Για μεθόδευση στην προκήρυξη του διαγωνισμού ανάθεσης αστικής και υπεραστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, την οποία επιμελήθηκε ο ΟΣΕΘ και με σκοπό την προσέλκυση αλλοδαπών οδηγών, θέτοντας σε εργασιακή αβεβαιότητα τους 450 οδηγούς της επιχείρησης ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Σε ανακοίνωσή του, το Σωματείο εργαζόμενων στην επιχείρηση ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. αναφέρει μεταξύ άλλων:
Ενώ στο αρχικό σχέδιο της προκήρυξης υπήρχε πρόβλεψη και πρόνοια για το υπάρχον προσωπικό που εκτελεί τα ως άνω δρομολόγια (με εργοδότη σήμερα την ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.), μετά τη διαβούλευση, αποφασίσατε να τροποποιήσετε το σχετικό άρθρο, χωρίς να αναλογιστείτε τους 450 και πλέον οδηγούς ορισμένου χρόνου και τις οικογένειές τους, ήτοι αποφασίσατε ότι πρέπει να αλλάξει στο άρθρο 1, παράγραφος 1.11 όπως μπορείτε να το δείτε στα Αποτελέσματα-Διαβούλευσης-ΟΣΕΘ-2024DIAB28214.
Σύμφωνα με το Σωματείο, η κρίσιμη παράγραφος 1.1. για την προστασία του προσωπικού αναφέρει:
Ο Ανάδοχος της προκηρυσσόμενης σύμβασης υποχρεούνται στην απασχόληση του προσωπικού του προκατόχου του που παρείχε τις δημόσιες επιβατικές μεταφορές (ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ Σερρών και ΚΤΕΛ Χαλκιδικής), τηρώντας κατ’ ελάχιστον τις υπάρχουσες συλλογικές συμβάσεις τους, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις της Κοινοτικής Οδηγίας 2001/23/ΕΚ. Η υποχρέωση αυτή θα ισχύει για το προβλεπόμενο διάστημα που καθορίζεται από το Ενωσιακό και το Εθνικό δίκαιο.
Μετά τη διαβούλευση, το ίδιο άρθρο πήρε την παρακάτω μορφή:
Ο Ανάδοχος της προκηρυσσόμενης σύμβασης υποχρεούνται να απασχολήσει προσωπικό που θα γνωρίζει και θα μπορεί να ομιλεί και γενικότερα να επικοινωνεί με το επιβατικό κοινό στην Ελληνική γλώσσα. Η απαίτηση αυτή ισχύει για όλους τους οδηγούς καθώς και για το προσωπικό που έρχεται σε επαφή με το κοινό. Επιπρόσθετα ο Ανάδοχος θα πρέπει να προβεί σε εκπαίδευση του προσωπικού του κατά περίπτωση ώστε να ικανοποιούνται οι εκάστοτε απαιτήσεις σε θέματα ασφαλείας, αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών και άλλων γεγονότων. Οι οριστικές απαιτήσεις αναφορικά με την εκπαίδευση και τις σχετικές διαδικασίες θα καθορισθούν στη Β’ Φάση του Διαγωνισμού.
Για το Σωματείο, το παραπάνω άρθρο σημαίνει ότι «ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, προανήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας κινητικότητας για τη μετανάστευση, η οποία όπως είπε, «θα επιτρέψει σε περισσότερους Ινδούς εργαζομένους να έρθουν στην Ελλάδα με οργανωμένο τρόπο». Αντίστοιχες συμφωνίες θα υπογραφούν και με άλλες πέντε χώρες, την Αρμενία, τη Γεωργία, τη Μολδαβία, τις Φιλιππίνες και το Βιετνάμ από την Ασία, με τελικό στόχο την προσέλκυση περίπου 40.000 εργαζομένων να καλύψουν πάγιες ανάγκες της χώρας σε εργατικό δυναμικό στους τομείς της γεωργίας, του τουρισμού και των κατασκευών κ.λπ., όπου εντοπίζεται έλλειψη εργατικών χεριών».
Καταλήγοντας, το Σωματείο αναφέρει:
«Για όλους τους παραπάνω λόγους απαιτούμε και είναι και καθήκον σας άμεσα να προβλέψετε με Υπουργική Απόφαση μια ασφαλιστική δικλίδα για τους υπάρχοντες οδηγούς που εδώ και 5 χρόνια εκτελούμε το έργο με συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Έτσι ώστε αν το έργο το αναλάβει κάποιος καινούργιος ανάδοχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό, η ακόμα και η υπάρχουσα κοινοπραξία εμείς οι εργαζόμενοι να συνεχίσουμε να δουλεύουμε χωρίς να χαθεί καμία θέση εργασίας».