Μετά τη Γερμανία, την Αυστρία, την Τσεχία και την Ουγγαρία, σειρά παίρνει η Βουλγαρία, η οποία σύντομα θα ανακοινώσει τις νέες υψηλές χρεώσεις διοδίων με τη βινιέτα να γίνεται πανάκριβη για τους διεθνομεταφορείς, όπως ήδη συμβαίνει με τα διόδια στις παραπάνω τέσσερις χώρες.
Πριν λίγο, η κυβέρνηση της Βουλγαρίας έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τον νέο τρόπο υπολογισμού του ύψους των διοδίων, το οποίο, πέρα από τους άξονες και τα μικτά βάρη, θα εξαρτάται κυρίως από την κατηγορία Euro των οχημάτων, αλλά και επιπλέον κόστη τα οποία τελούν «υπό τις ευλογίες της ΕΕ» και ήδη επηρεάζουν δραματικά την τελική διαμόρφωση του ύψους των διοδίων σε αρκετές χώρες.
Αυτά τα επιπλέον κόστη αφορούν στις οδικές υποδομές (χρέωση σεντ/ χιλιόμετρο)στην ηχορύπανση (επίσης χρέωση σεντ/ χιλιόμετρο) και στο εξωτερικό κόστος για την αντιμετώπιση των συνεπειών του CO2 στο περιβάλλον.
Αν ο οδηγός του φορτηγού δεν είναι σε θέση να αποδείξει την κατηγορία ρύπων του φορτηγού του (EURO), τότε αυτόματα θεωρείται ότι οδηγεί Euro 1 με την υψηλότερη δηλαδή χρέωση διοδίων.
Επίσης, θα λαμβάνεται πάντα υπόψη ο πραγματικός αριθμός των αξόνων του φορτηγού ή του συρμού, ανεξάρτητα αν υπάρχει άξονας ανυψωμένος (τεμπέλης).
Ενδιαφέρον στοιχείο του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου αποτελεί η προσθήκη ημερήσιας βινιέτας, η οποία όμως θα ισχύει μόνο για οχήματα μέχρι 3,5 τόνους.
Τέλος, το σχέδιο νόμου ευθυγραμμίζει τη Βουλγαρία με την Οδηγία (ΕΕ) 2022/362, η οποία ενσωματώνει διατάξεις που επιτρέπουν στους υπαλλήλους των διοδίων να έχουν πρόσβαση στα μητρώα που τηρεί το Υπουργείο Εσωτερικών (στο οποίο υπάγονται οι αστυνομικές αρχές). Οι τροποποιήσεις των υφιστάμενων νόμων σχετικά με παραβάσεις που διαπράττονται από οχήματα ταξινομημένα σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου. Όπως ανέφερε κυβερνητική πηγή της γειτονικής χώρας «οι αλλαγές αντικατοπτρίζουν τη δέσμευση της Βουλγαρίας να εφαρμόσει τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με στόχο την προώθηση βιώσιμων πρακτικών μεταφορών και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η περίοδος δημόσιας διαβούλευσης παρέχει στους ενδιαφερομένους την ευκαιρία να επανεξετάσουν και να παράσχουν σχόλια σχετικά με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις προτού θεσπιστούν σε νόμο».