Τροχοί & TIR

Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας: Προτάσεις για τη διαχείριση της κυκλοφορίας

Η ανακοίνωση
Πέμπτη 22/05/2025 - 14:41
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας
φωτό: Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας

Στη δημόσια διαβούλευση της 21ης Μαΐου 2025, με θέμα: «Στρατηγικές και προτάσεις για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος ενόψει της έναρξης της τουριστικής περιόδου 2025» συμμετείχε το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας μετά από πρόσκληση της Δημοτικής Αρχής. Σε σχετική ανακοίνωση, το Αστικό ΚΤΕΛ αναφέρει: 

"Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, παρουσιάσαμε προς τους αρμόδιους φορείς ένα σύνολο τεκμηριωμένων προτάσεων με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση της κυκλοφορίας και την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη. 

Για λόγους διαφάνειας, ενημέρωσης, αλλά και ουσιαστικής συμμετοχής του κοινωνικού συνόλου, και καθότι το Αστικό ΚΤΕΛ αποτελεί τον πλέον έμπειρο και καταρτισμένο φορέα στον τομέα των αστικών μεταφορών, με άμεση και διαχρονική γνώση των αδυναμιών, των προκλήσεων και των παθογενειών που συνθέτουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, παραθέτουμε συνοπτικά τις βασικές προτάσεις μας: 

1. Μεταφορά του Τελωνείου από τον χώρο του επιβατικού λιμένα Καβάλας στον εμπορικό λιμένα "Φίλιππος Β" στη Νέα Καρβάλη, προς αποσυμφόρηση του κέντρου και βελτίωση της προσβασιμότητας. 

2. Εντατικοποίηση της αστυνόμευσης στο κέντρο της πόλης, με ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη και αντιμετώπιση της κατάχρησης των περιορισμένων χώρων στάθμευσης επί πληρωμή. 

3. Παραχώρηση χώρου στο Αστικό ΚΤΕΛ στην οδό Δοϊράνης για τη δημιουργία δύο ρεμιζών και τη μετακίνηση των αφετηριών των γραμμών «Προφήτης Ηλίας» και «Άγιος Κωνσταντίνος», ώστε να μειωθεί η κυκλοφοριακή πίεση στο λιμάνι και να διευκολυνθεί το επιβατικό κοινό. 

4. Αναπροσαρμογή προστίμων για την παράνομη στάθμευση, ώστε να καταστούν αποτρεπτικά και ανταγωνιστικά σε σχέση με το κόστος των εισιτηρίων των αστικών λεωφορείων και των ταξί.

5. Ανάθεση στο Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας της εκτέλεσης δρομολογίων στην περιοχή της Παναγίας με μικρά οχήματα τύπου mini bus, καθώς και επιδότηση των λειτουργικών εξόδων, βάσει παλαιότερων σχετικών μελετών που έχουν κατατεθεί στη Δημοτική Αρχή. 

6. Δημιουργία ευρυζωνικής γραμμής μετακίνησης από την Καλαμίτσα προς το Περιγιάλι, με πρόβλεψη χώρων στάθμευσης Ι.Χ. και σύνδεση με το κέντρο μέσω αστικών λεωφορείων. Η πρόταση συνοδεύεται από αίτημα επιδότησης της γραμμής. 

7. Επιδότηση των λειτουργικών εξόδων της γραμμής Καλαμίτσα—Περιγιάλι κατά τις ώρες αιχμής (07:00-08:00 και 14:00-15:00), ώστε οι δημότες να μετακινούνται δωρεάν προς και από την εργασία τους. 

8. Προμήθεια γερανοφόρου οχήματος από τον Δήμο ή την Τροχαία, με σκοπό την άμεση απομάκρυνση παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων που παρεμποδίζουν τη ροή της κυκλοφορίας. 

9. Αντιδρόμηση της οδού Βενιζέλου στο ύψος της Παπαστράτου, προκειμένου να διαμορφωθεί δεύτερη έξοδος από την πόλη, σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό. 

10. Επιδότηση του Αστικού ΚΤΕΛ για την ένταξη απογευματινών δρομολογίων με οχήματα τύπου mini bus στις γραμμές «Βύρωνα», «Προφήτη Ηλία» και «Δεξαμενή από Τσολάκη», τουλάχιστον για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους. 

11. Ανάθεση σε ομάδα συγκοινωνιολόγων της εκπόνησης εμπεριστατωμένης μελέτης για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, με στοχευμένες παρεμβάσεις σε νευραλγικά σημεία, όπως η οδός Κουντουριώτη. 

12. Θεσμοθέτηση ετήσιας δημόσιας διαβούλευσης μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, με σκοπό την έγκαιρη πρόληψη και αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων της τουριστικής περιόδου, ιδανικά στην αρχή της χρονιάς. 

13. Αυστηρότερη αστυνόμευση της κυκλοφορίας των τουριστικών Ι.Χ. στο κέντρο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η επιβάρυνση του οδικού δικτύου κατά τους θερινούς μήνες. 

Το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας παραμένει αφοσιωμένο στον ρόλο του ως φορέας δημόσιας μεταφοράς με κοινωνικό πρόσημο και λειτουργεί με αποκλειστικό γνώμονα τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών μέσω ρεαλιστικών, εφαρμόσιμων και περιβαλλοντικά φιλικών λύσεων".

Πηγή: kavalanews.gr

Previous