Τροχοί & TIR

Το νέο Ranger Plug-In Hybrid με την εκπληκτική ροπή των 697 Nm

Διατηρεί τις ίδιες ικανότητες ρυμούλκησης και μεταφοράς φορτίου, αλλά και τις off-road δυνατότητες.
Πέμπτη 10/07/2025 - 14:22
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Το νέο Ford Ranger Plug-in Hybrid προσφέρει όλες τις δυνατότητες του δημοφιλέστερου σε πωλήσεις στην Ευρώπη pick-up μοντέλου, οι οποίες για πρώτη φορά ενισχύονται από ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης που μπορεί να αξιοποιήσει την ηλεκτρική ισχύ τόσο στην εργασία κάθε επαγγελματία όσο και σε δραστηριότητες αναψυχής.

Η προηγμένη υβριδική τεχνολογία του Ranger PHEV, που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 50 km χωρίς εκπομπές ρύπων, καθώς και μειωμένο κόστος ιδιοκτησίας. Παράλληλα, διατηρεί τις ίδιες ικανότητες ρυμούλκησης και μεταφοράς φορτίου, αλλά και τις off-road δυνατότητες που απολαμβάνουν οι Ευρωπαίοι επαγγελματίες οδηγοί από το ευέλικτο pick-up μοντέλο της Ford, το οποίο τους υποστηρίζει για πάνω από δυόμιση δεκαετίες.

.

Διαθέσιμο στην αποκλειστική έκδοση λανσαρίσματος με την ονομασία Stormtrak, αλλά και την εντυπωσιακή Wildtrak, το νέο Ranger PHEV εισάγει για πρώτη φορά στη γκάμα του δημοφιλούς μοντέλου το Pro Power Onboard - παρέχοντας έτσι απευθείας μέσω της ενσωματωμένης μπαταρίας ισχύ έως και 6,9 kW για την τροφοδοσία εργαλείων και επαγγελματικού ή σπορ εξοπλισμού.

Η plug-in υβριδική τεχνολογία τώρα και στα pick-up 

Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Ford Ranger PHEV συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα EcoBoost χωρητικότητας 2,3 λίτρων της Ford και το 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας με έναν ηλεκτροκινητήρα 75 kW και μια μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 11,8 kWh. Αυτή μπορεί να φορτιστεί από εξωτερική παροχή, καθώς και από τον βενζινοκινητήρα ή ανακτώντας ενέργεια κατά το ρολάρισμα του οχήματος.

Η μπαταρία του νέου plug-in υβριδικού pick-up της Ford φορτίζεται σε λιγότερο από τέσσερις ώρες χρησιμοποιώντας μονοφασικό φορτιστή 16 amp. Με μία πλήρη φόρτισή της, το Ranger PHEV μπορεί να διανύσει αμιγώς ηλεκτρικά έως και 50 km – περισσότερα από όσα διανύει καθημερινά το 52% των πελατών του Ranger, σύμφωνα με έρευνα της Ford.

.

Στις αγορές στις οποίες είναι διαθέσιμο, το Ford Pro Home Charging δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να προγραμματίζουν τη φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας επωφελούμενοι τυχόν φθηνότερων χρεώσεων κατά τη διάρκειά της, μειώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο το κόστος ιδιοκτησίας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ford, οι εταιρικοί πελάτες θα μπορούν επίσης να απολαμβάνουν πολλές ακόμα σημαντικές εξοικονομήσεις. Για παράδειγμα, ένας πελάτης στη Γερμανία θα μπορεί να εξοικονομεί έως και €850 σε ετήσια βάση σε σύγκριση με εκείνον ενός πετρελαιοκίνητου Ranger 3.0L V6 εφόσον διανύει καθημερινά 80 km και φορτίζει τη μπαταρία του Ranger PHEV αξιοποιώντας τα επαγγελματικά τιμολόγια ρεύματος.

Εν κινήσει, οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν πότε και πώς θα χρησιμοποιούν την ενέργεια της μπαταρίας αξιοποιώντας καταλλήλως τα προγράμματα Auto EV, EV Now, EV Later και EV Charge. 

Το νέο Modular Hybrid Transmission ενσωματώνει έξυπνα τον ηλεκτροκινητήρα στο κέλυφος του 10-τάχυτου κιβωτίου. Ένας μηχανισμός συμπλέκτη που ελέγχεται ηλεκτρονικά εμπλέκει και αποσυνδέει τον ηλεκτροκινητήρα και τον βενζινοκινητήρα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, βελτιστοποιώντας την αποδοτικότητα ενέργειας και καυσίμου αλλά και την παροχή ροπής για τη μεταφορά φορτίων και την οδήγηση σε συνθήκες εκτός δρόμου. 

