Η Κούβα είναι γνωστή για τα παλιά αυτοκίνητα και τα φορτηγά της, τα οποία κινούνται καθημερινά σε όλη τη χώρα. Στις αρχές του 20ού αιώνα, τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα προέρχονταν από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η ροή σταμάτησε στα τέλη του 1959, όταν οι οικονομικές μεταρρυθμίσεις από την τότε νέα κυβέρνηση του Φιντέλ Κάστρο εμπόδισαν τους Κουβανούς να αγοράζουν αυτοκίνητα με πίστωση. Το επακόλουθο αμερικανικό εμπορικό εμπάργκο, τον Οκτώβριο του ‘60 ως απάντηση στην κατάληψη της Κούβας από τις ΗΠΑ, παύει, εκτός των άλλων, την εξαγωγή των αυτοκινήτων καθώς και ανταλλακτικών προς την Κούβα. Ως αποτέλεσμα, οι Κουβανοί έγιναν σπεσιαλίστες στην επισκευή αυτοκινήτων και ανταλλακτικών προκειμένου να μπορούν να κυκλοφορούν τα οχήματά τους τα οποία σε άλλες χώρες θα είχαν από καιρό ανακυκλωθεί.
Μετά τον αποκλεισμό, ο πρόεδρος Φιντέλ Κάστρο στράφηκε στη Σοβιετική Ένωση, η οποία προμήθευσε την Κούβα με Volga, Moskvich 1500, Lada αλλά και βαρέα φορτηγά του πρώην ανατολικού μπλοκ όπως ZIL και KrAZ. Επίσης, πολλά περιπολικά της αστυνομίας, ταξί και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα προέρχονται από την κινεζική Geely.
Σήμερα, υπολογίζεται ότι περίπου 60.000 οχήματα ιδιωτών κυκλοφορούν στο νησί, ωστόσο η μεταβίβασή τους δυσχεραίνεται από το γεγονός ότι όσα από αυτά αποκτήθηκαν πριν το 1960 ανήκουν στους παλιούς τους ιδιοκτήτες.
Απολαύστε στο τεύχος που κυκλοφορεί ένα μοναδικό αφιέρωμα για τις μεταφορές στην Κούβα, μια χώρα που παραμένει πολύχρωμη, ζωηρή και ρομαντική. Οι οδηγοί απαγγέλλουν Hemingway και δεν διστάζουν να επιβιβάσουν όσους πιο πολλούς Κουβανούς φαντάζεται κάποιος ότι αντέχει ένα ταξί, ένα λεωφορείο ή ένα φορτηγό, θεωρώντας ότι είναι καθήκον τους η μεταφορά του κοινού από και προς την εργασία του.
Φωτογραφίες: Richard Kienberger