Τροχοί & TIR

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ: Κατεδαφίζεται η γέφυρα της Βαρυμπόμπης; Και γιατί;

Αφορμή η εμφάνιση το βράδυ της Δευτέρας 14/07/2025, συνεργείων που πραγματοποίησαν μετρήσεις στη γέφυρα Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, στο ύψος της Βαρυμπόμπης.
Πέμπτη 17/07/2025 - 15:16
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών απευθύνει ο ΣΥΡΙΖΑ για το αν υπάρχει σχέδιο κατεδάφισης της γέφυρας στη Βαρυμπόμπη και για ποιους λόγους.

Αφορμή η εμφάνιση το βράδυ της Δευτέρας 14/07/2025, συνεργείων που πραγματοποίησαν μετρήσεις στη γέφυρα Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας, στο ύψος της Βαρυμπόμπης. 

Μάλιστα, νωρίτερα φαίνεται ότι τοποθετήθηκαν και πινακίδες παράκαμψης και στις δύο οδούς εισόδου και εξόδου στις Αδάμες επί της γέφυρας, οι οποίες και αφαιρέθηκαν στη συνέχεια με πρωτοβουλία του Δήμου. 

Οι εν λόγω εργασίες προκάλεσαν δικαιολογημένα την ανησυχία των κατοίκων της περιοχής για την ενδεχόμενη επαναφορά του σχεδιασμού κατεδάφισης της γέφυρας, πρόθεση που έχει εκφραστεί και δια στόματος του αρμόδιου Υφυπουργού Υποδομών κ. Νίκου Ταχιάου, σε σειρά δημόσιων παρεμβάσεών του. 

Ο σχεδιασμός αυτός εγείρει εύλογα ερωτήματα καθώς, σύμφωνα με πρόσφατους ελέγχους που διενεργήθηκαν με μεθοδολογία ταλαντώσεων από μηχανικούς του Δήμου Κηφισιάς, διαπιστώθηκε ότι η γέφυρα βρίσκεται σε καλή κατάσταση και δεν εμφανίζει πρόβλημα στατικής επάρκειας.

Παρ’ όλα αυτά, η Κυβέρνηση φαίνεται να προχωρά με διαδικασίες που δημιουργούν αίσθηση αιφνιδιασμού, καθώς δεν έχει υπάρξει ουσιαστική ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας, των εμπλεκόμενων φορέων ή της Βουλής. 

Η επιλογή της κατεδάφισης και όχι της ενίσχυσης ή επισκευών επί της γέφυρας, αναμένεται να επιβαρύνει τεκμηριωμένα τους πολίτες – τόσο σε επίπεδο κόστους όσο και σε επίπεδο κυκλοφοριακής επιβάρυνσης. 

Η γέφυρα εξυπηρετεί καθημερινά δεκάδες χιλιάδες οχήματα. Η κατάργησή της θα μετατρέψει την κυκλοφορία στην Τατοΐου, στην Εθνική Οδό, στην Κηφισίας, στη λεωφόρο Πάρνηθος, αλλά και στις περιοχές της νέας Κηφισιάς και Αδαμών σε καθημερινή ταλαιπωρία για τους οδηγούς. 

Ζήτημα θα αποτελέσει και η επιπλέον οικονομική επιβάρυνση των πολιτών, καθώς η επιπλέον κατανάλωση καυσίμου από τις παρακάμψεις έχει υπολογιστεί στα 1–1,5 λίτρα την ημέρα ανά όχημα. 

Ο ενδεχόμενος σχεδιασμός δημιουργεί και ζήτημα βιωσιμότητας για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και καταστήματα τοπικά, καθώς η επισκεψιμότητα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά. 

Τίθεται επίσης ζήτημα διαφάνειας και τεχνικής τεκμηρίωσης των αποφάσεων της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, καθώς και ενδεχόμενης εξυπηρέτησης άλλων σκοπιμοτήτων, όταν λαμβάνονται τόσο σημαντικές αποφάσεις για κρίσιμες υποδομές, χωρίς προηγούμενη δημοσιοποίηση πλήρους τεχνικής μελέτης ή διάλογο με τις τοπικές αρχές. 

Οι βασικές οδικές υποδομές δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται με προχειρότητα και αδιαφάνεια. Η κυβέρνηση οφείλει να ενεργεί με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια των πολιτών.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός: 

1. Ποιοι είναι οι επίσημοι τεχνικοί λόγοι που επιβάλλουν την κατεδάφιση της γέφυρας της Βαρυμπόμπης και όχι τις εργασίες ενίσχυσής της και με ποια μελέτη τεκμηριώνονται; 

2. Ποιος έδωσε εντολή για την πραγματοποίηση των τελευταίων μετρήσεων στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης και ποια είναι τα επίσημα πορίσματα των ελέγχων; Υπάρχει διαθέσιμη τεχνική έκθεση που να υποδεικνύει ανάγκη κατεδάφισης; 

3. Υπήρξε προηγούμενη ενημέρωση των τοπικών φορέων και των πολιτών για το σχέδιο αυτό και αν ναι, πότε και με ποιο περιεχόμενο; 

4. Έχουν εξεταστεί εναλλακτικές λύσεις όπως η ενίσχυση χωρίς πλήρη κατεδάφιση; 

5. Προτίθεται η Κυβέρνηση να δημοσιοποιήσει άμεσα όλα τα τεχνικά δεδομένα που σχετίζονται με την κατάσταση της γέφυρας και να διασφαλίσει ουσιαστικό δημόσιο διάλογο πριν την τελική απόφαση;

Previous