Τροχοί & TIR

Έρχονται για δουλειά οι πρώτοι οδηγοί από τρίτες χώρες

Μικρός ο αριθμός σε σχέση με την τεράστια έλλειψη
Δευτέρα 16/06/2025 - 13:17
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό αρχείου
φωτό αρχείου

Στη διαδικασία εισόδου στη χώρα μας βρίσκονται επαγγελματίες και εργάτες τρίτων χωρών, με σκοπό την κάλυψη των ελλείψεων σε διάφορες επαγγελματικές κατηγορίες.

Πρόκειται για την εισαγωγή συνολικά 89.000 εργαζομένων από τρίτες χώρες σύμφωνα με τη σχετική κυβερνητική έγκριση για το 2025.

Ωστόσο, ελάχιστος κρίνεται ο αριθμός των εργαζομένων που θα απασχοληθούν ως οδηγοί φορτηγών και λεωφορείων.

Συγκεκριμένα, εισάγονται μόλις 110 επαγγελματίες οδηγοί με δυνατότητα αυτοί να αυξηθούν. Ο παραπάνω αριθμός προέκυψε, με βάση τα αιτήματα που υποβλήθηκαν στις περιφέρειες της χώρας από επιχειρήσεις και εργοδότες που ζητούν προσωπικό για να καλύψουν τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Οι χώρες προέλευσης είναι από τα βαλκανικά κράτη αλλά και από τις χώρες της Ασίας καθώς και την Αίγυπτο.

Πληροφορίες του troxoikaitir.gr αναφέρουν ότι οι περισσότεροι εισαγόμενοι οδηγοί προέρχονται από το Νεπάλ και ήδη έχουν εξασφαλίσει εργασία στην Κρήτη.

Στα συναφή με τις μεταφορές επαγγέλματα προβλέπεται η εισαγωγή 940 πολιτών που θα απασχοληθούν ως αποθηκάριοι, φορτοεκφορτωτές και ζυγιστές, ενώ άλλοι 550 πολίτες προορίζονται για τον καθαρισμό οχημάτων και για διάφορες βοηθητικές εργασίες με απασχόληση στον Κλάδο των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων.

Το πρόβλημα των διπλωμάτων και της εκπαίδευσης ΠΕΙ

Για τον μικρό αριθμό των εισαγόμενων οδηγών σε σχέση με την τεράστια έλλειψη που παρατηρείται στον Κλάδο, οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν ότι το πρόβλημα βρίσκεται στη μετατροπή των επαγγελματικών διπλωμάτων της χώρας τους σε ευρωπαϊκά (φυσικά και ελληνικά), καθώς δεν υφίσταται αμοιβαία αναγνώριση αδειών οδήγησης με τα ασιατικά κράτη.

Αυτό προϋποθέτει ότι ο προσκαλών Έλληνας εργοδότης θα πρέπει ν’ αναλάβει το κόστος της εκπαίδευσης για τα διπλώματα, καθώς και το κόστος για το ΠΕΙ. Αυτό σημαίνει ότι ο υποψήφιος επαγγελματίας οδηγός τρίτης χώρας δεν είναι έτοιμος για δουλειά και μέχρι να αποκτήσει τα παραπάνω προσόντα, κάποιος πρέπει ν’ αναλάβει το κόστος διαβίωσής του, πέρα του υψηλού κόστους της εκπαίδευσης και της απόκτησης εμπειρίας.

PreviousNext