.

Η νέα αυτή διάταξη μεγιστοποιεί επίσης τόσο τη συνολική αίσθηση κατά την οδήγηση, όσο και την άνεση. Εκτός από την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ βενζινοκινητήρα, υβριδικής κίνησης και αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας, επιτρέπει επίσης στον διζωνικό κλιματισμό του αυτοκινήτου (στάνταρ εξοπλισμός) να συνεχίζει να λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια όταν το σύστημα auto-start-stop απενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα – είτε στα φανάρια είτε σε κυκλοφορία στην πόλη με συνεχή «σταμάτα-ξεκίνα». Επίσης, η τεχνολογία Active Noise Control – παρόμοια με αυτή που υιοθετείται στα ακουστικά υψηλής πιστότητας – ενισχύει περαιτέρω τη συνολική αίσθηση ποιότητας, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα ισχύος.

Εκπληκτική ροπή

Η μέγιστη ροπή, που ανέρχεται σε έως 697 Nm και προκύπτει από τον συνδυασμό λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα και του βενζινοκινητήρα EcoBoost, είναι η υψηλότερη που έχει επιτευχθεί ποτέ σε Ranger παραγωγής, ενώ η μέγιστη ισχύς των 281 PS είναι μεγαλύτερη από αυτή του πετρελαιοκίνητου Ranger 3.0L V6. 

Η υψηλή παροχή ροπής ήδη από χαμηλές ταχύτητες, σε συνδυασμό με το πρόσθετο φρένο κινητήρα από το σύστημα αναγεννητικής πέδησης του νέου Ranger PHEV υποστηρίζουν τόσο την αβίαστη επιτάχυνση όσο και τον βελτιωμένο έλεγχο στις κατωφέρειες κατά τη μεταφορά φορτίων που φτάνει έως και τον 1 τόνο ή κατά τη ρυμούλκηση που ανέρχεται σε έως και 3.500 κιλά – απαιτήσεις που αφορούν το 55% των πελατών του Ranger, σύμφωνα με έρευνα της Ford. Η σχεδόν άμεση παροχή ηλεκτρικής ροπής, σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο φρένο κινητήρα, συμβάλλουν επίσης στη βελτιστοποίηση των εκτός δρόμου δυνατοτήτων του μοντέλου, διευκολύνοντας .έτσι την κίνηση σε απαιτητικές συνθήκες, όπως βραχώδη εδάφη και επιφάνειες με απότομες κλίσεις.

.

Το σύστημα τετρακίνησης e-4WD του Ranger PHEV μπορεί να στέλνει αυτόματα ροπή μέσω του κινητήρα βενζίνης, του ηλεκτροκινητήρα ή της συνδυασμένης λειτουργίας τους και στους τέσσερις τροχούς για την αντιμετώπιση δύσκολων εδαφών ή την προσαρμογή σε συγκεκριμένα σενάρια οδήγησης – με την υποστήριξη ενός κιβωτίου μεταφοράς με κοντές/μακριές σχέσεις και ενός μπλοκέ διαφορικού στον πίσω άξονα. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των λειτουργιών Normal, Eco, Sport, Slippery, Tow/Haul, Mud/Ruts και Sand, με το Ranger PHEV να προσαρμόσει καταλλήλως την κατανομή ροπής στους τροχούς ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Το πλαίσιο του plug-in υβριδικού pick-up έχει επανασχεδιαστεί προκειμένου να είναι εφικτή η φιλοξενία της μπαταρίας. Αυτή η αλλαγή βελτιστοποιεί ταυτόχρονα τόσο τη λειτουργικότητα του χώρου φόρτωσης όσο και τις επιδόσεις κατά την οδήγηση. Λαμβάνοντας υπόψη το μοναδικό πλαίσιο αλλά και την κατανομή βάρους του Ranger PHEV, οι μηχανικοί της Ford αναθεώρησαν επίσης τη ρύθμιση της ανάρτησης σε σύγκριση με τις εκδόσεις με κινητήρα ντίζελ με στόχο την παροχή της βέλτιστης δυνατής άνεσης αλλά και υψηλών επιδόσεων τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.

PreviousNext