Για την υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως ενημέρωσε τη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η υπογειοποίηση της σήραγγας της Ηλιουπόλεως είναι ένα από τα απολύτως αναγκαία έργα, προκειμένου να μη γίνει η Αθήνα απροσπέλαστη πόλη στο μέλλον. Σημείωσε ότι η αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της λεωφόρου Βουλιαγμένης θα εξασφαλίζει πρόσβαση στο Ελληνικό και θα λειτουργήσει και ως εναλλακτική επιλογή για τους πολίτες που κινούνται από τη βόρεια Αττική προς τα νότια προάστια, με πλήρη παράκαμψη του κέντρου.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το φυσικό αντικείμενο των μελετών που απαιτούνται για την ωρίμανση του έργου περιλαμβάνει:

-·Την κατασκευή αστικής σήραγγας μήκους 3 χιλιομέτρων που συνδέει την Περιμετρική Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

- Την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της Περιμετρικής Υμηττού από τον κόμβο της Κατεχάκη μέχρι την είσοδο της σήραγγας.

- Και την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, μίας λεωφόρου που είναι ήδη κορεσμένη.

Στη συνέχεια, ο κ. Καραμανλής αποκάλυψε λοιπόν ορισμένες σκέψεις για να τρέξουν οι διαδικασίες με ακόμη πιο μεγάλη ταχύτητα.

«Εάν το κάνουμε με τη διαδικασία που υπάρχει στο Ελληνικό Δημόσιο, θα κάνουμε τρία χρόνια και παραπάνω για να ωριμάσει», επισήμανε και δήλωσε ότι: «Σκεφτόμαστε πολλές φορές και εκτός πλαισίου. Έχουμε έρθει σε επαφή με τον επενδυτή, με τη Lamda Development, και έχουμε ζητήσει να εξετάσουν πολύ σοβαρά να αναλάβουν αυτοί το κόστος της μελέτης».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη η σχετική διαπραγμάτευση και δήλωσε ότι θα ενημερώσει το Κοινοβούλιο όταν θα έχει νέα.

Σχολίασε, άλλωστε, πως ούτε το Δημόσιο ούτε ο ιδιώτης επενδυτής είχαν προβλέψει ότι κάνοντας μία τέτοιου μεγέθους ανάπλαση θα δημιουργούνταν κυκλοφοριακός φόρτος στην περιοχή και θα έπρεπε να προβλεφθεί η πρόσβαση και οδικώς και με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το έργο της υπογειοποίησης της σήραγγας της Ηλιουπόλεως είναι ένα τεχνικά πολύ δύσκολο έργο, το οποίο όμως έχει μπει σε τροχιά υλοποίησης.