Τροχοί & TIR

Άνοιξε διάπλατα το Επάγγελμα του Οδικού Μεταφορέα

Άνοιξε όμως και για τους μεταφορείς τρίτων χωρών, Αλβανούς, Τούρκους, Γεωργιανούς κ.ά. Άνοιξε διάπλατα το επάγγελμα του Μεταφορέα με ελεύθερη είσοδο στους... πάντες, αρκεί να έχουν τα ίδια τυπικά πρ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:27
Κοινοποίηση στα Social Media
Άνοιξε διάπλατα το Επάγγελμα του Οδικού Μεταφορέα
Άνοιξε διάπλατα το Επάγγελμα του Οδικού Μεταφορέα

Άνοιξε όμως και για τους μεταφορείς τρίτων χωρών, Αλβανούς, Τούρκους, Γεωργιανούς κ.ά.

Άνοιξε διάπλατα το επάγγελμα του Μεταφορέα με ελεύθερη είσοδο στους... πάντες, αρκεί να έχουν τα ίδια τυπικά προσόντα με αυτά που απαιτούνται και για τους αυτοκινητιστές.

Η μεταβατική περίοδος τελείωσε οριστικά και απότομα καθώς έληξε στις 27 Ιανουαρίου 2012 με την κατάθεση αιφνιδιαστικά νεότερης τροπολογίας από τον υπουργό Μάκη Βορίδη. Όλες οι παλιές άδειες διατηρούν μια κάποια ελάχιστη αξία, απλά επειδή μπορούν να παραμένουν ή να μεταβιβάζονται σε αντίθεση με τις καινούργιες άδειες (Άδειες Οδικών Μεταφορών) που θα χορηγεί το υπουργείο Μεταφορών έναντι 2.000 ευρώ (περίπου) και οι οποίες θα πρέπει υποχρεωτικά να κολλήσουν σε φορτηγά Euro 5 (ή Euro 6).

Έτσι λοιπόν, πρόσβαση στο επάγγελμα αποκτούν τώρα οι εμπορικές εταιρείες, οποιασδήποτε νομικής μορφής, δηλαδή Ο.Ε., Ε.Ε., Α.Ε., και Ε.Π.Ε.

Αναμφισβήτητα, με τη διάταξη αυτή, ευνοούνται οι μεγάλες επιχειρήσεις, όπως οι αλυσίδες σούπερ μάρκετς, ηλεκτρικών συσκευών, τα πολυκαταστήματα κ.λπ.

Ακόμη όμως δικαίωμα σύστασης μεταφορικής εταιρείας έχουν και τα φυσικά πρόσωπα αρκεί να πληρούν (όπως και οι εμπορικές εταιρείες) τα προβλεπόμενα κριτήρια.

Όμως, με την τροπολογία Βορίδη, πρόσβαση στο επάγγελμα (και ίδρυση εταιρειών, μέσα στη χώρα μας) αποκτούν και φυσικά πρόσωπα τρίτων χωρών (Τούρκοι, Πακιστανοί, Αλβανοί, Γεωργιανοί, Σέρβοι, Λιβανέζοι κ.ά.). Πρόκειται για διάταξη «καθ' υπαγόρευση» προκειμένου να ευνοηθούν εκείνοι που φορτώνουν τα ξένα φορτηγά και όχι καθ' υπαγόρευση της Τρόικας, όπως σκόπιμα διέρρευσε.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι οι παλιές μεταφορικές (ΙΜΕ) θα μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2022 με τη μορφή που λειτουργούσαν μέχρι τώρα.

Αλλαγή υπέρ των εθνικομεταφορέων επήλθε με τις τροποποιήσεις Βορίδη και ειδικότερα στο Άρθρο 2 (παράγραφος 6β) σύμφωνα με το οποίο και οι εθνικομεταφορείς θα μπορούν να εκτελούν διεθνείς μεταφορές εφόσον είναι κάτοχοι της αντίστοιχης άδειας οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων.

Τέλος, με τις τροποποιήσεις Βορίδη καθορίζονται και τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση των νέων αδειών (ΑΟΜ = Άδεια Οδικών Μεταφορών). Μεταξύ των δικαιολογητικών, περιλαμβάνεται το καταστατικό σύστασης της μεταφορικής εταιρείας, το πιστοποιητικό Επαγγελματικής Επάρκειας (Π.Ε.Ε.) κ.ά. όπως αναφέρονται στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Φεβρουαρίου που κυκλοφορεί.

PreviousNext