Στην ψηφιακή επανάσταση που πραγματοποιείται και στον τομέα αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών -με πιο πρόσφατη εξέλιξη το «car wallet», που θα μας επιτρέπει να μην έχουμε μαζί μας το δίπλωμα οδήγησης- αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην τηλεόραση του Σκάι.
Με αφορμή τη σημερινή εκδήλωση για την παρουσίαση της εφαρμογής για τα ψηφιακά αντίγραφα του Δελτίου Ταυτότητας και του Διπλώματος Οδήγησης, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι «αντιλαμβανόμαστε πλέον τα οφέλη, σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας».
Μάλιστα, σημείωσε ότι: «Το Υπουργείο Μεταφορών, σε συνεργασία με το Υπουργείο ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι από τα πρώτα που συμφώνησαν ένα μνημόνιο συνεργασίας από το 2019. Και το πρώτο που κάναμε ήταν κάτι απλό που όμως δεν είχε γίνει ποτέ- ένας πομποδέκτης για όλους τους αυτοκινητοδρόμους».
«Και δεν είναι μόνο αυτό», συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής, «αφού ήδη στην Ολυμπία Οδό λειτουργεί η χρέωση με χιλιομετρική απόσταση και εκτιμούμε ότι στα απόμενα τρία χρόνια θα είμαστε έτοιμοι να το καθιερώσουμε για όλη την Ελλάδα».
Το δίπλωμά μας στο «Ψηφιακό Πορτοφόλι»
Εξηγώντας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τι είναι το «Ψηφιακό Πορτοφόλι», τόνισε ότι θα το επιδεικνύουμε όπου χρειάζεται και δεν θα είναι υποχρεωτικό πλέον να έχουμε μαζί μας το χάρτινο δίπλωμα ούτε την ταυτότητα. Επισήμανε ότι όλα αυτά έρχονται «σε συνέχεια και άλλων ψηφιακών διευκολύνσεων που έχουμε καθιερώσει πρόσφατα, όπως η ηλεκτρονική μεταβίβαση του αυτοκινήτου. Ξέρετε μέσα σε δέκα μέρες έχουν γίνει 636 ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις», τόνισε ο Υπουργός, υπενθυμίζοντας επίσης πως και η ανανέωση των διπλωμάτων, ή η αντικατάσταση τους διπλωμάτων γίνονται πλέον ψηφιακά.
«Όλες αυτές οι ψηφιακές καινοτομίες κάνουν κάτι πολύ απλό», συνέχισε ο κ. Καραμανλής, «διευκολύνουν την καθημερινότητα του πολίτη. Και όχι μόνο. - Αντιμετωπίζουν και φαινόμενα διαφθοράς και φαινόμενα διαπλοκής. Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, όλοι γνωρίζουμε ότι παλαιότερα όταν κάποιος ήθελε να αντικαταστήσει το δίπλωμά του ή όταν το έχανε, μπορεί να πλήρωνε ένα γρηγορόσημο ή να έβαζε έναν διαμεσολαβητή, για να μην περιμένει δυο μήνες. Τώρα αυτό δεν γίνεται και πρώτον μειώνουμε την ταλαιπωρία των πολιτών και αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα αδιαφάνειας, σε τομείς που δυστυχώς στη χώρα μας υπήρξαν πολύ προβληματικοί».
Επίσης, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε και την εφαρμογή «MyAuto» που είναι σε λειτουργία και έχει όλες τις πληροφορίες που αφορούν το όχημά μας, όπως πότε περνάμε ΚΤΕΟ, αν είμαστε ασφαλισμένοι κ.ά. « Έτσι πλέον εξοικονομούμε χρόνο και πόρους, αντιμετωπίζουμε τα φαινόμενα αδιαφάνειας και όλα αυτά με απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων», κατέληξε ο Υπουργός.
Πάρα πολλά έργα είναι σε εξέλιξη
Απαντώντας στο ερώτημα για τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη την Ελλάδα, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο πακέτο μεγάλων έργων που έχει να γίνει από τους ολυμπιακούς αγώνες, ύψους πάνω από 13 δισ. Ειδικότερα για τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη είπε ότι «τον Σεπτέμβριο μπαίνουν οι μπουλντόζες και ξεκινάει το κομμάτι του δημοσίου έργου. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα μπουν οι μπουλντόζες και στο κομμάτι της σύμπραξης του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα. Επομένως, το έργο ξεκινάει".
Για το Μετρό του Πειραιά τόνισε ότι το κατασκευαστικό κομμάτι έχει ολοκληρωθεί και βρισκόμαστε στη φάση των δοκιμών, ενώ γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να δοθεί σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο.
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης είπε ότι περίπου στο 90% έχει ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό έργο, στο σταθμό Βενιζέλου το Υπουργείο Πολιτισμού ολοκληρώνει τις εργασίες του μέσα στον Αύγουστο, τα εργοτάξια ήδη κλείνουν και οι χώροι αποδίδονται πάλι στους πολίτες και όλες οι εργασίες προχωρούν εντατικά με στόχο το Μετρό να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2023.
«Παράλληλα έχουμε και τα σιδηροδρομικά έργα 4,5 δισ. για τη σύνδεση του σιδηροδρόμου με τα λιμάνια, κάτι το οποίο είναι αναγκαιότητα αν η Ελλάδα θέλει να παίξει ρόλο στη βιομηχανία των logistics. Μάλιστα μέχρι το 2028 πολλά από αυτά τα έργα θα είναι έτοιμα», είπε ο Υπουργός. Κλείνοντας, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι «αυτό που κάνουμε είναι πάντα να ανακοινώνουμε το χρονοδιάγραμμα και τη χρηματοδότηση ενός έργου και μέχρι στιγμής δεν έχουμε πέσει έξω στους χρόνους μας».