Τροχοί & TIR

Η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση με αριθμούς
Παρασκευή 30/05/2025 - 16:42
Κοινοποίηση στα Social Media
.

«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς ευρωπαϊκή υποχρέωση. Είναι μονόδρομος για καθαρότερες, ασφαλέστερες και προσβάσιμες πόλεις», επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας και μιλώντας για τη δυναμική πορεία της Ελλάδας στην πράσινη κινητικότητα, παρέθεσε τα στοιχεία που αποτυπώνουν την πρόοδο και τα αποτελέσματα της στρατηγικής που ακολουθείται στη χώρα μας για την ηλεκτροκίνηση. 

Η τοποθέτηση του κ. Δήμα έγινε μέσω μαγνητοσκοπημένου μηνύματος που προβλήθηκε στο πρώτο συνέδριο Ηλεκτροκίνησης Mobility Next 2025 που υλοποιείται στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ» στη Θεσσαλονίκη.

Η ηλεκτροκίνηση με αριθμούς

Μιλώντας για την ενίσχυση της ιδιωτικής και εταιρικής ηλεκτροκίνησης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι μέσα σε μόλις τρία χρόνια, μέσω των προγραμμάτων «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», έχουν χορηγηθεί επιδοτήσεις άνω των 83 εκατ. ευρώ για την αγορά περίπου 24.000 ηλεκτρικών οχημάτων. 

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ταχύτατη ανάπτυξη υποδομών φόρτισης, καθώς όπως γνωστοποίησε τα δημόσια σημεία φόρτισης δεκαπλασιάστηκαν, από 73 το 2019 σε 7.639 το 2024 «με το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού» να παίζει καταλυτικό ρόλο, χρηματοδοτώντας σημεία φόρτισης σε δήμους, αυτοκινητοδρόμους, αεροδρόμια και λιμάνια», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.

.

Επιπλέον, ο ίδιος τόνισε ότι στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν ήδη 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ 100 επιπλέον εννιάμετρα ηλεκτρικά οχήματα έχουν προστεθεί στην πρωτεύουσα. Υπενθύμισε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη διαγωνισμοί για 175 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, με 125 να προορίζονται για την Αθήνα και 50 για τη Θεσσαλονίκη, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Η ηλεκτροκίνηση στη Θεσσαλονίκη 

Την πεποίθηση ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί πράγματι να εξελιχθεί σε κόμβο ηλεκτροκίνησης εξέφρασε ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, Κώστας Γιουτίκας, μιλώντας σήμερα στο συνέδριο.

Αναφέρθηκε στη νέα προγραμματική περίοδο, 2021-2027 λέγοντας ότι στους δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορήσουν δεκάδες νέα ηλεκτρικά οχήματα, ως μέρος των στόλων των δήμων και της Περιφέρειας, ενώ στις νέες προμήθειες ηλεκτροκίνητων θα συμπεριληφθούν και τέσσερις περιαστικοί δήμοι, που είχαν μείνει αρχικά «απ' έξω».

«Στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο, μέσα από το πρόγραμμα "Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη", χρηματοδοτήσαμε την αγορά 50 ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά και σταθμών φόρτισης, 14 από τα οποία εντάχθηκαν στον στόλο της Περιφέρειας και τα υπόλοιπα παραδόθηκαν σε δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος (...). Στη νέα προγραμματική περίοδο, 2021-2027, υπάρχει γενναία χρηματοδότηση, ύψους 36,5 εκατ. ευρώ και πάλι από το πρόγραμμα "Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη", για στόλους καθαριότητας, απορριμματοφόρα, ηλεκτρικά σάρωθρα και φορτηγά και σταθμούς φόρτισης. Συνολικά θα προμηθευτούμε 74 ηλεκτρικά οχήματα, που θα παραδώσουμε στους δήμους» γνωστοποίησε ο κ. Γιουτίκας.

Υπενθύμισε πως, σε συνεργασία με τον ΦΟΣΔΑ, παραδόθηκαν ήδη 11 μεγάλα ηλεκτρικά σάρωθρα τεσσάρων τόνων και 15 φορτηγά δύο τόνων με ανατροπή, στους δήμους Αμπελοκήπων- Μενεμένης, Νεάπολης- Συκεών, Θεσσαλονίκης, Κορδελιού- Ευόσμου, Πυλαίας- Χορτιάτη και Καλαμαριάς.

«Στις επόμενες δύο φάσεις, μια το καλοκαίρι μια το φθινόπωρο, θα παραλάβουμε άλλα 24 ηλεκτρικά απορριμματοφόρα οκτώ τόνων, 11 μεγάλα ηλεκτρικά απορριμματοφόρα των 19 τόνων και 13 ηλεκτρικά σάρωθρα πολλαπλών χρήσεων», συμπλήρωσε ο κ. Γιουτίκας. 

PreviousNext