Στα Bavaria Filmstudios του Μονάχου πραγματοποιήθηκε πρόσφατα η επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα του νέου χωματουργικού της Mercedes. Το νέο Arocs συμπληρώνει τη νέα γενιά μεσαίων και βαρέων οχημάτων του κατασκευαστή και σηματοδοτεί το κλείσιμο ενός κύκλου παρουσιάσεων του κατασκευαστή που ξεκίνησε το 2011 με το νέο Actros, συνεχίστηκε με το Antos το 2012 και κλείνει (προσωρινά) με το Arocs. Απομένει πλέον μόνο το Atego ή όπως αλλιώς θα ονομάζεται ο αντικαταστάτης του. Το Arocs θα διατίθεται σε εκδόσεις από 18 (με 2 άξονες) έως 41 τόνους μεικτού για τετράξονα οχήματα.

Ο συντάκτης του Τροχοί & TIR Βασίλης Δαραμούσκας κάλυψε την εκδήλωση και συνομίλησε με τους σχεδιαστές και μηχανικούς που ήταν επιφορτισμένοι με την εξέλιξη του νέου χωματουργικού. Η σειρά των Arocs ξεχωρίζει από το αυξημένο ύψος του σασί (έως και 1120 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος), την ανάρτηση της καμπίνας και τους ιδιαίτερα μικρούς προβόλους. Στόχος των σχεδιαστών ήταν να δημιουργηθεί ένα εργοταξιακό όχημα ικανό να «δουλέψει» από την πρώτη μέρα χωρίς μετατροπές. Τα διαξονικά για παράδειγμα, μπορούν να παραγγελθούν είτε ως ελκυστήρες 4x2 με παραβολική ανάρτηση ή αέρα, σε έκδοση «Loader» για μεγιστοποιημένο ωφέλιμο, ως 20τονα 4x4, «Grounder» και πάει λέγοντας.

Στο εργοστάσιο του Wörth θα κατασκευάζονται για πρώτη φορά και οχήματα με έναν άξονα εμπρός και τρεις πίσω, διάταξη που συνήθως, ήταν δουλειά εταιρειών που εξειδικεύονται σε εργοταξιακές μετασκευές. Στις καμπίνες ακολουθείται η συνταγή των Actros και Antos με πληθώρα επιλογών: 7 καμπίνες σε συνολικά 14 διαφορετικές επιλογές. Στα 2,3 και 2,5 μέτρα πλάτους με δύο επιλογές μήκους στην πρώτη περίπτωση (S-cab, M-cab) και την «long» στη δεύτερη. Οι StreamSpace και BigSpace στα 2,5 μέτρα διαθέτουν τελείως επίπεδο δάπεδο.

Μέρος του βασικού εξοπλισμού αποτελεί και το αυτοματοποιημένο κιβώτιο PowerShift 3. Το νέο Arocs θα διατίθεται (σε μερικές εβδομάδες) ως Euro 6 σε 16 εκδόσεις ισχύος από 238 έως 625 hp στα 7,7, 10,7, 12,8 και 15,6 λίτρα χωρητικότητας, με τους κινητήρες ΟΜ 936, ΟΜ 470 και ΟΜ 473. Ο φημολογούμενος εδώ και καιρό μεγαλύτερος εξακύλινδρος σε σειρά της Daimler έκανε στο Μόναχο την παγκόσμια πρεμιέρα του. Διατίθεται σε 3 εκδόσεις ισχύος, και αποδίδει 517, 578 και 625 hp και μέγιστη ροπή 2600, 2800 και 3000 Nm αντίστοιχα. Σύντομα θα ακολουθήσουν και τα οχήματα για ειδικές μεταφορές σειράς SLT. Πλήρης ανάλυση της νέας σειράς, ρεπορτάζ και μεγάλος όγκος πληροφοριών που δεν αναγράφονται στα δελτία Τύπου, στο τεύχος Μαρτίου που κυκλοφορεί.