Οδήγηση σε παγωμένους και χιονισμένους δρόμους και χαμηλές θερμοκρασίες μέχρι -10 βαθμούς Κελσίου συνέθεσαν το σκηνικό του χειμωνιάτικου δρομολογίου μας από την Αθήνα στο παγωμένο Vejle της Δανίας. Στο οδοιπορικό αυτό ταξιδέψαμε με όχημα της μεταφορικής Goris Trans καλύπτοντας περισσότερα από 5.000 χιλιόμετρα στην παγωμένη Ευρώπη, καταγράφοντας από κοντά για μια εβδομάδα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι διεθνομεταφορείς, τα προβλήματά τους και φυσικά σημειώνουμε το εξοδολόγιο σε μια γραμμή που δραστηριοποιούνται κυρίως ψυγεία.
Το ταξίδι στη Δανία, όπως και προς τους περισσότερους βορειοδυτικούς προορισμούς της Ευρώπης, χαρακτηρίζεται κυρίως από το υψηλό κόστος, το οποίο μάλιστα είναι ανελαστικό, δηλαδή, δεν μπορεί ο αυτοκινητιστής να το γλιτώσει, αφού για κάθε δρομολόγιο, οι αυτοκινητόδρομοι είναι συγκεκριμένοι, όπως άλλωστε και τα λιμάνια. Οι όποιες εναλλακτικές για χαμηλότερο κόστος, είτε αυξάνουν το χρόνο, είτε την κόπωση του οδηγού ή και τα δύο. Δεν θα πρέπει ωστόσο να αγνοούμε, ότι έναντι του παραπάνω κόστους, ο οδηγός αγοράζει τις υπηρεσίες που παρέχουν οι διαχειριστές των δρόμων, οι οποίοι φροντίζουν να μένουν ανοιχτοί ακόμη και με έντονες χιονοπτώσεις, να διατηρούν σε καλή κατάσταση το οδόστρωμα, να φροντίζουν για τη σωστή σήμανση, για την αντιμετώπιση έκτακτων συμβάντων κ.λ.π. Το ίδιο ισχύει και για τα truckstops (autohof) που επίσης παρέχουν χρήσιμες υπηρεσίες τόσο προς τον οδηγό, όσο και προς το όχημα (parking, security, νερό, αναλώσιμα κ.λ.π).
Βέβαια, για τα ελληνικά φορτηγά, το συνολικό κόστος του ταξιδιού, έρχεται να επιβαρυνθεί από το ναύλο του καραβιού και τη γενικότερη χρονική επιμήκυνσή του με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κόστος.
Στο τεύχος που κυκλοφορεί ο συντάκτης του ΤΤ, Παύλος Μαυρομύτης ταξιδεύει με προορισμό τη Δανία προκειμένου να καταγράψει όλα τα στοιχεία που πρέπει να γνωρίζουν οι νέοι κυρίως διεθνομεταφορείς, όπως τα ωράρια, το εξοδολόγιο, οι επισημάνσεις και οι ιδιαιτερότητες για κάθε κομμάτι της διαδρομής και για κάθε χώρα που διέρχεται το φορτηγό.