Τροχοί & TIR

Ταχιάος για οδό Πόντου, Flyover και σήραγγα Κατερίνης

Χωρίς διόδια το Flyover. Η αποπληρωμή του θα γίνει μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας, όταν αυτό τεθεί σε λειτουργία.
Δευτέρα 27/10/2025 - 10:10
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Η ασφάλεια των πολιτών ήταν το βασικό μήνυμα που ανέδειξε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Ραδιόφωνο του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων. Ο κ. Ταχιάος ρωτήθηκε για τη διάνοιξη της οδού Πόντου, το Flyover, καθώς και για την αναβάθμιση της σήραγγας της Κατερίνης, που δόθηκε στην κυκλοφορία την προηγούμενη Δευτέρα.

Αναφερόμενος στη διάνοιξη της οδού Πόντου, ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι «ουσιαστικά όταν λειτουργήσει η Πόντου θα αλλάξει την Καλαμαριά». Πρόσθεσε πως «τώρα προχωράμε στη χρηματοδότηση των υπόλοιπων απαλλοτριώσεων και θα κάνουμε την κατασκευή του έργου για να μπορέσει να τελειώσει γρήγορα και η περαίωσή του να συνδεθεί χρονικά, όσο είναι δυνατόν, με την παράδοση του Μετρό».

Για το Flyover, απάντησε ότι «έχει την τύχη να μην είναι ένα υπόγειο έργο, όπως είναι το Μετρό, του οποίου δεν βλέπει κανένας την πρόοδο, παρά μόνον όταν τεθεί σε λειτουργία. Στην αρχή, όταν γινόταν οι πρόδρομες εργασίες, η πόλη δεν καταλάβαινε την έκταση του έργου γιατί δεν έβλεπε εργοτάξια. Τώρα υπάρχουν παντού εργοτάξια». Διαβεβαίωσε ακόμα ότι το έργο το οποίο έχει ξεπεράσει κατά πολύ το 30% της υλοποίησης, δεν θα έχει διόδια και σημείωσε ότι η αποπληρωμή του θα γίνει μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας, όταν αυτό τεθεί σε λειτουργία.

Τέλος, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στην αναβάθμιση της σήραγγας της Κατερίνης, τονίζοντας ότι «είναι ένα έργο το οποίο αφορά την ασφάλεια και των εποχουμένων και των πολιτών της Κατερίνης». Υπενθύμισε πως η σήραγγα δεν πληρούσε τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας που θεσπίστηκαν με το Προεδρικό Διάταγμα 230/2007 και γι’ αυτό πραγματοποιήθηκε εκτεταμένη παρέμβαση, ύψους 27 εκατομμυρίων ευρώ. Όπως είπε, η αναβάθμιση παρέχει απόλυτη ασφάλεια σε περίπτωση πυρκαγιάς εντός της σήραγγας, ενώ σημείωσε πως πλέον, «όλες οι σήραγγες του αυτοκινητόδρομου από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη και από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα, είναι απολύτως ασφαλείς». Περιγράφοντας τις απαιτήσεις ενός τέτοιου έργου, πρόσθεσε ότι «όταν βρεθεί κάποιος σε μία σήραγγα που έχει πάρει φωτιά το μπροστινό αυτοκίνητο, είναι μόνος του. Εκείνη την ώρα πρέπει να αυτενεργήσει και πρέπει η ίδια η σήραγγα να τον καθοδηγεί σε αυτό που θα κάνει και από πού θα φύγει. Είναι πάρα πολύ δύσκολο να διαχειριστείς μια φωτιά σε μία σήραγγα. Και αυτό πλέον θα γίνεται αυτόματα, με την πιο σύγχρονη τεχνολογία».

PreviousNext