Τροχοί & TIR

Scania και Man πιο κοντά στο γάμο

Σε επίπεδο μετοχικών μεριδίων Με δύο ταυτόχρονες αλλά διαφορετικές ανακοινώσεις τον περασμένο μήνα, SCANIA και MAN έκαναν λόγο για ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ τους και την πρόθεσή τους να δημιου
Κυριακή 26/02/2012 - 22:27
Κοινοποίηση στα Social Media

Σε επίπεδο μετοχικών μεριδίων

Με δύο ταυτόχρονες αλλά διαφορετικές ανακοινώσεις τον περασμένο μήνα, SCANIA και MAN έκαναν λόγο για ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ τους και την πρόθεσή τους να δημιουργήσουν υπεραξία για τους κατόχους των μετοχών τους και ότι θα συνεχίσουν να συνομιλούν προς αυτή την κατεύθυνση.
Αποτέλεσμα αυτών των ανακοινώσεων ήταν να πυροδοτηθούν και πάλι τα σενάρια ενός «γάμου» ανάμεσα στους δύο κολοσσούς, δεδομένου ότι πριν μερικούς μήνες είχε ανακοινωθεί επίσημα η συνεργασία τους σε επίπεδο προμηθειών εξαρτημάτων που ήθελαν την SCANIA να προμηθεύει κιβώτια στους γερμανούς και οι τελευταίοι με άξονες τους σουηδούς.
Οι πρόσφατες όμως ταυτόχρονες ανακοινώσεις για πρώτη φορά κάνουν λόγο για μετόχους και υπεραξία μετοχών και επίσης για πρώτη φορά, έχουμε μια ολική αντιστροφή των μέχρι πριν λίγο σεναρίων που ήθελαν τους γερμανούς να κατακτούν πλειοψηφικό πακέτο στην SCANIA. Τώρα, όμως, οι πληροφορίες και ορισμένα δημοσιεύματα σε έγκυρα οικονομικά φύλλα, όπως το γερμανικό Spiegel, κάνουν λόγο για το αντίστροφο. Αναφέρουν συγκεκριμένα, ότι η VW που ελέγχει και τις δύο εταιρείες, επιθυμεί να αυξήσει στο 75% το μερίδιό της στην SCANIA και να μετακινήσει επίσης δικές της μετοχές 30% από την ΜΑΝ στην SCANIA. Στη συνέχεια, υπερενισχυμένος ο σουηδός κατασκευαστής θα κάνει προσφορά προς την ΜΑΝ για συγχώνευση που το σενάριο αυτό θέλει την ΜΑΝ να αποδέχεται την προσφορά.
Σήμερα η VW κατέχει μερίδιο 46% στην SCANIA και η MAN κατέχει επίσης μερίδιο 13,4% στην SCANIA.


Σημαντική, ωστόσο, κρίνεται η άποψη κορυφαίου στελέχους της ΜΑΝ προς τον εκδότη του Τ&Τ, Μανώλη Αγριμανάκη, ότι «και οι δύο μάρκες είναι πανίσχυρες και έτσι θα μείνουν. Είναι προς το συμφέρον εκείνου που θα τις ελέγχει να ενισχύει τη δύναμη της SCANIA στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, όπως και της ΜΑΝ στον κατασκευαστικό τομέα».

PreviousNext