότητας SΑΒ (Service - Ανταλλακτικά - Βελτιώσεις). Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τους διαφημιζόμενους που είναι έτοιμοι να σας εξυπηρετήσουν και με τις καλύτερες τιμές. Μην παραλείψετε να αναφέρετε ότι είδατε τη διαφήμιση στο περιοδικό «ΤΡΟΧΟΙ & TIR». Αυτό κάνει καλό σε όλους μας.
Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι.