Τροχοί & TIR

O Απόστολος Τζιτζικώστας στις εγκαταστάσεις της MAN Truck & Bus

"Αναγκαία η επανεκτίμηση του κανονισμού για τις εκπομπές CO2"
Δευτέρα 07/04/2025 - 16:41
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Τις εγκαταστάσεις της MAN Truck & Bus στο Μόναχο επισκέφθηκε ο Απόστολος Τζιτζικώστας, όπου συνομίλησε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της MAN, Alexander Vlaskamp, και τον Επικεφαλής Τεχνολογίας της εταιρείας, Dr Frederik Zohm, για τα μελλοντικά θέματα του τομέα των μεταφορών.

Ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν ήταν η ηλεκτροκίνηση, η αυτοματοποίηση και η ψηφιοποίηση. Επίσης, συζήτησαν το σχέδιο δράσης της ΕΕ για να παραμείνουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές οχημάτων ανταγωνιστικοί. Ο Alexander Vlaskamp χαρακτήρισε το σχέδιο ως ένα «βήμα στη σωστή κατεύθυνση», ωστόσο κάλεσε σε ταχύτερη ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και σε επαναξιολόγηση της ρύθμισης των εκπομπών CO2.

Σύμφωνα με σχετικά ανακοίνωση του κ. Τζιτζικώστα, «κατά την επίσκεψή μου στη Γερμανία, βρέθηκα στις εγκαταστάσεις της MAN Truck & Bus και είχα συνάντηση με τον CEO της εταιρείας, Alexander Vlaskamp. Τα φορτηγά νέας γενιάς της ΜΑΝ, που είχα την ευκαιρία να δω από κοντά και να οδηγήσω, αποτελούν ένα από τα καλύτερα παραδείγματα καινοτομίας στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία».

.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές CO2 από τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και ταυτόχρονα να ενισχύσει τη βιομηχανία αυτοκινήτων ως σημαντικό οικονομικό παράγοντα. Στις αρχές Μαρτίου, ο Απόστολος Τζιτζικώστας παρουσίασε ένα σχέδιο δράσης που στοχεύει στη διατήρηση της καινοτομίας και ανταγωνιστικότητας των Ευρωπαίων κατασκευαστών οχημάτων. Τα πιο σημαντικά σημεία του σχεδίου δράσης περιλαμβάνουν τη βελτίωση των πλαισίων για βιώσιμη και συνδεδεμένη κινητικότητα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ταχύτερη ανάπτυξη υποδομής φόρτισης για βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε όλη την Ευρώπη.

Η MAN αναλαμβάνει ενεργά αυτή την πρόκληση: «Καλωσορίζουμε το σχέδιο δράσης της ΕΕ και τα μέτρα για την υποστήριξη της βιομηχανίας επαγγελματικών οχημάτων», δήλωσε ο Alexander Vlaskamp. «Ταυτόχρονα, έχουμε ήδη ξεκινήσει τη μεγαλύτερη διαδικασία μετασχηματισμού που έχει υπάρξει ποτέ στην εταιρεία μας».

Αναγκαία η επανεκτίμηση του κανονισμού για τις εκπομπές CO2

Ο Alexander Vlaskamp περιέγραψε τον τρέχοντα κανονισμό για τις εκπομπές CO2 ως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της βιομηχανίας των επαγγελματικών οχημάτων. «Θέτει εξαιρετικά φιλόδοξους στόχους και απειλεί τους κατασκευαστές οχημάτων με δυσανάλογες ποινές εάν δεν τους πετύχουν – ποινές που είναι 25 φορές υψηλότερες σε σχέση με τον τομέα των επιβατικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της MAN, κ. Vlaskamp. «Αυτές οι ποινές θα θέσουν σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, θα εμποδίσουν τις επενδύσεις καινοτομίας που είναι απολύτως απαραίτητες και, κατά συνέπεια, θα κοστίσουν πολλές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη. Είμαστε σαφώς δεσμευμένοι στον στόχο της μείωσης των εκπομπών, ωστόσο, χρειαζόμαστε μια επανεκτίμηση της ρύθμισης CO2 το συντομότερο δυνατόν. Η νομοθεσία πρέπει να αναγνωρίσει ότι δεν είναι πλέον στα χέρια μας ως κατασκευαστές το αν θα πετύχουμε ή όχι τους κλιματικούς στόχους. Έχουμε κάνει τη δουλειά μας, αλλά ενδέχεται να τιμωρηθούμε παρ' όλα αυτά».

Ο Vlaskamp επεσήμανε ότι «μέχρι το 2030, θα χρειαστούμε περίπου 50.000 σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων 30.000 με ικανότητα φόρτισης μεγαβάτ. Επιπλέον, θα χρειαστούν άλλοι 300.000 σταθμοί φόρτισης σε αποθήκες», δήλωσε. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόνο 1.200 σταθμοί φόρτισης διαθέσιμοι για επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη. Επομένως, η MAN πιστεύει ότι είναι απολύτως αναγκαίο να υλοποιηθεί γρήγορα η απαιτούμενη επιτάχυνση της επέκτασης του δικτύου.

Η MAN πρωτοπόρος στην επέκταση του δικτύου

Ταυτόχρονα, η MAN, ως μέλος του Ομίλου TRATON, συμμετέχει ήδη στη συγχώνευση Milence, μαζί με τις Volvo Group και Daimler Truck, η οποία θα εγκαταστήσει τουλάχιστον 1.700 σταθμούς φόρτισης υψηλών επιδόσεων και μεγαβάτ για επαγγελματικά οχήματα σε όλη την Ευρώπη μέχρι το 2027. Και σε συνεργασία με τον προμηθευτή ενέργειας E.ON, η MAN κατασκευάζει το μεγαλύτερο δίκτυο σταθμών φόρτισης φορτηγών στην Ευρώπη, με περίπου 170 τοποθεσίες και περίπου 400 σημεία φόρτισης για δημόσια χρήση.

Αυτοματοποιημένη μεταφορά "hub-to-hub" από το 2030

Ο όγκος των εμπορευμάτων και, ειδικότερα, οι μεταφορές μεταξύ των κόμβων logistics - όπως οι αποθήκες μεγάλων ηλεκτρονικών καταστημάτων - αυξάνονται συνεχώς. Η χρήση αυτόνομων φορτηγών σε αυτήν την κατηγορία μεταφορών, που ονομάζεται "hub-to-hub", είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για αυτό. Τα φορτηγά κινούνται πάντα, είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικά και μπορούν να συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια. Η MAN, λοιπόν, προωθεί εντατικά την ανάπτυξη της χρήσης αυτόνομων φορτηγών σε κόμβους logistics. ΗMAN ήταν ο πρώτος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων που έλαβε άδεια δοκιμών Επιπέδου 4 σύμφωνα με τον νόμο για την αυτόνομη οδήγηση στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους.

PreviousNext