Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Απομυθοποίηση, τώρα Μια σημαντική πρωτοβουλία ανέλαβε και πρόσφατα υλοποίησε το ΠΣΧΕΜ με σκοπό να καταδείξει ποιο είναι το πραγματικό μεταφορικό κόστος, αυτό που έρχεται να επιβαρύνει την τιμή των προϊόντων και ιδιαίτερα των καταναλωτικών, των τροφίμων, των γαλακτοκομικών, των τυποποιημένων που συναντάμε στο σούπερ μάρκετ και πολλών άλλων. Γιατί, όμως το ΠΣΧΕΜ πήρε την απόφαση να αναθέσει σε έγκυρους επιστημονικούς φορείς τη διενέργεια αυτής της μελέτης «για τον προσδιορισμό του συνολικού κόστους Αστικών και Υπεραστικών Εμπορευματικών Μεταφορών», όπως τιτλοφορείται; Θα το πούμε απλά: Ο κόμπος είχε φτάσει στο χτένι. Κάθε φορά που οι καταναλωτές, οι οργανισμοί για την προστασία τους, οι υπουργοί και τα στελέχη των κοινοβουλευτικών κομμάτων έθεταν το ερώτημα «μα επιτέλους γιατί οι τιμές των προϊόντων δεν πέφτουν; Γιατί τα τρόφιμα και τα γάλατα ακριβαίνουν;», οι διάφοροι «κύκλοι» που εξυπηρετούσαν συγκεκριμένα μεγαλο – συμφέροντα εμπόρων και βιομηχάνων, είχαν έτοιμη την απάντηση:
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 01/05/2013 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Απομυθοποίηση, τώρα

Μια σημαντική πρωτοβουλία ανέλαβε και πρόσφατα υλοποίησε το ΠΣΧΕΜ με σκοπό να καταδείξει ποιο είναι το πραγματικό μεταφορικό κόστος, αυτό που έρχεται να επιβαρύνει την τιμή των προϊόντων και ιδιαίτερα των καταναλωτικών, των τροφίμων, των γαλακτοκομικών, των τυποποιημένων που συναντάμε στο σούπερ μάρκετ και πολλών άλλων. Γιατί, όμως το ΠΣΧΕΜ πήρε την απόφαση να αναθέσει σε έγκυρους επιστημονικούς φορείς τη διενέργεια αυτής της μελέτης «για τον προσδιορισμό του συνολικού κόστους Αστικών και Υπεραστικών Εμπορευματικών Μεταφορών», όπως τιτλοφορείται; Θα το πούμε απλά: Ο κόμπος είχε φτάσει στο χτένι. Κάθε φορά που οι καταναλωτές, οι οργανισμοί για την προστασία τους, οι υπουργοί και τα στελέχη των κοινοβουλευτικών κομμάτων έθεταν το ερώτημα «μα επιτέλους γιατί οι τιμές των προϊόντων δεν πέφτουν; Γιατί τα τρόφιμα και τα γάλατα ακριβαίνουν;», οι διάφοροι «κύκλοι» που εξυπηρετούσαν συγκεκριμένα μεγαλο – συμφέροντα εμπόρων και βιομηχάνων, είχαν έτοιμη την απάντηση:

«Είναι υψηλό το μεταφορικό κόστος».

Αυτό δηλαδή που ισχυρίζονταν και πριν το άνοιγμα του επαγγέλματος. Το επάγγελμα άνοιξε, οι άδειες ΔΧ έπεσαν (ξέπεσαν) στο παράβολο των 1000 ευρώ, ακολούθησε η κρίση, τα φορτηγά πλέον κάθονται ή υπολειτουργούν, το κόμιστρο λόγω αναδουλειάς έχει κατρακυλήσει κάτω του πραγματικού κόστους, αλλά οι εμφανιζόμενοι ως «ειδικοί» επιμένουν να επαναλαμβάνουν το δικό τους κλισέ, ότι και σήμερα φταίνε τάχα τα κόμιστρα, ότι είναι το μεταφορικό κόστος αυτό που διαμορφώνει προς τα πάνω τις τιμές των αγαθών κ.λ.π. Προφανώς, έχουν επιλέξει τη συγκεκριμένη δικαιολογία, γιατί αυτή περνάει εύκολα, γίνεται πιστευτή και γιατί γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται κανείς από την πλευρά των μεταφορέων να αντιδράσει. Ακριβώς, εδώ βρίσκεται και η αξία της πρωτοβουλίας του ΠΣΧΕΜ, της σύνταξης δηλαδή μελέτης του κόστους από ανεξάρτητους επιστημονικούς φορείς, ώστε να γίνει η αναγκαία απομυθοποίηση του σκόπιμα συντηρούμενου μύθου των εμπόρων – βιομηχάνων περί του δήθεν υψηλού μεταφορικού κόστους από τα φορτηγά ΔΧ. Δεν μένει παρά να επικοινωνηθεί σωστά, να ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι και κυρίως οι εκπρόσωποι του εμποροβιομηχανικού τομέα.

Καλό Πάσχα και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext