Τροχοί & TIR

Ποια πλοία θα «πιάνουν» στο λιμάνι Ελευσίνας

Φορτηγά και οχηματαγωγά πλοία θα μπορούν να φορτοεκφορτώνουν.
Παρασκευή 24/10/2025 - 10:03
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Λιμάνι Ελευσίνας
φωτό: Λιμάνι Ελευσίνας

Καθορίστηκε με απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το ενδεικτικό γενικό δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και με σαφή διάκριση των τακτικών δρομολογιακών γραμμών σε κατηγορίες, για τη δρομολογιακή περίοδο από 01-11-2026 έως 31-10-2027.

Με την ίδια απόφαση ορίζεται ότι φορτηγά και οχηματαγωγά πλοία (όχι και επιβατικά), θα μπορούν να φορτοεκφορτώνουν στο λιμάνι της Ελευσίνας.

Ειδικότερα, και για την περίοδο 1-11-26 έως 31-10-27, ορίζονται τα παρακάτω:

«Όσον αφορά στα δρομολόγια των φορτηγών- οχηματαγωγών πλοίων, λόγω των φορτίων που μεταφέρουν, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και τα επικίνδυνα και οχληρά, εφόσον συνδέουν τον νομό Αττικής με τα νησιά με κύριες γραμμές, θα φορτοεκφορτώνουν στον λιμένα της Ελευσίνας και σε περίπτωση αδυναμίας σε λιμένα της ευρύτερης ζώνης της περιοχής του Πειραιά (εκτός κεντρικού επιβατηγού λιμένα). Τα πλοία δεν θα παρεμποδίζουν τον κατάπλου - απόπλου και τη φορτοεκφόρτωση των δρομολογημένων Ε/Γ ή Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων και θα συμμορφώνονται με τις ισχύουσες διατάξεις περί φορτοεκφόρτωσης οχληρών - επικινδύνων φορτίων».

Συνδέσεις με τα νησιά

Σύμφωνα με την ίδια απόφαση:

1. Καθορίζεται το ενδεικτικό γενικό δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, το οποίο καλύπτει τους λιμένες των νησιών της χώρας, όπως καταγράφονται στο παράρτημα Α, για τη δρομολογιακή περίοδο από 01-11-2026 μέχρι και 31-10-2027 και περιγράφεται στο Παράρτημα Β.

2. Οι δρομολογιακές γραμμές διακρίνονται ενδεικτικά σε κύριες και τοπικές, ως κατωτέρω:

α) Κύρια γραμμή είναι εκείνη που συνδέει λιμένες της ηπειρωτικής χώρας με νησιωτικούς λιμένες ή λιμένες μεταξύ των νησιών που δεν ανήκουν στον ίδιο νομό και δεν είναι τοπική γραμμή. 

β) Τοπική γραμμή είναι εκείνη που συνδέει λιμένες της ηπειρωτικής χώρας με νησιωτικούς λιμένες ή αποκλειστικά νησιωτικούς λιμένες που ανήκουν στον ίδιο νομό ή απέχουν μεταξύ τους μέχρι τρία ναυτικά μίλια ή έχουν μικρότερη σημασία στο εσωτερικό δίκτυο θαλασσίων μεταφορών της χώρας, ανεξαρτήτως διοικητικής υπαγωγής τους.

Προκειμένου, εξάλλου, να διασφαλισθεί η συνοχή του νησιωτικού χώρου και η εδαφική συνέχεια της χώρας αξιολογείται το δίκτυο που προκύπτει από το άρθρο 2 με κριτήρια μεταξύ άλλων, την ποιότητα προσφοράς ως προς τη συνεκτικότητα του δικτύου για την κάλυψη της ζήτησης μετακινήσεων επιβατών και φορτίων, τη συχνότητα κάθε σύνδεσης, την κατανομή της χωρητικότητας και τις δυνατότητες των λιμενικών υποδομών.

Ειδικότερα ελέγχεται αν

α) Οι νησιωτικοί λιμένες που αποτελούν πρωτεύουσα Νομού, συνδέονται τουλάχιστον τρεις (03) φορές την εβδομάδα με ηπειρωτικά λιμάνια καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με μια τουλάχιστον κύρια γραμμή.

β) Τα νησιά του παραρτήματος Α που δεν αποτελούν πρωτεύουσα Νομού, συνδέονται τουλάχιστον τρεις (03) ημέρες την εβδομάδα, απευθείας ή με ανταπόκριση, με την πρωτεύουσα του Νομού που υπάγονται διοικητικά, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με τοπικές γραμμές.

γ) Τα νησιά που ανήκουν διοικητικά στην ίδια Περιφέρεια, συνδέονται τουλάχιστον μία (01) ημέρα την εβδομάδα, απευθείας ή με ανταπόκριση, με την έδρα της Περιφέρειας.

Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη τυχόν εναλλακτική συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, τις γεωγραφικές ιδιομορφίες τους, καθώς και τη διάταξη των λιμένων και τις ειδικές συνθήκες σε αυτούς, μπορούν να διαφοροποιούνται οι απαιτούμενες συνδέσεις που περιγράφονται παραπάνω μετά από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

PreviousNext