Τροχοί & TIR

Κυβερνοεπιθέσεις στα λιμάνια επιφέρουν πλήγματα στη διακίνηση των εμπορευμάτων

«Οι λιμένες αποτελούν ζωτικό κρίκο της θαλάσσιας αλυσίδας εφοδιασμού στο παγκόσμιο εμπόριο. Διαχειρίζονται καθημερινά τεράστιο όγκο εμπορευμάτων, γι΄ αυτό και αποτελούν συχνά στόχο κυβερνοεπιθέσεων,
Δευτέρα 04/12/2023 - 14:50
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Λιμάνι Ελευσίνας
φωτό: Λιμάνι Ελευσίνας

«Οι λιμένες αποτελούν ζωτικό κρίκο της θαλάσσιας αλυσίδας εφοδιασμού στο παγκόσμιο εμπόριο. Διαχειρίζονται καθημερινά τεράστιο όγκο εμπορευμάτων, γι΄ αυτό και αποτελούν συχνά στόχο κυβερνοεπιθέσεων, που προκαλούν πλήγματα στην ομαλή λειτουργία της ναυτιλιακής βιομηχανίας διεθνώς. Το ηλεκτρονικό έγκλημα δεν απειλεί μόνο την ακεραιότητα των δεδομένων, έχει και σοβαρές επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα με τεράστιες οικονομικές συνέπειες».

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν από τον πρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ και Αντιπρόεδρο της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (Ε.ΛΙΜ.Ε.), Απόστολο Καμαρινάκη, κατά την ομιλία του στο Ναυτιλιακό Φόρουμ, με θέμα “THE NEW MARITIME CHALLENGES”.

Ο κ. Καμαρινάκης τόνισε τη σημασία της προστασίας και ασφάλειας του ψηφιακού περιβάλλοντος στους λιμένες, σημειώνοντας ότι το θέμα παραμένει επίκαιρο, μετά τις κυβερνοεπιθέσεις που έχουν δεχτεί μεγάλα λιμάνια, όπως της Αμβέρσας, της Λισαβόνας, του Ρότερνταμ, του Λος Άντζελες, του Καναδά, της Νοτίου Αφρικής και πρόσφατα της Αυστραλίας, όπου προκλήθηκαν σοβαρές αρρυθμίες στα συστήματα logistics με τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις.

Στη συνέχεια της ομιλίας του ο κ. Καμαρινάκης σημείωσε: 

«Για όλους τους λιμένες στην Ευρώπη αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα η ανάπτυξη μιας ευρωπαϊκής πολιτικής σε θέματα κυβερνοασφάλειας, που θα προστατεύει την επιχειρηματική συνέχεια και θα μετριάζει τους κινδύνους των κυβερνοεπιθέσεων, χωρίς να περιορίζει τους ραγδαίους ρυθμούς της ψηφιακής καινοτομίας. Σύμφωνα με την ESPO, θα πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην προστασία ολόκληρης της αλυσίδας μεταφορών και logistics, εφόσον όλοι οι εμπλεκόμενοι τομείς (λιμένες, εταιρείες, πλοία, συνεργάτες, κ.α.) συνδέονται μεταξύ τους διαδικτυακά. Σε περίπτωση που, έστω ένας τομέας τεθεί σε ψηφιακό κίνδυνο, τότε απειλούνται και οι υπόλοιποι, με αποτέλεσμα να προκαλείται σημαντική δυσλειτουργία σε ολόκληρο τον μηχανισμό διακίνησης αγαθών».

PreviousNext