Με βυτιοφόρα φορτηγά αυτοκίνητα θα γίνεται η μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG από τη Ρεβυθούσα σε 35 πόλεις της χώρας στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου, στη βάση του οποίου βρίσκεται η κατασκευή σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων οχημάτων στον τερματικό σταθμό του LNG στη Ρεβυθούσα.

Εκεί καθημερινά θα φορτώνουν δεκάδες βυτιοφόρα φορτηγά, τα οποία θα μεταφέρουν το υγροποιημένο φυσικό αέριο σε ένα διευρυμένο δίκτυο σταθμών, από τους οποίους θα γίνεται η διανομή προς τους πελάτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του pelop.gr, η αρχή θα γίνει από την Πάτρα, η οποία έχει 167.000 κατοίκους και δεν είναι συνδεδεμένη με το δίκτυο φυσικού αερίου. Εκτιμάται ότι η χρήση του LNG θα μειώσει το ενεργειακό κόστος για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά κατά 35%.

Πρόκειται, όπως αναφέρει το pelop.gr για μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η ΔΕΔΑ, καθώς πρόκειται για ένα πρωτοποριακό και σύνθετο εγχείρημα, αφού πέραν του σωστού σχεδιασμού των δικτύων διανομής, απαιτείται απόλυτη ακρίβεια σε όλα τα στάδια εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος τροφοδοσίας, υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας και ασφάλειας.

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει προηγούμενη εμπειρία, ενώ και στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις τροφοδοσίας δικτύων διανομής πόλεων με οδική μεταφορά του LNG. Η πιο πρόσφατη είναι η περίπτωση της τροφοδοσίας της Σαρδηνίας στην Ιταλία. Για να διασφαλιστεί υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας και ασφάλειας του έργου η ΔΕΔΑ θα συνεργαστεί τόσο με τον ΔΕΣΦΑ, που διαθέτει υψηλή τεχνογνωσία σε θέματα LNG, όσο και με την ιταλική εταιρεία Technoimpianti, η οποία διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε αυτόν τον τομέα. Η ιταλική εταιρεία θα μελετήσει, θα σχεδιάσει και θα υλοποιήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το έργο της τροφοδοσίας των δικτύων διανομής με οδική μεταφορά του LNG.