Τροχοί & TIR

Λεωφορεία: Εκτός του νέου μεγάλου διαγωνισμού ντίζελ και φυσικό αέριο

Ακόμη πιο πράσινος θα είναι ο δεύτερος διαγωνισμός για την προμήθεια των 650 αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε μια πολυπρόσωπη συνάντηση που είχαν οι αντιπρόσωποι των κατασκευαστών λε
από Μανώλης Αγριμανάκης | Παρασκευή 22/12/2023 - 11:30
Κοινοποίηση στα Social Media

Ακόμη πιο πράσινος θα είναι ο δεύτερος διαγωνισμός για την προμήθεια των 650 αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε μια πολυπρόσωπη συνάντηση που είχαν οι αντιπρόσωποι των κατασκευαστών λεωφορείων σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας με τη συμμετοχή κυβερνητικών παραγόντων, των προέδρων ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, στελεχών της Planet -η εταιρεία-σύμβουλος για το συγκεκριμένο έργο- ακούστηκαν οι θέσεις των εταιρειών και διάφορες προτάσεις.

Σκοπός η κατάρτιση του βασικού πλαισίου του διαγωνισμού που αφορά στον αριθμό των λεωφορείων, την επιβατική τους δυνατότητα (midi, 12μετρα και αρθρωτά) και, κυρίως, το είδος της κίνησής τους.

Πληροφορίες του ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR αναφέρουν ότι ο δεύτερος αυτός διαγωνισμός θα αποτελείται από 4 τμήματα.

Ως προς τη μεταφορική ικανότητα τω λεωφορείων, ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει μεσαία λεωφορεία μέχρι 10 μέτρα, 12μετρα λεωφορεία και αρθρωτά.

Ως προς την κίνησή τους, το πετρέλαιο έχει αποκλειστεί, το ίδιο και το φυσικό αέριο.

Ουσιαστικά, η προμήθεια θα αφορά σε ηλεκτρικά λεωφορεία μόνο με μπαταρία και με δυνατότητα φόρτισης μέσω παντογράφου, καθώς και για λεωφορεία υδρογόνου, χωρίς να έχει προς το παρόν φανεί αν τα λεωφορεία υδρογόνου θα είναι απευθείας έγχυση σε κινητήρα εσωτερικής καύσης ή αν θα είναι με fuel cells για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος.

Ενδιαφέρον, επίσης, υπήρξε και για την προμήθεια τρόλεϊ.

Σε κάθε περίπτωση, ο δεύτερος διαγωνισμός αναμένεται να ανοίξει ένα κεφάλαιο στις αστικές συγκοινωνίες της χώρας μας, θα λέγαμε ορόσημο, αφού μετά από πολλές δεκαετίες εγκαταλείπεται το ντίζελ.

PreviousNext