Ανεξάρτητα από τη φθορά του πέλματος, λάστιχα πάνω από 10 ετών απαγορεύεται να τοποθετούνται σε φορτηγά, λεωφορεία, πούλμαν που κυκλοφορούν στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αυτό προβλέπεται μεταξύ άλλων σε απόφαση του υπ. Μεταφορών (Department of Transport) βασιζόμενη στο πόρισμα σχετικής έρευνας που αναφέρει ότι τα ελαστικά, μετά από δέκα χρόνια έχουν υποστεί διάβρωση υλικών, έχουν απώλεια πρόσφυσης σε μεγάλο βαθμό και θεωρείται πιθανό ένα «κλατάρισμα», με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται.
Η απαγόρευση που πρόκειται να τεθεί σε ισχύ το προσεχές φθινόπωρο θα ισχύει και για τα αναγομωμένα ελαστικά με ημερομηνία βάσης αυτήν της αναγόμωσης. Ειδική αναφορά γίνεται, μάλιστα, στην υποχρέωση του κατασκευαστή να αναγράφει με μεγάλα και ευκρινή στοιχεία αυτή την ημερομηνία με σκοπό να είναι ορατή και μετά την παρέλευση δέκα και πλέον ετών.
Ωστόσο, η σχετική απαγόρευση ισχύει μόνο για τα μπροστινά λάστιχα των φορτηγών, πούλμαν και λεωφορείων, καθώς και για όλα τα λάστιχα των minibus.
«Όσο κρίσιμα είναι τα φρένα για ένα βαρύ όχημα, άλλο τόσο κρίσιμα είναι και τα ελαστικά του», τόνισε για το θέμα η υπουργός αρμόδιος για τους δρόμους και την κυκλοφορία Βαρόνη Vere. Ανέφερε, μάλιστα, ως παράδειγμα ένα ατύχημα με πούλμαν και με θύματα πολλούς επιβαίνοντες για το οποίο το πόρισμα ανέφερε ότι οφείλονταν (το ατύχημα) στο γεγονός ότι τα μπροστινά λάστιχα του οχήματος ήταν ηλικίας 19 ετών.
Η γνωστή βρετανική υπηρεσία DVSA (αντίστοιχη με τα δικά μας Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου) έχει ήδη ενημερωθεί, προκειμένου τα μέλη της να είναι έτοιμα για τη διενέργεια και αυτών των ελέγχων.