Τροχοί & TIR

Νέο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων από τον Όμιλο Grimaldi

Με την πιστοποίηση “Ammonia Ready” μπορεί να μετατραπεί στο μέλλον ώστε να χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Πέμπτη 11/09/2025 - 14:26
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Grimaldi Group
φωτό: Grimaldi Group

Ο Όμιλος Grimaldi παρέλαβε το Grande Auckland, το δεύτερο από τα επτά πλοία τύπου PCTC (Pure Car & Truck Carrier) που έχει παραγγείλει από τις εταιρείες Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited (SWS) και China Shipbuilding Trading Company Limited (CSTC) – δύο εταιρείες που ανήκουν στον κινεζικό ναυπηγικό κολοσσό China State Shipbuilding Corporation Limited (CSSC).

Με μήκος 200 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και ολική χωρητικότητα περίπου 77.500 τόνους, το Grande Auckland έχει σχεδιαστεί για τη μεταφορά οχημάτων — αυτοκινήτων, SUV, van, είτε ηλεκτρικών είτε με συμβατικά καύσιμα — καθώς και άλλα τροχοφόρα μηχανήματα. Το πλοίο προσφέρει φορτωτική ικανότητα 9.241 CEU (Car Equivalent Unit) και διαθέτει τέσσερα καταστρώματα κατάλληλα για τη μεταφορά μεγάλων φορτίων, περιλαμβανομένων βαρέων φορτίων έως 250 τόνων και μέγιστου ύψους 6,5 μέτρων.

Ο καινοτόμος ηλεκτρονικός κινητήρας MAN B&W 7S60 ME-C10.6-HPSCR TIER II–TIER III εξασφαλίζει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά ειδικής κατανάλωσης καυσίμου στην κατηγορία του και συμμορφώνεται με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς για τις εκπομπές CO₂, NOx και SOx.

Ιδιαίτερα χάρη στις βελτιστοποιημένες διαστάσεις του, που μεγιστοποιούν τη φορτωτική ικανότητα, τον αποδεδειγμένα αποτελεσματικό σχεδιασμό του, τις τεχνολογικές καινοτομίες και τα συστήματα επόμενης γενιάς, το Grande Auckland μειώνει σημαντικά τον δείκτη εκπομπών CO₂ ανά μεταφερόμενο φορτίο — έως και 50% σε σύγκριση με πλοία προηγούμενης γενιάς τύπου PCTC.

Επιπλέον, το πλοίο έχει λάβει την πιστοποίηση “Ammonia Ready” από τον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA, γεγονός που επιβεβαιώνει πως μπορεί να μετατραπεί στο μέλλον ώστε να χρησιμοποιεί αμμωνία ως καύσιμο μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Επίσης, έχει σχεδιαστεί ώστε να υποστηρίζει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά (cold ironing) όταν είναι δεμένο στο λιμάνι — μια πράσινη εναλλακτική αντί της χρήσης συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, όπου υπάρχει η κατάλληλη υποδομή.

Ο Όμιλος Grimaldi έχει παραγγείλει ακόμη 14 πλοία τύπου PCTC “Ammonia Ready”, που θα παραδοθούν την περίοδο 2025–2027, ενισχύοντας περαιτέρω τις θαλάσσιες συνδέσεις με την ασιατική αγορά.

PreviousNext