«Σκοπός μας να επουλωθούν οι πληγές της θεομηνίας και να δημιουργήσουμε ανθεκτικότερες υποδομές», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας παρουσιάζοντας μια σειρά παρεμβάσεων για την ανάκαμψη της Θεσσαλίας μετά την κακοκαιρία «Daniel» η οποία -υπενθυμίζουμε-έπληξε την περιοχή ενάμιση χρόνο πριν, στις 5 του Σεπτέμβρη 2023.
Μιλώντας ο κ. Σταϊκούρας στο πλαίσιο της ημερίδας «Thessaly Forum», που πραγματοποιείται, σήμερα, στον Βόλο ανέλυσε τις δέσμες των παρεμβάσεων που έχουν ήδη αναληφθεί, αλλά και αυτές που υλοποιούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Επιγραμματικά, αυτές είναι:
- Μόνιμες και πιο ανθεκτικές παρεμβάσεις σε οδικό δίκτυο
- Μόνιμες και πιο ανθεκτικές παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο
- Σημαντικές παρεμβάσεις σε Σχολικές Υποδομές
- Σημαντικές, πρόσθετες παρεμβάσεις, τους τελευταίους μήνες, πρωτίστως στο πεδίο των αρδευτικών έργων
- Μόνιμες παρεμβάσεις του ΙΑΝΟΥ.
1007 οδικά τμήματα
Αναλυτικότερα, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στο ιστορικό των δράσεων κάνοντας την παρακάτω περιγραφή:
Υλοποιήθηκαν συγκεκριμένα, καθόλου εύκολα βήματα, σε μία τεράστια γεωγραφική έκταση:
1ον. Μετά την υποχώρηση των υδάτων από τα πλημμυρικά φαινόμενα, τεχνικά κλιμάκια των Υπηρεσιών του Υπουργείου και των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, προχώρησαν σε επιτόπου αυτοψίες για την καταγραφή των ζημιών.
2ον. Ακολούθησαν ευρείες συσκέψεις όπου συμμετείχαν οι Περιφερειάρχες Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, καθώς και οι Δήμαρχοι των περιοχών που επλήγησαν.
3ον. Προς επιβεβαίωση των αρχικώς καταγεγραμμένων αστοχιών, καθώς και για τη συλλογή των επιπρόσθετων πληροφοριών, το Υπουργείο απέστειλε εκ νέου τεχνικά κλιμάκια για την διενέργεια επαναληπτικών αυτοψιών.
Στις 2 χρονικές φάσεις πραγματοποίησης αυτοψιών κατεγράφησαν αναλυτικά στοιχεία για περίπου 1.500 σημεία αστοχιών.
4ον. Κατά τη διάρκεια του Μαρτίου, ολοκληρώθηκε ο 2ος γύρος διαβουλεύσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών, και κατόπιν της αξιολόγησης των επιπλέον θέσεων που προέκυψαν κατά τη διάρκεια αυτών, καθορίστηκαν τα οριστικά πλέον σημεία επέμβασης, τα οποία ανέρχονται σε 1.007, οδικά τμήματα προς αποκατάσταση και σημειακές αστοχίες, και ομαδοποιήθηκαν σε 4 πακέτα εργασιών.
Με βάση τους προϋπολογισμούς που συντάχθηκαν, το κόστος των εργασιών για τις αποκαταστάσεις του οδικού δικτύου ανέρχεται στα 900 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).