Η πρώτη ημέρα της εφαρμογής του μέτρου για την επιβίβαση από τη μπροστινή πόρτα στα λεωφορεία αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας, κύλισε ομαλά σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου από τους οδηγούς των λεωφορείων στις γραμμές.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ Γιάννης Τόσκας πραγματοποίησε αυτοψία σε πρωινά δρομολόγια των λεωφορειακών γραμμών της νοτιοανατολικής Θεσσαλονίκης 59, 60 και 61 όπου διαπίστωσε την ομαλή επιβίβαση των επιβατών χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις.
«Η πρώτη εντύπωση της εφαρμογής του μέτρου είναι θετική. Στην αυτοψία μας διαπιστώσαμε ότι οι επιβάτες ανεβαίνουν στα λεωφορεία χωρίς καθυστέρηση επιδεικνύοντας εισιτήρια ή κάρτες ή εκδίδοντας απευθείας από τα μηχανήματα. Η συμβολή των οδηγών και των ελεγκτών στην επίσπευση της επιβίβασης είναι καθοριστική και τους ευχαριστούμε!», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας υπογραμμίζοντας ότι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου θα παρακολουθεί καθημερινά την πορεία του μέτρου προκειμένου σε εύλογο χρόνο να εξάγει συμπεράσματα τα οποία θα αξιολογήσει κοινοποιώντας τα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με απόφαση του ΟΣΕΘ, η επιβίβαση/ αποβίβαση των ατόμων με αναπηρικά αμαξίδια θα πραγματοποιείται από τη θύρα στην οποία διατίθεται κατάλληλη θέση για αμαξίδιο και η επιβίβαση/αποβίβαση συνοδών παιδιών με χρήση βρεφικού/ παιδικού καροτσιού από τη μεσαία (-ες) θύρα (-ες) για την ασφαλή μετακίνησή τους.
Οι πάροχοι συγκοινωνιακού έργου υποχρεούνται:
▪ να εφαρμόζουν απλές και σαφείς διαδικασίες ως προς το θέμα και να τις καθιστούν γνωστές στο ευρύ κοινό με κάθε τρόπο ώστε να διευκολύνεται η συναλλαγή των πολιτών με αυτές
▪ να λαμβάνουν μέτρα που να διασφαλίζουν την προσβασιμότητα στα συγκοινωνιακά μέσα ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα και γενικά όσων χρειάζονται βοήθεια (π.χ. γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης, ανάπηροι, υπερήλικες, μικρά παιδιά) και να ενθαρρύνουν τη χρήση των Αστικών Συγκοινωνιών από τα άτομα αυτά
▪ να προτρέπουν τους οδηγούς των λεωφορείων να ενημερώνουν με ευγένεια το επιβατικό κοινό για έκτακτες ή προσωρινές αλλαγές που αφορούν στη λεωφορειακή γραμμή που εργάζονται (επιβίβαση από πρώτη θύρα, σύσταση επικύρωσης κομίστρου, σύσταση επίδειξης κάρτας απεριορίστων διαδρομών κτλ.).