Επιστολή προς τον Ευρωπαίο Επίτροπο Βιώσιμης Μεταφοράς και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, απέστειλε ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης ζητώντας συνάντηση, προκειμένου να συζητήσουν για το έργο της υπογειοποίησης της διέλευσης του τρένου της Πάτρας.
«Ο πατραϊκός λαός με ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, των επιστημονικών, συνδικαλιστικών φορέων και πολιτιστικών συλλόγων έχει εκφρασθεί για την αναγκαιότητα υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής που υλοποιείται στο πλαίσιο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ) από το Ρίο έως το νέο Λιμάνι Πατρών», αναφέρει ο κ. Πελετίδης στην επιστολή του και συνεχίζει:
«Η χάραξη και ο τρόπος διέλευσης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα, απασχολεί τους κατοίκους της πόλης μας και τις δημοτικές αρχές για πάνω από 40 χρόνια. Η πόλη μας βιώνει τις ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις από την επιφανειακή γραμμή, που σημειωτέον κατασκευάστηκε το έτος 1888. Η νέα διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή στην οποία θα διέρχονται και μεγάλοι εμπορικοί συρμοί με βαριά φορτία θα διαιρέσει βίαια το πιο πυκνοκατοικημένο τμήμα του αστικού ιστού με πολύ πιο αρνητικές επιπτώσεις.

Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο μέχρι το νέο Λιμάνι της Πάτρας, με τη μέθοδο Cut and Cover, με τη διαμόρφωση γραμμικού πάρκου στην επιφάνεια, θα έχει πολύ θετική συμβολή στην περιβαλλοντική, κυκλοφοριακή και αισθητική αναβάθμιση της πόλης και της ζωής των κατοίκων. Αυτή η λύση είναι σε συμφωνία με το Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό και τη μελετούμενη Ανάπλαση του Παραλιακού Μετώπου της Πάτρας.
Επίσης, αυτή η επιφάνεια περίπου 140 στρεμμάτων θα αξιοποιηθεί για την κατασκευή μεγάλης κυκλοφορίας ποδηλατόδρομου, πεζοδρόμων, παιδικών χαρών και πρασίνου.
Αυτός ο Σχεδιασμός είναι σε απόλυτη συμφωνία με το Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή» (ΠΕΚΑ) της περιόδου 2021-2027 και του Στόχου Πολιτικής 2 του ΕΣΠΑ 2021-2027», καταλήγει ο κ. Πελετίδης. Πηγή: pelop.gr