Σε λειτουργία τέθηκαν από τις αρχές του Οκτώβρη 41 κάμερες σε 17 δήμους, μεταξύ των οποίων και ο Ασπρόπυργος.
Το δίκτυο αυτό αποτελεί το πρώτο στάδιο ενός ευρύτερου προγράμματος που, έως το 2026, προβλέπει την εγκατάσταση περισσότερων από 500 καμερών σε βασικές οδικές αρτηρίες και επικίνδυνα σημεία του λεκανοπεδίου.
Στόχος είναι να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια και να αλλάξει ριζικά ο τρόπος με τον οποίο η Τροχαία ελέγχει τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Στον Ασπρόπυργο και σε άλλες περιοχές της Δυτικής Αττικής, οι νέες κάμερες λειτουργούν στα εξής σημεία:
– Λ. ΝΑΤΟ & Λ. Μεγαρίδος Σε όλα τα ρεύματα
– Λ. ΝΑΤΟ & οδός Γκορυτσάς Σε όλα τα ρεύματα
– Λ. ΝΑΤΟ & οδός Τραπεζούντος Σε όλα τα ρεύματα
– ΠΕΟ Αθηνών – Κορίνθου & Μίνωα / Πάχης Σε όλα τα ρεύματα
– Λ. Κηφισού & οδός Κωνσταντινουπόλεως (Περιστέρι) Προς Αθήνα & στον παράδρομο
– Ακτή Κονδύλη & Αιγάλεω Σε όλα τα ρεύματα
– Λ. Σχιστού – Σκαραμαγκά & Γρ. Λαμπράκη (Δραπετσώνα)
– Πειραιώς & Χαμοστέρνας (Μοσχάτο) Σε όλα τα ρεύματα
– Π. Ράλλη & Αγ. Άννης (Ταύρος) Σε όλα τα ρεύματα
– Γρ. Λαμπράκη & Σολωμού (Κορυδαλλός) Σε όλα τα ρεύματα
– Δημοκρατίας & Γρ. Λαμπράκη (Κερατσίνι) Σε όλα τα ρεύματα
– Α. Παπανδρέου & Λ. Θηβών (Ίλιον) Σε όλα τα ρεύματα
– Λ. Δημοκρατίας & Τριπόλεως (Πέραμα) Προς Κερατσίνι
– Λ. Κατεχάκη & οδός Πίνδου Προς όλες τις κατευθύνσεις
– Λ. Κηφισίας & Πεντέλης (Μαρούσι) Σε όλα τα ρεύματα
– Λ. Παπαναστασίου & Σοφοκλή Βενιζέλου (Άγ. Δημήτριος) Προς Βουλιαγμένης
– Λ. Θησέως & Καλυψούς (Καλλιθέα) Σε όλα τα ρεύματα
– Λ. Θησέως & Συνταγματάρχη Δαβάκη (Καλλιθέα) Σε όλα τα ρεύματα
– Χαροκόπου & Δοϊράνης (Καλλιθέα) Σε όλα τα ρεύματα
– Θησέως / Ποσειδώνος (Καλλιθέα) 2 ρεύματα: προς Φάληρο & προς Εθνάρχου Μακαρίου
– Πειραιώς & Χρ. Σμύρνης Σε όλα τα ρεύματα
– Λ. Παπαναστασίου & Αλεξανδρείας (Άγ. Δημήτριος) Προς Π. Φάληρο
Πώς λειτουργεί το σύστημα
Οι κάμερες λειτουργούν σε 24ωρη βάση, καταγράφοντας φωτογραφίες και βίντεο από την κυκλοφορία. Το υλικό αποστέλλεται ηλεκτρονικά στο Κέντρο Διαχείρισης, όπου επιβεβαιώνεται η παράβαση και δημιουργείται ηλεκτρονικός φάκελος.
Ακολουθεί η έκδοση του προστίμου, το οποίο αποστέλλεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος είτε ταχυδρομικά είτε μέσω της πλατφόρμας gov.gr. Σύντομα, οι ειδοποιήσεις θα μπορούν να φτάνουν και με SMS, ενώ οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να δηλώνουν ηλεκτρονικά τον πραγματικό οδηγό του οχήματος, σε περίπτωση που δεν βρίσκονταν οι ίδιοι στο τιμόνι.
Οι παραβάσεις που καταγράφονται
Το σύστημα αναγνωρίζει και καταγράφει αυτόματα τις ακόλουθες παραβάσεις:
- Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
- Υπέρβαση ορίου ταχύτητας
- Χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
- Μη χρήση ζώνης ασφαλείας
- Μη χρήση κράνους σε δίκυκλα
Η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και δεν απαιτεί ανθρώπινη παρέμβαση κατά τη στιγμή του ελέγχου.