Τροχοί & TIR

Εργοστάσιο Υδρογόνου στην Ευρώπη από την Toyota

Η Toyota Motor Europe ανακοίνωσε τη σύσταση επιχειρηματικής μονάδας επί ευρωπαϊκού εδάφους, που ονομάζεται Toyota Hydrogen Factory, και η οποία θα ασχολείται αποκλειστικά με την Έρευνα & Εξέλιξη
Σάββατο 09/12/2023 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Toyota Motor Europe ανακοίνωσε τη σύσταση επιχειρηματικής μονάδας επί ευρωπαϊκού εδάφους, που ονομάζεται Toyota Hydrogen Factory, και η οποία θα ασχολείται αποκλειστικά με την Έρευνα & Εξέλιξη, παραγωγή, πώληση και διακίνηση όλων των σχετικών με το υδρογόνο τεχνολογιών, συστημάτων και εξαρτημάτων. 

Η ονομασία «factory» μπορεί να παραπέμπει σε εργοστάσιο, αλλά δεν πρόκειται να δημιουργηθεί κάποια μεγάλη παραγωγική μονάδα –ο Ιάπωνας κατασκευαστής αναφέρεται επί της ουσίας σε ερευνητικό εργαστήριο το οποίο θα παράγει εξαρτήματα σε μικρούς αριθμούς. Η κύρια δραστηριότητα θα είναι η παραγωγή κυψελών καυσίμου, και η σύναψη κοινοπραξιών και συμφωνιών με εταίρους που ενδιαφέρονται να προσχωρήσουν στη συγκεκριμένη τεχνολογία. Αν όλα πάνε κατ’ ευχήν, η Toyota θα μπορέσει να πετύχει την… πολυπόθητη ανθρακική ουδετερότητα στην Ευρώπη το 2040, δέκα χρόνια δηλαδή νωρίτερα από τον ίδιο στόχο που έχει θέσει σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Τα στελέχη της Toyota εκτιμούν ότι μέχρι το 2030 η Ε.Ε. θα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές στον κόσμο για οχήματα που χρησιμοποιούν fuel cells. Σύμφωνα με την Toyota, η αύξηση των επενδύσεων και τα ρυθμιστικά μέτρα ενθαρρύνουν την ανάπτυξη και την ωρίμανση της σχετικής αγοράς. Σε αυτά τα μέτρα περιλαμβάνονται επενδύσεις ύψους 45 δις ευρώ από το Green Deal της Κομισιόν έως το 2027 και το πρόγραμμα μεταφορών της Ε.Ε. Το Ταμείο Υποδομών της ΕΕ έχει χορηγήσει 284 εκατ. ευρώ – ή περίπου το ένα τρίτο του προϋπολογισμού του - για την εγκατάσταση σταθμών και πρατηρίων ανεφοδιασμού υδρογόνου.

Οι πρώτες συνεργασίες

Η Toyota, πέρα από τα επιβατικά οχήματα με fuel cell (Mirai, Crown κ.λπ.) έχει επίσης ενσωματώσει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου σε βαρέα οχήματα εδώ και μερικά χρόνια και πρόσφατα εισήλθε στην αγορά αντίστοιχης τεχνολογίας φορτηγών στην Ευρώπη, με κινητήρα υδρογόνου από τον Γάλλο κατασκευαστή Hyliko και την VDL Groep με έδρα την Ολλανδία. Η Toyota θα χρησιμοποιήσει τα υδρογονοκίνητα φορτηγά της VDL για να εξαλειφθούν εκπομπές CO2 των δικών της logistics. Η εταιρεία επεκτείνει επίσης τη συνεργασία της με την Corvus στη Νορβηγία για μελλοντικές ναυτιλιακές εφαρμογές. Επιπλέον, η γαλλική εταιρεία GCK θα χρησιμοποιήσει τα modules κυψελών καυσίμου της Toyota για να μετατρέψει λεωφορεία και πούλμαν ντίζελ σε οχήματα μηδενικών εκπομπών άνθρακα.

PreviousNext