Ξεκίνησε από την Ολλανδική Αρχή Ελέγχου των Μεταφορών (Dutch Transport Inspectorate) η δοκιμαστική λειτουργία ενός εξοπλισμού που επιτρέπει την εξ αποστάσεως λήψη των καταγραφών του ταχογράφου.

Προς το παρόν, ο εξοπλισμός αυτός που είναι γνωστός ως DSRC (Dedicated Short Range Communication) βρίσκεται σε όχημα δίπλα από τον δρόμο και δοκιμάζεται ως προς τη σωστή λήψη των δεδομένων του ταχογράφου από διαφορετικές αποστάσεις, διαφορετικές γωνίες και διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Πρακτικά, φορτηγά με έξυπνους ταχογράφους (τελευταίας γενιάς) διέρχονται από το σημείο που βρίσκεται ο εξοπλισμός DSRC, γίνεται η λήψη των στοιχείων, τα οποία, κατόπιν, συγκρίνονται προς επαλήθευση με τα στοιχεία που κατέγραψε ο ταχογράφος του φορτηγού τη συγκεκριμένη ώρα.

Εφόσον τα αποτελέσματα των δοκιμών κριθούν ακριβή, τότε το σύστημα DSRC θα εγκατασταθεί μετωπικά των ρευμάτων κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία, ελέγχοντας εκατοντάδες φορτηγά, καθώς και τα οχήματα που υποχρεωτικά φέρουν συσκευή ταχογράφου.

Αναγνωρίζοντας η συσκευή την όποια παράβαση, όπως υπέρβαση ορίου ταχύτητας, υπέρβαση χρόνου οδήγησης, μη λειτουργία ταχογράφου κ.λπ., στέλνει τη φωτό του οχήματος στο πλησιέστερο σταθμό ελέγχου που ακολουθεί και εκεί οι αρχές προβαίνουν στο φυσικό έλεγχο των στοιχείων του ταχογράφου.

«Αντί να σταματάμε τυχαία για δειγματοληπτικούς ελέγχους, θα σταματάμε τα φορτηγά που έχουμε ειδοποιηθεί για παράβαση από τον εξοπλισμό DSRC», ανέφερε ο Ολλανδός αξιωματούχος.

Σχετικές πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR αναφέρουν ότι οι δοκιμές θα συνεχιστούν για όλο το τρέχον έτος, ενδεχομένως και κατά τους πρώτους μήνες του 2022. Στη συνέχεια, θα υποβληθεί λεπτομερής έκθεση από την Ολλανδική Αρχή Ελέγχου των Μεταφορών προς τα συναρμόδια υπουργεία, προκειμένου να προχωρήσουν στη νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέπει τη γενίκευση του μέτρου των εξ αποστάσεως ελέγχων σε όλη τη χώρα. Σε αυτό το χρονοδιάγραμμα συνηγορεί και η εκτίμηση ότι από το 2022 και τα επόμενα χρόνια ο αριθμός των νέων φορτηγών με έξυπνους ταχογράφους θα έχει αυξηθεί σημαντικά, γιατί, βέβαια, η συσκευή DSRC συνεργάζεται μόνο με τους σύγχρονους ευφυείς ταχογράφους (smart tacho).

Τέλος, ανάλογο ενδιαφέρον για τη χρήση συστημάτων DSRC έχει επιδείξει το Βέλγιο, η Γερμανία και η Πολωνία.