Τροχοί & TIR

Εκτίναξη πληθωρισμού, καυσίμων, ναύλων, όχι όμως και κομίστρων

«Δέκα φορές ανέβηκε το κόστος του κοντέινερ για να έρθει από την Κίνα. Εμείς δεν μπορέσαμε ούτε μισή φορά να ανεβάσουμε το κόμιστρο, παίρνοντας το κουτί από τον Πειραιά για παράδοση». Τα λόγια ανήκο
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 11/12/2021 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

«Δέκα φορές ανέβηκε το κόστος του κοντέινερ για να έρθει από την Κίνα. Εμείς δεν μπορέσαμε ούτε μισή φορά να ανεβάσουμε το κόμιστρο, παίρνοντας το κουτί από τον Πειραιά για παράδοση».

Τα λόγια ανήκουν σε γνωστό μεταφορέα που δραστηριοποιείται στον Πειραιά και είναι χαρακτηριστικά της αδυναμίας των αυτοκινητιστών να προσαρμόσουν το κόμιστρο στο ύψος των ανατιμήσεων που πλήττουν το Φ.Δ.Χ. μετά και τις πρόσφατες αυξήσεις στους ναύλους των πλοίων, στο πετρέλαιο, στο adblue, στα λάδια, στα ανταλλακτικά και στα λάστιχα.

Ήδη οι πρόσφατες ανατιμήσεις σε δεκάδες βασικά προϊόντα, με πρώτα τα ενεργειακά, εκτίναξαν τον πληθωρισμό στο 4,8% σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ για τον μήνα Νοέμβριο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι τιμές σε καύσιμα και λιπαντικά ήταν αυξημένες κατά σχεδόν 25% και αυτό το βιώνουν οι μεταφορείς στο πρατήριο καυσίμων, όπου το φουλάρισμα έχει μετατραπεί σε καθημερινό άγχος.

Με εξαίρεση τις λίγες μεγάλες μεταφορικές εταιρείες της χώρας, η πλειονότητα των μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων και των μεμονωμένων αυτοκινητιστών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το κύμα της ακρίβειας, προβαίνουν σε μια αναγκαστική μείωση εξόδων: Λιγότερα service, μη έγκαιρη αλλαγή ελαστικών, μείωση εργατικού κόστους με αύξηση των ωρών εργασίας των ιδιοκτητών, αποφυγή διοδίων κ.α.

Δεν συμβαίνει το ίδιο με τις λίγες μεγάλες μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες πέτυχαν αναλογική αναπροσαρμογή των κομίστρων προς τα πάνω, γεγονός που οφείλεται στην άμεση συνεργασία που έχουν με τους πελάτες τους. Ο επικεφαλής της μεταφορικής μιλάει και διαπραγματεύεται απευθείας με τον υπεύθυνο διακίνησης προϊόντων π.χ. μιας αλυσίδας σούπερ μάρκετ ή μιας εξαγωγικής βιομηχανίας, θέτοντας στο τραπέζι τα νέα υψηλά κόστη που επηρεάζουν τη λειτουργία του φορτηγού αλλά και την ανάγκη διατήρησης της ποιότητας των μεταφορικών υπηρεσιών.

Καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι το μεταφορικό έργο της χώρας συγκεντρώνεται σταδιακά στις μεγάλες μεταφορικές επιχειρήσεις.

Μόνη οδός επιβίωσης αλλά και ανάπτυξης για τις μικρές μεταφορικές και τους μεμονωμένους αυτοκινητιστές είναι η συνένωσή τους, η δημιουργία νέων μεγαλύτερων εταιρικών σχημάτων και η ένταξή τους σε επιδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα.

PreviousNext